טרור בצרפת: 80 הרוגים ו-100 פצועים בפיגוע דריסה בניס

משאית נהוגה ע"י אזרח צרפתי ממוצא תוניסאי דהרה לתוך ההמון שחגג את 'יום הבסטיליה' בניס שבדרום המדינה • בהמשך פתח הנהג באש עד שחוסל ע"י שוטרים • משרד החוץ: לא ידוע על נפגעים ישראלים

טבח ביום העצמאות הצרפתי: כ-80 בני אדם נרצחו ולפחות 120 נפצעו אמש (חמישי) כשמחבל שנהג במשאית התנגש במהירות גבוהה במאות החוגגים שבאו לצפות במופע הזיקוקים של "יום הבסטיליה", יום העצמאות הצרפתי. בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון חוסל המחבל.

על פי עדי ראייה שהיו בזירה, המשאית הגיעה לאזור החגיגות בעיר ניס ופגעה בהמון במהירות של 70 קמ"ש לאורך 500 מטרים. כוחות משטרה שהיו במקום פתחו באש והרגו את המחבל. על המשאית נמצאו כלי נשק ורימוני יד מוכנים לשימוש. לפי שעה אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע ולא ידועה זהות המחבל, אך המשטרה המקומית הודיעה כי מצאה במשאית מסמכים של אזרח צרפתי ממוצא טוניסאי שיכולים להוות פריצת דרך בחקירה.

גורם המעורב בחקירת הפיגוע אמר כי לאחר שדרס עשרות בני אדם, ירה המחבל שנהג במשאית בנשק, ככל הנראה אקדח, בטרם נורה למוות על ידי כוחות הביטחון, אך טרם ברור האם ישנם הרוגים כתוצאה מהירי.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כינס לפנות בוקר תדרוך חירום לאומה הצרפתית."לא ניתן להתכחש לכך שמדובר במתקפת טרור", אמר הנשיא והודיע כי מצב החירום במדינה יימשך שלושה חודשים נוספים.

כזכור, מצב החירום במדינה הוכרז לאחר פיגועי פריז בחודש נובמבר אשתקד והיה מתוכנן להסתיים החודש. "אנחנו צריכים להגביר את הערנות ואת המוכנות שלנו", אמר הולנד והוסיף כי "לעולם נהיה חזקים יותר מהפנאטים שתקפו אותנו היום". בין הפצועים בפיגוע גם חמישה יהודים שמצבם טרם ברור. המשטרה המקומית הקימה מחסומים וביקשה מהאזרחים להישאר בבתיהם מחשש למפגעים נוספים. על פי הדיווחים, בין ההרוגים גם ילדים ותיריים רבים.

בתמונות: זירת הפיגוע
WhatsApp-Image-20160715 (5)

WhatsApp-Image-20160715 (4)

WhatsApp-Image-20160715 (3)

WhatsApp-Image-20160715 (2)

WhatsApp-Image-20160715 (1)

WhatsApp-Image-20160715

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו