הערכה: המחבלים מאיסטנבול – לוחמי דאעש שנשלחו לטורקיה

בכיר אמריקני אומר כי סביר להניח שמחבלי דאעש ביצעו את מתקפת הטרור באיסטנבול. גם במשטרה המקומית אומרים כי על פי הנתונים הראשוניים נראה שהמחבלים נשלחו על ידי המדינה האיסלאמית

בכיר ביחידה ללוחמה בטרור של ארצות הברית אמר הלילה לכלי תקשורת במדינה כי "סביר מאוד" שמתקפת הטרור באיסטנבול בוצעה ותוכננה על ידי לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שנשלחו לטורקיה לפני תחילת חודש רמדאן.

מוקדם יותר דווח כי גורמים במשטרת טורקיה טענו כי דאעש עומד מאחורי המתקפה. גם ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר כי פרטי החקירה הראשוניים של מתקפת הטרור מצביעים על אחריותו של דאעש לפעולה.

גורם ביטחוני טורקי טען מוקדם יותר כי המתקפה דומה מאוד לזו שהתרחשה בבלגיה בחודש מרץ האחרון. בפיגועים שהתרחשו בשדה התעופה "זבנטם" שבבריסל התפוצץ מחבל מתאבד באולם הטיסות היוצאות.

כזכור, לפחות 36 נרצחו ו-147 נפצעו אמש במתקפת טרור קשה בנמל התעופה "אטאטורק" באיסטנבול – אחד מנמלי התעופה הגדולים בעולם, השלישי במספר הנוסעים באירופה.

כוחות הביטחון הטורקיים מסרו אמש כי שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בטרמינל הבינלאומי בשדה התעופה הגדול בטורקיה. ראש הממשלה בינאלי יילדירים אמר כי שלושת המחבלים פתחו באש לפני שפוצצו עצמם. על פי הדיווחים, הם ירו תחילה ברובי קלצ'ניקוב לכל עבר וייתכן שגם רימונים הושלכו.

הקונסול הישראלי באיסטנבול הודיע כי לא מצא ישראלים ברשימות הנפגעים שנבדקו מול הרשויות. גורם רשמי בטורקיה הודיע כי רובם המוחץ של הנפגעים הם אזרחי המדינה, אך יש בהם כמה אזרחים זרים.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי מתקפת הטרור נועדה להחליש את ארצו באמצעות רצח של חפים מפשע. "ברור שהמתקפה הזו לא בוצעה כדי להשיג משהו מלבד ליצור תעמולה נגד טורקיה באמצעות דם וכאב של אנשים חפים מפשע", נכתב בהודעה שהוציאה לשכתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו