פולארד ישוחרר במועד אך יישאר 5 שנים בארה"ב

כך אמרו אמש עורכי הדין של יונתן פולארד עם היוודע הסכמת ועדת השחרורים שלא להתנגד לשחרורו של המרגל הישראלי •

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

ועדת השחרורים הפדרלית בארה"ב הודיעה כי המרגל הישראלי יונתן פולארד ישוחרר בתאריך המתוכנן: יום שישי ח' כסלו תשע"ו (20 נוב' 2015) בתום 30 שנות ריצוי עונשו.

עו"ד לארי דאב, פרקליטו של פולארד, הגיב בשמחה לבשורה לפיה לא ידרוש משרד המשפטים את הארכת מאסר העולם שנגזר על פולארד מעבר לשלושים השנים שחלפו ואישר את הידיעה שהתפרסמה קודם לכן, ההודעה הרשמית המאשרת את דבר השחרור הצפוי צפויה להתקבל היום או מחר. בחמש השנים הראשונות לשחרורו ייאסר על פולארד לצאת את גבולות ארה"ב, במשפחתו ובקרב חבריו מקווים כי הנשיא אובמה יורה על קיצור זמן ההגבלה בסמוך למועד השחרור.

גם גורמי ביטחון אמריקניים שסיכלו בעבר ניסיונות לשחרורו, הודיעו כי לא יתנגדו לצאתו של פולארד לחופשי עם סיום תקופת המאסר הממושכת. ראש הסי.אי.אי לשעבר, מייקל היידן שהתנגד בעבר לשחרור פולארד הגיב לשחרור הצפוי ואמר "יכול להיות שיהיו קצת טענות ורטינות בקהילת המודיעין, זה לא עושה אותי מאושר, אבל הוא כן ריצה 30 שנה. בכל מקרה לא אביע את דעתי נגד". לדברי היידן "פולארד ריצה בפועל מלא את מאסרו ושחרורו כעת לא מהווה הקלה בעונש". מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שב והדגיש אמש כי אין כל קשר לשחרורו של פולארד עם חתימת הסכם הגרעין האיראני.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אסתר פולארד בעקבות הדיווח על שחרורו מהכלא של יונתן פולארד והביע את שמחתו על כי אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא. "לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יונתן פולארד יוצא מהכלא" אמר נתניהו.

שרת המשפטים איילת שקד, שהיתה הראשונה לפרסם דיווח רשמי ומאומת בעניין, אמרה בסיפוק "שלושים שנות סבל יגיעו לקיצן בנובמבר הקרוב;
לא בזכות מידת החסד, אלא מתוך מידת הדין. לא בגלל ההסכם ההרסני של ארה"ב עם איראן, אלא בגלל מיצוי הדין". שקד הוסיפה כי היא מאחלת שנדע יותר לפעול על פי מידת החסד ולא על פי הדין היבש.

פרשת פולארד: אחד מרגעי השפל הגדולים ביחסי ישראל-ארה"ב

ב-21 בנובמבר 1985 (כסלו תשד"מ), נעצרו ג'ונתן (יהונתן) פולארד ואשתו (הראשונה) בידי לשכת החקירות הפדרליות של ארצות הברית (ה-FBI), לאחר שנחשד בהעברת כמות עצומה של מסמכים ביטחוניים מסווגים לישראל.

תמר הירדני ויקיפדיה(צילום: תמר הירדני - ויקיפדיה)

פולארד, אשר הועסק כאנליסט מידע במרכז ההתרעה האנטי-טרוריסטי (אטא"ק) של מחלקת ניתוח האיומים בשירות החקירות של הצי, יצר קשר כשנתיים קודם לכן עם אל"מ במיל' אביאם סלע, לשעבר קצין בכיר בחיל האוויר ובאותו הזמן איש עסקים פרטי בוושינגטון, והציע לו את שירותיו כמרגל עבור ישראל.

סלע פנה ללשכה לקשרי מידע (לק"מ) של משרד הביטחון – גוף מודיעיני חשאי שבראשו עמד אז רפי איתן, ושם נענו בהתלהבות להצעה. פולארד החל להעביר מאות אלפי מסמכים מסווגים אליהם נחשף במהלך עבודתו השוטפת, ובהם מידע מודיעיני רב אשר עתיד לשמש את ישראל במספר מבצעים חשאיים נגד אויבותיה – בהן מדינות ערב ואש"ף.

לאחר יותר משנה, החלו הממונים על פולארד במודיעין הצי לחשוד בו, כשגילו במשרדו מסמכים שלא היו קשורים ישירות לעבודתו. כשהגיעו סוכני ה-FBI לעצור אותו, ניסה להימלט אל השגרירות הישראלית כדי למצוא שם מקלט מדיני, אולם בהוראה מגבוה, ננעלו בפניו השערים והוא נתפס, הובא למשפט ונידון למאסר עולם עם המלצה שלא לשחררו לעולם.

345301פולארד נלקח למעצר ברכב של ה-FBI

הפרשה המביכה העיבה מאוד על יחסי ישראל-ארה"ב, ויצרה משקע עמוק שעד היום לא נוקה. קהיליית המודיעין האמריקנית עומדת כחומה בצורה נגד הניסיונות האדירים להביא לסיום הפרשה ומתנגדת באופן עקבי לשחרורו, למרות שמרגלים בכירים ממנו שגרמו נזק עצום לארה"ב, שוחררו לאחר שריצו עונש קל כמה מונים.

צילום: יונתן זינדל – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture