העולם נגד סוריה, איראן בעד

העולם החריף היום את התגובות נגד המשך מסע הרצח שמבצע הנשיא אסד באזרחיו בסוריה. ארה"ב לא שוללת התערבות צבאית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח עם עבדאללה מלך סעודיה לגבי המצב המתדרדר בסוריה. השניים הביעו את הסכמתם כי יש להביא לכך שממשלת סוריה תפסיק לתקוף את אזרחיה. מהבית הלבן נמסר כי שני המנהיגים הסכימו כי "ההתנהלות האלימה והאכזרית של סוריה" צריכה להסתיים באופן מיידי.
שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, אמרה כי העמדה הבין-לאומית כלפי הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, הולכת ונהיית נוקשה יותר, וציינה את גל הגינויים ממעצמות העולם ומשכנותיה הערביות של סוריה. עם זאת, לטענתה יש צורך בפעולה קשה יותר, קלינטון אמרה "אנו מפצירים במדינות שעדיין רוכשות נפט או גז סורי, אלה שעדיין שולחות לאסד כלי נשק, אלה שהתמיכה הפוליטית והכלכלית שלהן מספקת תמיכה לאכזריות שלו לעבור לצד הנכון של ההיסטוריה", "הוא איבד את הלגיטימציה שלו לשלוט, וברור כי עדיף לארצו בלעדיו".
באירופה דיברו על האפשרות להרחיב את הסנקציות על סוריה. שר החוץ של הולנד אמר כי ממשלות אירופה עשויות להחליט בשבוע או בשבועיים הקרובים להרחיב את הסנקציות על ידי הטלת מגבלות נסיעה נרחבות יותר והטלת מגבלות על מגזר האנרגיה.
כ-28% מהכנסותיה של סוריה מגיעות מהמסחר בנפט, והיא מוכרת דלק לצרפת, לגרמניה, לאיטליה ולהולנד. האיחוד האירופי הסתייג מבטלת איסור על מסחר בנפט ובגז מחשש שהמחסור עלול לפגוע בציבור הסורי ובעסקים קטנים במדינה.
הטלגרף הבריטי דיווח כי איראן הסכימה לממן את הקמתו של בסיס צבאי בעיר הנמל הסורית לטקיה, שבמערב סוריה.
ובטורקיה יצאו היום בחריפות נגד הנשיא אסד, נשיא טורקיה אמר "טורקיה לא פוסלת התערבות בסוריה אם אסד לא יפסיק את האלימות נגד עמו". בשלב הראשון, צפוי כי טורקיה תחזיר את שגרירה מדמשק, ובכך תצטרף לצעדים שנקטו כבר סעודיה, כווית ובחריין. בשלב הבא עשויה טורקיה להקפיא פרוייקטים והשקעות בסוריה. רק אם תתקבל החלטה בינלאומית לפעול צבאית תצטרף טורקיה להחלטה.
גם אלג'יריה, שנמנעה עד כה מלהתייחס לנעשה בסוריה, גינתה בשבוע שעבר את משטר אסד וקראה להפסקת האלימות במדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו