נתניהו מחמם מנועים: "ישראל תגן על עצמה בכל מחיר"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו נועדים כעת בבית הלבן • זמן קצר לפני הפגישה נתנו השניים הצהרה משותפת לכלי התקשורת • אובמה: "נמשיך בחזית הדיפלומטית" • נתניהו: "לישראל הזכות להגן על עצמה, בעצמה"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

עודכן: 5:23 לאחר שאמש (א') בנאומו בועידת איפא"ק, הדגיש נשיא ארצות הברית ברק אובמה, את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, נפגש הערב (ב') הנשיא האמריקני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן בוושינגטון, ואמר כי הוא מצפה שישראל תמצה את כל האפשרויות הדיפלומטיות מול איראן, לפני שתפנה לאופציה הצבאית.

קרא עוד:

[postim]

"לא נקבל איראן גרעינית"

בפתח הפגישה אמר אובמה: "לא נקבל איראן גרעינית. כל האופציות על השולחן, אבל יש עדיין זמן לדיפלומטיה".

בהצהרה המשותפת של השניים אל מול כלי התקשורת אמר אובמה כי "תמיד נגבה את ישראל". בהתייחסו לתכנית הגרעין האיראנית אמר אובמה כי "זה גם אינטרס של ארצות-הברית למנוע מאיראן נשק גרעיני. אנו לא רוצים  התחמשות גרעינית ואפשרות שנשק גרעיני ייפול לידי טרוריסטים. לכן עבדנו כדי להטיל סנקציות חמורות יותר מאי פעם. אנו חושבים שיש חלון שמאפשר תמרון דיפלומטי, אך איראן צריכה להחליט לנוע בכיוון הזה אך היא עוד לא החליטה לנוע בכיוון הזה".

"נמשיך לפעול בחזית הדיפלומטית"

אובמה הזכיר את נאומו אמש בפני ועידת איפא"ק ואמר כי "אנו נמשיך בחזית הדיפלומטית ולחץ של סנקציות. אנו רוצים למנוע מאיראן נשק גרעיני, כמו שאמרתי בנאומי וכשאמרתי שכל האופציות על השולחן – התכוונתי לזה. אני וראש הממשלה נתניהו רוצים לפתור את זה. אני רוצה להבטיח לעם האמריקני ולישראלים, שיש שיתוף בין הצבאות שלנו והמודיעין שלנו".

"הקשר בין מדינותינו אינו ניתן לערעור", הוסיף הנשיא האמריקאי, "כמו שהבהרתי בכל פגישותיי עם ראש הממשלה נתניהו. זהו קשר שלא מבוסס רק על אינטרסים חופפים, אלא גם על ערכים משותפים. במהלך השיחה נשוחח על הדברים המתרחשים באזור, ראש הממשלה יעלה את רעיונותיו איך להגביר את השלום והביטחון באזור, בנושאים שממשיכים להיות במוקד".

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר אובמה: "אני יודע שזהו נושא קשה. אני יודע שראש הממשלה נתניהו ממשיך להיות מחויב להמשיך ולהגיע לשלום".

"ארצות הברית – השטן הגדול. ישראל – השטן הקטן"

ראש הממשלה אמר בתגובה: "ארצות הברית וישראל חולקות ערכים משותפים, ואנחנו ניצבים בפני אויבים משותפים. אירן רואה בארצות הברית כשטן הגדול, ובנו כשטן הקטן". הוא ציין עוד כי "כפי שהבהרת אתמול, ישראל חייבת שתהיה לה תמיד היכולת להגן על עצמה בעצמה. זאת מטרת המדינה היהודית – להגן על העם היהודי. ועל כן האחריות העליונה שלי היא להבטיח שישראל תישאר האדון לגורלה".

זוהי הפגישה התשיעית של אובמה ונתניהו, כאשר השניים אינם מצויים ביחסי ידידות – בלשון המעטה, אך בניגוד לפגישות קודמות, האווירה בחדר הסגלגל היום צפויה להיות חיובית למדי, זאת בעקבות נאומו הפרו-ישראלי של אובמה אמש בועידת איפא"ק.

פולארד על הפרק?

הפגישה בין השניים, המתקיימת בחדר הסגלגל, אמורה להימשך כשעתיים. בחלק מהפגישה יהיו גם צוותים קטנים משני הצדדים ובחלקה תתקיים בארבע עיניים. לאחר מכן השניים יעברו לארוחת צהריים, המוגדרת כארוחת עבודה, שבה ישתתפו גם בכירים אמריקנים – בין היתר מזכירת המדינה הילארי קלינטון – וחברים בפמליית ראש הממשלה.

הנושאים העיקריים שראש הממשלה מבקש להעלות בפגישה עם הנשיא האמריקני הם: קביעת לוח זמנים של הפעילות נגד איראן ומהם הקווים האדומים שבמידה ואיראן תחצה יובילו לתקיפה צבאית. על פי דיווחים שונים שהתפרסמו היום בחלק מכלי התקשורת, ראש הממשלה אמור לבקש מהנשיא האמריקני גם את שחרורו של יונתן פולארד.

"כל האופציות על השולחן, ואני מתכוון לכך"

בנאומו אתמול בפני איפא"ק אמר אובמה כי ארצו תמשיך במאמצים הדיפלומטיים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך אמר כי יש להכין אופציה צבאית לכל מצב. "אני לא מתכוון להסיר אף אופציה מהשולחן ואני מתכוון למה שאני אומר. נעשה כל מאמץ פוליטי וכלכלי כדי לשמור על הקואליציה ולהפעיל סנקציות וגם מאמץ צבאי כדי להיות מוכנים לכל תוכנית", אמר הנשיא האמריקני לחברי השדולה היהודית.

"במהלך שלוש שנותיי כנשיא ארה"ב, קיימתי את ההתחייבויות שלי למדינת ישראל. בכל צומת קריטי הייתי שם עבור מדינת ישראל, בכל פעם", אמר אובמה והוסיף: "התמיכה של ארה"ב בישראל היא חוצת-מפלגות וכך תישאר". בסיום נאומו זכה אובמה לתשואות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture