כוננות באירופה: 15 פיגועים סוכלו, בהם נגד בתי כנסת

אזרח מצרפת נעצר באוקראינה, לשם הגיע על מנת לרכוש חומרי נפץ לצורך ביצוע סדרת פיגועי טרור, בהם גם נגד מוסדות יהודיים • צפו בתיעוד מרגעי מעצרו, לאחר שהעמיס את הנשק לרכבו

בעוד מספר ימים, צפוי להערך באירופה אירוע רב משתתפים במסגרת משחק ספורטיבי המושך אליו תיירים מכל רחבי העולם. במדינות היבשת שומרים על כוננות גבוהה מחשש לפיגועים המוניים שארגוני הטרור ינסו לבצע במהלך האירועים.

היום הודיעה אוקראינה כי סיכלה שורה של פיגועים מתוכננים. לפי מידע שחשף ראש השירות החשאי של אוקראינה, וסילי גריצק, נראה כי המזימה הספציפית הזו לא באה מצד גורמי איסלאם קיצוני – אלא דווקא מצד אזרח צרפתי המתנגד לאיסלאם.

מנגנוני הביטחון האוקראיניים טוענים כי סיכלו 15 פיגועי טרור שתוכננו להיערך ערב האירועים הספורטיביים ובמהלכם. לדבריהם הם עצרו אזרח צרפתי שהגיע לאוקראינה ויצר קשר עם ארגונים הסוחרים בנשק במדינה.

לפי שירותי הביטחון של אוקראינה אותו אזרח צרפתי ביקש לקנות כלי נשק וחומרי נפץ. הם אומרים כי הוא התכוון להוציא לפועל מתקפות טרור נגד מסגדים, בתי כנסת ומוסדות ממשל בצרפת, וכי היו ברשותו 125 ק"ג של חומר נפץ.

ראש השירות החשאי גריצק אמר כי האזרח הצרפתי נעצר בשלהי מאי בגבול אוקראינה-פולין. "הוא דיבר דברים רעים על מעשי ממשלתו, על ההגירה ההמונית, על הפצת האיסלאם ועל הגלובליזציה, והוא דיבר גם על תוכניות לבצע מתקפות טרור".

לדברי השירות החשאי האוקראיני הוא עקב אחרי האיש מאז דצמבר ואפשר לו לרכוש חמישה רובים, שני פצמ"רים וכלי נשק נוספים, ואז עצר אותו בחודש שעבר בגבול בין אוקראינה לפולין, כשהוא עמד להיכנס לאיחוד האירופי חמוש בנשק רב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו