גידול בתקריות האנטישמיות בעולם; פחות משליש מדווחות

74% מהיהודים שנפגעו במקרי אנטישמיות אלימים לא דיווחו על כך • יו"ר הסוכנות היהודית שרנסקי: 'שוברים שתיקה' מציג לעולם דוגמאות שקריות, בדיוק כפי שארגונים ערביים אנטי-ישראלים עושים • חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב: "החוק בצרפת אוסר על חרמות, אך הממשלה הצרפתית לא נוקפת אצבע למנוע זאת"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

חושבים שיש עליה בתקריות אנטישמיות כלפי יהודים בחו"ל? – מה שמגיע לכלי התקשורת ולמכוני המחקר הוא פחות משליש מהמציאות בשטח. כך חושף היום (ג') נציג משרד התפוצות, בדיון בעניין בוועדת העלייה והקליטה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה אמר בדיון כי "מדינת ישראל בסכנה בשל האנטישמיות הגואה בעולם, כיוון שחזית אנטישמית כלל עולמית מאיימת על קיומה של מדינת ישראל. שנאת ישראל היא הביטוי המודרני לאנטישמיות הישנה".

נגוסה הוסיף כי בשנת 2014 הוגשו 16,000 תלונות על קריאות אנטישמיות ברשתות החברתיות, וכי קיימת פעילות בלתי פוסקת של ארגונים לא ממשלתיים, כדוגמת ה-BDS, המערערים על הלגיטימציה של ישראל וקוראים להחרימה. לדברי יוגב קרסנטי, ראש תחום מאבק באנטישמיות במשרד התפוצות, 74% מהיהודים שנפגעו במקרי אנטישמיות אלימים לא דיווחו על כך. "היהודים ברחבי העולם ממשיכים להתנהג כיהודים גלותיים, ועלינו להרים את הראש ולשמור על הגאווה היהודית", אמר.

לפי ח"כ עליזה לביא לממשלה אין אסטרטגיה לטיפול בבעיית הדה-לגיטימציה של ישראל, והיא קראה לכלל המפלגות להתגייס למאבק, ואילו ח"כ ענת ברקו הוסיפה כי "בעולם המערבי אין חופש אקדמי. בריונים מאיימים על סטודנטים ומרצים ולא מאפשרים לקול הפרו-ישראלי להישמע".

קרא עוד:
[postim]

ד"ר צארלס סמול, מארגון ISGAP (The Institute for the Global Study of Anti-Semitism and Policy) חשף כי נמצאו קשרים ברורים מאוד בין ארגוני טרור לבין ארגונים הפעילים באוניברסיטאות בעולם, ובשל כך הדור הצעיר בעולם מחונך לשנאת ישראל.

פרופ' ארווין קוטלר, משפטן ופרופסור יהודי קנדי, שכיהן כשר המשפטים של קנדה וחבר הפרלמנט הקנדי וכיום מבכירי ארגון ISGAP הסביר, כי "בעולם רואים כעת אנטישמיות חדשה, מתוחכמת וקטלנית. האנטישמיות הנאצית הייתה תקיפת הזכויות של יהודים ואילו האנטישמיות החדשה היא אפליה, הכחשה או תקיפת הזכות של ישראל להתקיים. האסיפה הכללית של האו"ם מאמצת שוב ושוב כינויי גנאי של ישראל וכך למעשה, נותנת חסינות למדינות אחרות המפרות זכויות אדם מידי יום".

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, אמר כי "מדינת ישראל היא מרחב של זכויות אדם ומוסר, בודד במזרח התיכון, ודווקא היא מואשמת ברמיסת זכויות אדם וחוסר מוסריות. הוא הוסיף כי ארגון 'שוברים שתיקה' "מציג לעולם דוגמאות שקריות, בדיוק כפי שארגונים ערביים אנטי-ישראלים עושים". לדברי גדעון בכר, נציג משרד החוץ, האנטישמיות נמצאת במגמת עליה ב-15 השנים האחרונות, בעיקר באירופה. "בקרב הקהילות היהודיות שורר פחד בעקבות התעצמות האנטישמיות, יהודים באירופה מורידים את הכיפה, המזוזות וכל סממן יהודי אחר ומסתתרים מאחורי חומות ושוטרים, ולהערכתנו התופעה תחריף בשנים הבאות בשל התחזקות מפלגות ימין באירופה".

מאיר חביב, חבר הפרלמנט הצרפתי, סיפר כי החוק בצרפת אוסר על חרמות, אך למרות זאת ישנן חרמות על חברות ישראליות ולדבריו – הממשלה הצרפתית לא נוקפת אצבע למנוע זאת, להיפך, לאחרונה הצביעה בעד סימון מוצרים מהתנחלויות. מייסד מכון ירושלים לצדק, עו"ד כלב מאיירס אמר "אני מציע לעבור לאסטרטגיה של התקפה, כי אם רק נגיב ונגן על המדינה, לא ננצח. הארגון שלנו מציג דוחות על הפרות זכויות האדם של הרשות הפלסטינית בקמפוסים וארגונים בינלאומיים ופרלמנטים בעולם, לא מתוך התגוננות אלא כמאבק". בתום הדיון קרא יו"ר הועדה נגוסה לממשלת ישראל להקים גוף שיתכלל ויתאם את ההתמודדות עם אנטישמיות של משרדי הממשלה הרלוונטים ושל הארגונים העוסקים בתחום.

(אילוסטרציה: יואב ארי דודקביץ' – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture