מתקפת הגרזן בגרמניה: דגל דאע"ש נמצא בביתו של המחבל

צעיר ממוצא אפגני דקר בשעת לילה נוסעי רכבת בעיר וירבורג שבבוואריה בעזרת גרזן ונורה למוות על ידי המשטרה • הרשויות בגרמניה טרם הודיעו רשמית מה הרקע לאירוע אך מתרבים הסימנים המעידים על כך שמדובר בפיגוע

בגרמניה גוברת ההערכה כי המתקפה אמש ברכבת במדינת המחוז בוואריה היתה פיגוע טרור. הרשויות במדינה טרם אישרו באופן רשמי את החשד, אולם עדי ראיה סיפרו כי הדוקר, צעיר ממוצא אפגני, צעק 'אללה אכבר' לפני שנורה למוות.

הבוקר הודיע שר הפנים הגרמני, יואכים הרמן, כי בחדרו של התוקף נמצא דגל דאעש מצויר. יצוין כי אם יתברר שהרקע לתקיפה אכן ג'יהאדיסטי, תהיה זו מתקפה איסלאמיסטית נדירה על אדמת גרמניה.

כזכור, ארבעה בני אדם נפצעו אמש (שני) לאחר אדם חמוש בנשק קר תקף עוברים ושבים בתחנת רכבת בעיר וורזבורג, שלושה מהם במצב אנוש. בנוסף אליהם אישרה המשטרה כי 14 נוסעים לקו בחרדה. כלי תקשורת גרמני ציטט את שר הפנים של מדינת בוואריה, שאישר כי המפגע, נער בן 17 ממוצא אפגני, חוסל על ידי שוטרים. תחילה דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי דובר המשטרה הכחיש זאת, אך מאוחר יותר התקבל אישור רשמי כי המפגע אכן חוסל.

התקיפה אירעה בקו ברכבת בין ורזבורג לבין היידינגספילד, כ-100 קילומטרים מערבית לנירנברג – ותחנת הרכבת שם נסגרה עד להודעה חדשה. ברשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF דווח כי המפגע הוא מהגר בן 17 ממוצא אפגני. לפני שתקף הוא צעק "אללה אכבר".

עוד בנושא:

200 מנהיגים יהודים ב'רשימת המוות' של דאע"ש

לוחמי דאעש וילדים מנפצים בקבוקי אלכוהול • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו