עימות הסגנים: סקר CNN מגלה כי סגנו המיועד של טראמפ ניצח בעימות

הלילה נערך בארה"ב העימות המסורתי בין המועמדים לכהן כסגן הנשיא, לאחר הבחירות שייערכו בעוד כחודשיים • הסגנים המיועדים תקפו זה את זה וניסו לגונן על המועמדים אותם הם מייצגים • ומדוע עלה שמו של הרמטכ"ל אייזנקוט במהלך העימות?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שלפני כשבועיים נערך עימות ראשון בארה"ב בין המועמדים לנשיאות, הלילה התקיים העימות בין המועמדים לכהן כסגני הנשיא.

העימות הלילה נערך בין טים קיין הדמוקרטי, מי שצפוי להתמנות לסגנה של קלינטון, למייק פנס הרפובליקני שצפוי להתמנות לסגנו של טראמפ במידה וזה ייבחר כנשיא.

יצויין כי עימותים ככלל בארה"ב בין המועמדים לנשיאות החלו להתקיים באופן קבוע רק בשנות ה-60 ואילו עימותים בין סגני המועמדים רק כ-16 שנים לאחר מכן.

לעימות בין סגני המועמדים לנשיאות, אמנם חשיבות פחותה מזה של המועמדים עצמם, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי לאורך מערכות הבחירות שהתקיימו בארה"ב, מועמדים לנשיאות שהפסידו בעימות הראשון מול יריבם, זכו להגיע לנקודת פתיחה טובה יותר בדעת הקהל לקראת העימותים הבאים, בשל העובדה שהמועמד להתמנות לסגנם עשה עבורם את העבודה במהלך העימות בו השתתף.

כאמור, הלילה נערך 'עימות הסגנים' במערכת הבחירות הנוכחית, כאשר אחד הנושאים החמים היה חתימת ארה"ב על הסכם הגרעין מול איראן, קיין טען כי קלינטון הובילה את המאמצים להשגת ההסכם ובכך גילתה אחריות כשמנעה איראן גרעינית.

פנס אמר לקיין: "אתה חוזר ואומר שהעובדה שהילרי קלינטון התחילה את ההסכם עם איראן בעצם מנעה מאיראן לפתח נשק גרעיני. זה לא מה שישראל חושבת". בתגובה אמר קיין: "זה מה שהרמטכ"ל הישראלי אומר. תשאל את גדי איזנקוט, אתה יכול לבדוק את זה".

סגנו המיועד של טראמפ נשאל על הפרסום ב"ניו יורק טיימס" כי טראמפ יכול היה להתחמק מתשלום מסים במשך 18 שנה, והשיב כי "הוא איש עסקים והחזרי המס הראו שהוא התמודד עם זמנים קשים לפני 20 שנה". לדבריו, "יש לנו מערכת מס שמעודדת יזמות, הוא גם יצר עשרות אלפי משרות".

קיין, שהתפרץ פעמים רבות לדבריו של פנס, השיב על כך כי טראמפ הבטיח בתחילת הקמפיין לפרסם את החזרי המס שלו, אך "הפר את הבטחתו". לדבריו, "בשבוע שעבר אמר שאי תשלום מס 'עושה אותו חכם'. זה חכם בעיניו לא לשלם למורים ולצבא, אז כנראה אלה שעושים את זה הם טיפשים".,

בתגובה החל פנס לעסוק בהשמצותיה של קלינטון את טראמפ, ובחר לתקוף את המועמדת הדמוקרטית על האשמותיה כי טראמפ מנהל "קמפיין של השמצות".

פנס ביקש לבטא את דעתו כי מאחורי קלינטון קיימת רשימה ארוכה של אישים רפובליקנים שהותקפו על ידיה, ואמר כי "אם טראמפ אמר את כל מה שאתם טוענים שאמר, זה לא מגיע למה שקלינטון אמרה על מחצית מתומכינו, שאותם כינתה 'סל של נתעבים'", אמר פנס שהצליח לשמור על ארשת נינוחה ולשמור על קור רוח לאורך כל העימות. קיין השיב כי קלינטון התנצלה על אמירותיה לעומת טראמפ שמעולם לא התנצל.

בצל העימות והוויכוח העז הניטש בו על תשלומי המיסים של המועמד הרפובליקני, פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס סקר ממנו עלה כי כמעט מחצית מהאמריקנים מסכימים עם טענתו של טראמפ לפיה אי תשלום מס הכנסה הוא "מעשה חכם".

מהסקר עולה שכ-67% אמריקנים חושבים שזה מעשה אנוכי, ו-61% אמרו שזה "לא פטריוטי". 46% מהמשתתפים אמרו שמועמד לנשיאות שאינו משלם מסים יכול להיות "חכם".

לאחר הסקר פרסם CNN ממנו עולה כי מייק פנס, סגנו המיועד של טראמפ ניצח בעימות אם כי בהפרש זעום. מהסקר עלה כי 48% מהנשאלים סברו שפנס ניצח, לעומת 42% שטענו שדווקא קיין ניצח.

בתגובה פרסמה קלינטון הודעה לפיו "נראה שפנס שכח הרבה דברים שטראמפ אומר במהלך הקמפיין".

צילום: Epa, רויטרס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture