פוטין מבקש להרגיע: "הצבא הסורי אינו מסוגל לפתוח חזית חדשה" • צפו

על רקע פריסת הכוחות הרוסיים בסוריה, נועד ראש הממשלה עם הנשיא הרוסי במוסקבה, שהזכיר: "אנו אף פעם לא שוכחים שבמדינת ישראל גרים הרבה מאוד יוצאי ברה״מ לשעבר" • נתניהו יצא בראש משלחת שכללה את הרמטכ"ל וראש אמ"ן, להציג את המדיניות בליווי סקירה ביטחונית: "שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר ברוסיה לרגל ביקור, שמרכזו פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנושא פריסת הכוחות הרוסיים בסוריה, והצגת האיומים על ישראל כתוצאה מהזרמה מוגברת של אמל"ח מתקדם לזירה, ומזליגת נשק קטלני לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים.

בפתח פגישתם ברך פוטין את המשלחת הישראלית ואמר: "גבירותי ורבותי. צהריים טובים. אני יודע שלא מזמן חגגתם בישראל את ראש השנה. אני רוצה לברך אתכם. מחר בערב יום כיפור מתחיל הצום, אני רוצה לברך אתכם ולאחל לכם כל טוב".

ראש הממשלה הודה לפוטין על הברכות, וציין כי הוא מעריך מאוד את ההזדמנות לשוחח עמו. "לישראל ולרוסיה אינטרס משותף להבטיח את היציבות במזרח התיכון. ואני כאן בגלל המצב הביטחוני, שהולך ונעשה מורכב בגבולנו הצפוני" ציין נתניהו בהתייחסו לזירה הצפונית והוסיף "כידוע לך, בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, איראן וסוריה מחמשות את ארגון הטרור הקיצוני האיסלאמי ״חיזבאללה״ בנשק מתקדם, שמכוון כלפינו וכבר נורו נגדנו, במהלך השנים, אלפי טילים ורקטות על ערינו. במקביל, איראן, בחסות הצבא הסורי, מנסה לבנות חזית טרור שנייה נגדנו מהגולן".

קרא עוד:
[postim]

נתניהו, אליו הצטרפו בביקור הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש אמ"ן הרצי הלוי והיועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, הוסיף כי המדיניות של ישראל הינה לסכל את העברות הנשק הללו, וכן למנוע יצירת חזית טרור ופיגועים נגדנו משטח הגולן. "בנסיבות הללו חשבתי שחשוב מאוד שאבוא הנה, גם כדי להבהיר את מדיניותנו, וגם לאפשר שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו. ואני חייב להגיד מילה נוספת, גם בנימה אישית וגם בנימה לאומית – בכל המגעים בינינו, גם כשהסכמתי וגם כשלא הסכמנו, השיח בינינו תמיד התנהל מתוך כבוד הדדי ומתוך פתיחות. אני בטוח שכך יהיה גם הפעם" הוסיף ראש הממשלה.

פוטין הסכים עם הדברים ואמר: "כך יהיה כבוד ראש הממשלה. שלא יהיה ספק בכך. אנו אף פעם לא שוכחים שבמדינת ישראל גרים הרבה מאוד יוצאי ברה״מ לשעבר, ויש לכך השלכה מיוחדת על היחסים בין שתי המדינות".

פוטין הוסיף כי כל פעולותיה של רוסיה באזור היו תמיד מאוד אחראיות, וכי רוסיה מודעת להפגזות נגד ישראל ומגנה כל הפגזות כאלה: "ידוע לי שהפגזות אלה מבוצעות על ידי מערכות ביתיות. לגבי סוריה, אנו יודעים שהצבא הסורי הוא במצב כזה שאינו מסוגל לפתוח חזית חדשה. מטרתנו העיקרית היא להגן על המדינה הסורית. יחד עם זאת , אני מבין את דאגתך ואני שמח מאוד שבאת כדי לדון בכל הסוגיות באופן מפורט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת הנחיתה במוסקבה. קרדיט- דוברות שגרירות ישראל ברוסיהראש הממשלה מתקבל ע"י הפרוטוקול של רוסיה ואנשי שגרירות ישראל במוסקבה

צילומים: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture