מלחמת דת: 1,000 ראשי קהילות בארה"ב בעצומה לביטול הסכם הגרעין

"אנו חוששים שנצטרך לשאת באחריות להפיכתה של איראן לגרעינית" כותבים מחברי העצומה • מנהיד המיעוט הדמוקרטי בסנאט הביע את תמיכתו המוחלטת בהסכם הגרעין • יוזמה בקרב יהודי אמריקה: מיליון איש יתאספו בערב אישור ההסכם, לעצרת שתקרא לחברי הקונגרס לדחות את יישומו

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

מאות רבנים בארה"ב, והפעם מכל הזרמים הגדולים, חתמו על עצומה הקוראת לחברי הקונגרס להתנגד לעסקה שנחתמה עם איראן בסוגיה הגרעינית. לדבריהם, "האפשרות לעסקה טובה יותר עדיין קיימת".

היוזמה למכתב, נוצרה במשותף ע"י הרב קלמן טופ, רה קהילת 'בית יעקב' בבוורלי הילס שבדרום קליפורניה והרב יונה בוקשטיין, רב קהל תפארת שלמה בלוס אנג'לס, "אנו מוטרדים עמוקות מהעסקה המוצעת, ומאמינים כי הסכם זה יפגע באינטרסים קצרי-הטווח וארוכי-טווח של ארה"ב ובעלות בריתה, ובמיוחד בישראל", נכתב במכתב. "ביחד, אנו מרגישים שאנחנו צריכים לפעול למען הסכם טוב יותר".

נכון לעכשיו (צהרי יום שלישי), למעלה מ-850 רבנים כבר צירפו את חתימתם לעצומה שתמשיך לאחד רבנים נוספים עד לכ"ג אלול (7 בספטמבר, עשרה ימים לפני אישור ההסכם בקונגרס), במטרה להגיע לפחות ל-1,000 חתימות.

המכתב מבקר מספר היבטים מרכזיים בעסקה, ביניהם, הסרת אמברגו הנשק ומתן מיליארדי דולרים ע"י הקלה בסנקציות ללא שיוקם כל מנגנון קפדני לפיקוח ובקרה על מטרת הכסף. "אנו חוששים שנצטרך לשאת באחריות להפיכתה של איראן לבעלת יכולת ייצור פצצות גרעיניות, בעוד היתה לנו ההזדמנות לעצור את זה".

קרא עוד:
[postim]

לפני כשבוע, פרסמו 340 “רבנים” ומנהיגי זרמים רפורמיים וקונרבטיביים, מכתב פומבי לכל חברי הקונגרס ובו הם מצהירים כי הם תומכים בהסכם בין הקהילה הבינלאומית לאיראן בתכנית הגרעין האיראנית, "ההסדר הטוב ביותר במציאות הבינלאומית הנוכחית" כתבו ראשי הקהילות.

עצומת הרבנים לעומתם, מכירה במציאות המסובכת ומייחלת "שאלוקים יעזור לנו בהגשמת נבואת ישעיהו "לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה", אך עד אז" -כותבים הרבנים- "אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו להעצים ולהעשיר את המשטר שממשיך להניף את חרבו ללא רחמים מול כל אלו המצדדים בחופש ושלום".

עוצרים בעצרת

בעוד כשלושה שבועות, עם חזרת חברי הקונגרס מחופשת הקיץ, צפויה ההצבעה הגורלית על אישור העסקה, על פיה, יחילו ארה"ב וחמש המעצמות הקלות בסנקציות על איראן בתמורה לעצירת תכנית הגרעין הצבאית. הנשיא אובמה הבטיח כי יטיל וטו על כל חקיקה שמטרתה לדחות את הסכם הגרעין.

אתמול הודיע מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור הבכיר הארי ריד, על תמיכתו הבלתי מסוייגת בהסכם הגרעין, "אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שיאושר" הצהיר ריד וביסס את אחיזת עמדת הנשיא בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית.

מתנגדי ההסכם מודים כי חברי הקונגרס הרפובליקנים לא יצליחו לבדם, להתגבר על הוטו הנשיאותי באמצעות שני שליש מחברי הבית, אך עדיין נעשים מאמצים רבים לגיוס קולות נוספים מקרב המחנה הדמוקרטי.

הארגונים היהודיים המתנגדים להסכם מתכננים להביא מאות אלפים לוושינגטון לעצרת ענק שתיערך מול הקונגרס מיד לאחר ראש השנה, לקראת ההצבעה הצפויה בד' תשרי (17 בספטמבר).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture