האסון בנפאל: 200 ישראלים עדיין לא יצרו קשר, אך רובם שהו באזור מרוחק

מניין ההרוגים הרשמי מתקרב ל-2,000 ומספר הפצועים זינק לכ-5,000 • בינתיים לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה העזה, אולם נמשכים המאמצים ליצור קשר ולאתר כ-200 מהם ששהו במדינה • משלחות חילוץ של צה"ל וארגוני ההצלה בדרכם לסייע בפעולות ההצלה

24 שעות לאחר רעש האדמה בעוצמה של 7.9 דרגות בסולם ריכטר – העוצמתית ביותר שהתרחשה בנפאל מזה יותר מ-80 שנה – במדינה הענייה במזרח אסיה ממשיכים לחפש בקדחתנות ניצולים ושרידי גופות.

מניין ההרוגים הרשמי מתקרב כבר ל-2,000, והוא עולה באטיות ככל שחולפות השעות, בשל האזור המאוכלס בצפיפות בו אירעה רעידת האדמה. הרעש העז גרם למפולת שלגים כבדה בהר האוורסט, ובינתיים ידוע על עשרות הרוגים מבין המטפסים על ההר הגבוה בתבל. עשרות אנשים נהרגו גם במדינות השכנות, הודו, בנגלדש וטיבט.

כ-200 מטיילים ישראלים ששהו בנפאל בשעת הרעש עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם בארץ. במשרד החוץ מרגיעים ואומרים כי ככל הידוע, רובם שהו באזור רכס האנפורנה, כמה מאות קילומטרים מערבית למוקד הרעש הסמוך לבירה קטמנדו. בשל ההרס הנרחב של התשתיות ברדיוס עצום, יצירת הקשר הפכה למשימה מסובכת והתקווה היא שבשעות הקרובות ייווצר קשר עם כל הישראלים המנותקים.

בית חב"ד בקטמנדו: "מזמינים את כל המטיילים להצטרף לנמצאים"

לפנות בוקר המריא כוח חלוץ של צה"ל אל האזור המוכה, ובו שישה מומחי חילוץ ורפואה בנוסף לקצינים בכירים מפיקוד העורף וחיל הרפואה. הצוות הראשוני יבחן את היקף הסיוע הנדרש באזור, על מנת לגבש תמונת מצב באשר למענה שישראל יכולה להעניק לנפאלים באמצעות צה"ל. לישראל ניסיון רב בסיוע למדינות נפגעות אסון, והצוותים שנשלחו כבר מיומנים בנושא.

קרא עוד:

[postim]

משלחת משותפת לארגוני ההצלה תצא אף היא היום בצהריים לנפאל, והיא תעסוק בהקמת מרפאות קהילתיות בשטח, טיפול בגופות וחילוץ לכודים. בקרן ישראלייף המשמשת ארגון גג לגופי חירום התנדבותיים אומרים כי "בחרנו לאגד את גופי החירום הבולטים בישראל על מנת למקסם את יכולות המשלחת. כל ארגון שחבר במשלחת מומחה בתחום שנותן מענה לצרכים באזור האסון. אנו נערכים לשהייה ממושכת שתיתן מענה לישראלים השוהים בנפאל והתושבים המקומיים".

בקטמנדו מרוכזים הישראלים בשגרירות – שניזוקה אף היא – ובבית חב"ד, שם מספקים להם במאור פנים את צרכיהם, הגשמיים והרוחניים. "אנחנו משתדלים לספק פה לכולם ציוד חם, שקי שינה ושמיכות ללילה", סיפרה שלוחת חב"ד חני ליפשיץ. "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף לישראלים שכבר נמצאים כאן, נמשיך לספק אוכל חם וציוד למטיילים".

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון סיפר הבוקר: "אנחנו שולחים לנפאל מטוס גדול מאוד עם ציוד רפואי וצוותים רבים, במטרה לא רק להציל ישראלים אלא גם להעמיד את עצמנו לרשות השלטונות הנפאלים לכל צורך". הוא אמר כי הכוח הדיפלומטי הישראלי במדינה מצומצם וכי אנשי משרד החוץ המשרתים בארצות הסמוכות נחלצו לסייע גם הם בטיפול בשוהים בנפאל. לדבריו, ישראלים רבים העבירו את הלילה באוהלים בחצר השגרירות לאחר שנאלצו לעזוב את בתי המלון. "אנחנו מתמודדים עם מצב החירום שניצב בפנינו", סיכם נחשון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו