הקול היהודי: ביידן יגייס מנהיגים יהודיים בפלורידה לתמיכה בהסכם הגרעין

11 חברי קונגרס יהודים-דמוקרטים הצהירו על תמיכתם הסכם הגרעין, מנגד, 190 גנרלים בצבא ארה"ב קוראים לקונגרס להדוף את העיסקה • ביידן העשוי להתמודד על נשיאות ארה"ב ייפגש עם מנהיגים יהודיים במיאמי בניסיון להעביר קולות נוספים למחנה התומכים

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צפוי להיפגש בעוד כשבוע עם מנהיגים יהודים בפלורידה בניסיון להפוך את עמדתם ולהביא לקול יהודי ברור בעד הסכם הגרעין עם איראן.

ביידן, ששוקל להתמודד על המועמדות הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ב-2016, ואף זכה ביומיים האחרונים למסר של תמיכה מהנשיא אובמה, ישתתף באירוע סגור למספר מוזמנים מבכירי ההנהגה היהודית במיאמי, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל אמש.

נציגת המחוז ה-20 של פלורידה מטעם המפלגה הדמוקרטית, דבי וסרמן שולץ, המכהנת גם כיו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית, סייעה לזמן את באי האסיפה, כך עפ"י הדיווח בג'ורנל. וסרמן שולץ, יהודיה בעצמה, ומייצגת מחוז בעל אוכלוסייה יהודית גדולה, עדיין לא נקטה עמדה בשאלה האם תתמוך בהסכם שיסיר את הסנקציות מעל איראן בתמורה לבלימת תכנית הגרעין הצבאית.

קרא עוד:
[postim]

ממשלת ישראל וארגונים יהודים רבים באמריקה מתנגדים לעסקה, עמדה שתוצג בקונגרס בגאון ע"י מרבית חברי הבית הרפובליקנים. בחודש ספטמבר, אמור הקונגרס להצביע האם לאשר את העסקה שהושגה בין שש המעצמות וארה"ב, לבין איראן. הנשיא אובמה הבטיח כי יטיל וטו על כל חקיקה שמטרתה לדחות את העסקה.

ג'ו ביידן ואובמהמסתכל קדימה. ביידן עם אובמה

הדימוסים: "הסרת הסנקציות- פעולה עוינת לביטחון ישראל"

בתוך כך, 11 חברי קונגרס יהודים-דמוקרטים, לשעבר, חתמו על מכתב תמיכה בהסכם הגרעין עם איראן, וכנגדם 190 גנרלים בדימוס חתמו על מכתב המתנגד להסכם. הוויכוח מפלג את כלל אזרחי ארה"ב ומגביר את הנתק התפיסתי בין המפלגות, אך דומה שיותר מכל, שוב יהיה זה הקול היהודי שיתן את הטון המרכזי בהכרעה כה חשובה לכלל היהודים בארץ ובעולם.

במכתב הגיבוי לעסקה, הפונה מטעם 'אלו הדואגים לבטחונה של ישראל', נאמר כי ההסכם עוצר את האיום המיידי בהתחמשותה הגרעינית של איראן. "דחיית העסקה בידי הקונגרס" מזהירים החותמים, "ישים את איראן בחזרה על מסלול פיתוח נשק גרעיני בתוך חודשיים עד שלושה חודשים".

בין ראשי החותמים, נציג מישיגן הסנטור לשעבר קארל לוין אשר שימש בין היתר כראש החטיבה היהודית במפלגה הדמוקרטית, וחברי הקונגרס לשעבר ברני פרנק, סטיב רוטמן שהיה חבר בשדולת חברי בית הנבחרים בנושא שיתוף הפעולה הביטחוני ישראל-ארה"ב, ורוברט וקסלר מבכירי ידידיה של ישראל בארה"ב.

"האופציה הצבאית צריכה להישאר על השולחן אם תעז איראן להפר את ההסכם, אך דחיית עסקה זו תחליש את ההרתעה של האופציה הצבאית של אמריקה", נאמר במכתב. "דגלנו בברית בין ארה"ב לישראל כחברים בבית הנבחרים והסנאט, וכולנו תומכים בהסכם זה שישפר את בטחונה של ארה"ב, מדינת ישראל והעולם כולו".

נושאת מטוסים 2"האופציה הצבאית צריכה להישאר על השולחן". 

המכתב של הגנרלים המתנגד לעסקה, פורסם אמש, וטוען כי ההסכם יאפשר לאיראן להפוך להרבה יותר מסוכנת, "ההסכם יהפוך את המזרח התיכון שממילא אינו יציב, להרבה יותר מכך, ויציב איומים חדשים לאינטרסים אמריקאים, כמו גם לבעלי הברית שלנו", כך בדיווח של הוושינגטון פוסט. העסקה, על פי המכתב, "תספק לאיראן דרך לגיטימית להשגת נשק גרעיני".

בין חותמי המכתב, הגנרל ויליאם ג'. בויקין אשר כיהן כסגן תת-שר ההגנה למודיעין אצל הנשיא ג'ורג' בוש, ליאון עדני, סגן מפקד מבצעים ימיים תחת הנשיאים רייגן וג'ורג' בוש.

"הסרת סנקציות מעל איראן ושחרור מיליארדי דולרים למשטר שלה בעשר השנים הבאות היא פעולה עוינת לביטחונה של ישראל והמזרח התיכון", נאמר במכתב. הגנרלים כתבו כי ההסכם "יאיים על הביטחון הלאומי ועל אינטרסים חיוניים של ארצות הברית, ולכן, צריך להיפסל על ידי הקונגרס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture