חושך באירופה: רדיפת בני דת שונה, מחנות ריכוז, רכבות, ומספר על היד

מדינות אירופה מתביישות להסתכל בראי, ומנסות לגבש קו מוסרי בטיפול בזרם המהגרים המוסלמי, כשראש הממשלה ההונגרי אומר: "הפליטים הם סכנה לשורשיה הנוצריים של היבשת" • קנצלרית גרמניה יוזמת פתרון לקליטת ופיזור מאה אלף פליטים בין מדינות האיחוד, אך המספרים מטפסים במהירות וההערכות הן כי קרוב למיליון פליטים יסתובבו באירופה עד לסוף השנה

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

גלי הפליטים המוסלמים השוטפים את אירופה, הפכו הבוקר לסערה עולמית כאשר דבריו של ראש הממשלה ההונגרי, ויקטור אורבן, שאמר כי "הפליטים מאיימים על השורשים הנוצריים של היבשת" התפרסמו במאמר מיוחד בעיתון 'פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג' הנפוץ.

אורבן, שוהה בימים אלו בבירת האיחוד האירופי, בריסל, בכדי לדון עם מנהיגי אירופה במשבר הפליטים "הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" כפי שהוגדר בידי בכירים באיחוד. דבריו של ראש ממשלת הונגריה מייצגים את דעתם של מנהיגי מזרח אירופה החשים כי מדינותיהם הפכו ל'תחנת מעבר' אל מערב היבשת כאשר רוב הנחשלים והמוחלשים כלכלית נותרים בארצותיהם. לעומתם, נשמעת גישת מדינות המערב בהובלת צרפת וגרמניה הקוראות להכיל את גלי ההגירה ולקלוט את הפליטים, אם כצעד הומניטרי ואם כפוטנציאל כלכלי.

קרא עוד:
[postim]

הרשויות מתקשות להתמודד או לגבש דרך פעולה מול מאות אלפי פליטים הזורמים מהמדינות המוסלמיות השקועות בקרבות ובמלחמת אחים מדממת, חוצים את מדינות מזרח אירופה בדרכם אל המערב הנאור. אלו ואלו מתגלים כחשוכים וכשונאי זרים, כמו לא השתנה דבר מהתקופות האפלות של מסעי הצלב בימי הביניים.

גרמניה ומדינות אירופה החליפו תפקידים

שבעים שנה מאז התפוגגו ענני העשן באירופה לאחר שהיטלר ימ"ש עמל על הכחדת היהודים ומיעוטים נוספים, מתקדרים שמי היבשת הנאורה בדאגה לנוכח ההתנהגות וההתנהלות מול גלי ההגירה ממדינות האיסלאם, המציפים את מזרח אירופה במאות אלפי פליטים המחפשים תקווה לעתיד טוב יותר.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הנתונה עם עמה תחת השפעות המשטר הנאצי שהוביל את רדיפת המיעוטים לפני 70 שנה, מצהירה בגאון על החובה המוסרית לקבל את כל הפליטים ולקלוט אותם במדינות בהם השתכנו, אך בהונגריה הושבתה תנועת הרכבות אל אוסטריה וגרמניה בכדי למנוע מרבבות פליטים לנוע אל המערב. ראש ממשלת הונגריה זעם על הצביעות המופגנת, כדבריו, וטען כי מאבקו נוגע לגרמניה ולאירופה כולה. בתגובה להודעתה של מרקל כי תקבל לשטח גרמניה כל מי שיירשם ברשויות ההונגריות, אמר אורבן ברוגז, כי בכוונתו להכיר בכל הפליטים ולאפשר להם לשטוף את אירופה.

בתוך כך, ארגונים יהודיים באיטליה מתחו ביקורת נוקבת על משטרת צ'כיה, לאחר שמאות פליטים שהגיעו לשטחה, סומנו במספרים על זרועותיהם. ראשת הקהילה ברומא, רות דורגלו, אמרה כי "הפעולה הזו יוצרת דימוי שאינו מתקבל על הדעת, זה מזכיר לי את ההליך בכניסה למחנות השמדה הנאציים, כאשר מיליוני גברים, נשים וילדים סומנו במספרים כמו בעלי חיים ונשלחו אל מותם", היא אמרה, "הגיע זמן שאירופה תבין שלא ניתן להתמודד עם התופעה המורכבת של הגירה, בשיטות המדכאות ופוגעות בכבוד האדם".

כן דווח על "מחנות קליטה" שהוקמו על ידי האיחוד האירופי בגבולותיה המזרחיים של היבשת, שם שוהים מאות אלפי פליטים הממתינים להחלטת האיחוד על קליטת המהגרים וחלוקתם למדינות השונות. מכלול התופעות מדאיג גופים רבים לזכויות אדם למרות ההצהרות המפוייסות המשוחררות לכלי התקשורת, השטח, לא רגוע.

על פי רשות הגבולות של האיחוד האירופי, מספרם של המהגרים שחצו פנימה את גבולות האיחוד בחודש הקודם עמד על לא פחות מ-107,500 איש – שיא של כל הזמנים ויותר מפי 3 מחודש יולי 2014. ההפרש לעומת חודש יוני אף הוא חסר תקדים – עלייה של 37,500 מהגרים, כ-54%. על פי ההערכות, מספר המהגרים בשנת 2015 יסתכם בכ-750,000 איש, והזרם רק מתעצם.

(אילוסטרציה: מנדי הכטמן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture