טראמפ אמר שיש מרד ב-FBI והקנוספירציה חוגגת

מרד פוליטי של סוכנים בבולשת, ראש העיר ניו יורק לשעבר, כלי תקשורת ימני ומיליארדר מסתורי, מרכיבים יחד את התאוריה המסוכנת שנועדה להפיל את הילארי קלינטון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אם קלינטון תפסיד את הבחירות בארצות הברית, דבר בעל סיכוי קלוש על פי התאוששותה בסקרים האחרונים, לרבים לא יהיה ספק. אלו האנשים שקשרו קשר למנוע ממנה את הכניסה החגיגית לבית הלבן.

הכל התחיל בלילה בו הודיעו ב-FBI על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית בפרשיית המיילים. בנאום שנשא טראמפ, אמר לתומכיו "אני מתערב אתכם, מבלי לדעת, שהיה מרד ב-FBI".

למה הוא התכוון? ביום שישי, ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני שפך דלק על מדורת הקונספירציה הרוחשת, כשהודה בפומבי שגורמים בבולשת הדליפו מראש למטה הבחירות של טראמפ על המיילים החדשים שהתגלו.

כמובן שאם הדליפו את המידע הרגיש הזה, מי יודע איזה מידע נוסף, ובאילו כמויות, הודלפו לטראמפ כדי לסייע לו. התיאוריות פרחו בעקבות ידיעה ששודרה השבוע ברשת פוקס על כך שהאף-בי-איי חוקר כבר שנה את קרן קלינטון ושבקרוב אף צפויים כתבי אישום.

הידיעה הרעישה עולמות ושימשה לעוד מתקפה של טראמפ נגד קלינטון, גם אחרי שהתברר שהכל עורבא פרח: אין חקירה, אין כתבי אישום וגם רשת פוקס נסוגה. אבל הנזק כבר נגרם. האם מישהו בבולשת הדליף להם?

על פי דיווחים שונים שפורסמו בימים האחרונים ברויטרס, בדיילי ביסט, במגזין אסקווייר ועיתון הגרדיאן מאחורי הפרסום בפוקס, כמו מאחורי מכתבו של קומי, עומד תא של סוכני אף-בי-איי, המרוכז בעיקר בניו יורק, המתעב את קלינטון ורואה בה "אנטי-נוצרית".

אחד הסוכנים תיאר את הבולשת כ"טראמפלנד". האם כמו בכלל מקום בו יש ריכוז של גברים לבנים, גם ב-FBI תומכים במועמד הרפובליקני לנשיאות ועושים דברים לא חוקיים כדי לטרפד את יריבתו? תומכי התאוריה משוכנעים כי התשובה היא חיובית.

על פי הדיווחים, הקבוצה הזו היא שלחצה על קומי לפתוח בחקירת המיילים שנמצאו על מחשבו של וינר בטענה שאולי יש להם קשר לפרשת המיילים האסורים של קלינטון. על פי התיאוריה, החשש שהסוכנים הללו ידליפו בעצמם את המידע הרגיש הזה היא שדירבנה את קומי לשגר את מכתבו השנוי במחלוקת לקונגרס בשבוע שעבר.

ואיך הכל מתחבר ביחד? חומי שליו, משרטט בעיתון הארץ את בסיס הקונספריציה ותאוריית הקשר מאחוריה: מי שנמצא על פי החשד בקשר עם התא המחתרתי הוא מנהל האף-בי-איי בניו יורק לשעבר, ג'ים קלסטרום, שפעם כינה את הקלינטונים "משפחת פשע", כמו אלה מהמאפיה. מי שנמצא בקשר הדוק עם קלסטרום ועם סוכנים רבים לשעבר באף-בי-איי הוא ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג׳וליאני, תובע כללי בעברו, שהוא אחד התומכים הכי נלהבים בטראמפ.

ג׳וליאני הוא זה שעמד על הבמה בוועידה הרפובליקאית בקיץ ודירבן את הצירים לשאוג "להכניס אותה לכלא" על קלינטון. והנה, ראה זה פלא, ביום רביעי שעבר, יומיים לפני שפורסם המכתב הידוע של קומי, ג׳וליאני ידע לומר למנחים המתמוגגים מנחת של רשת פוקס שבתוך ימים "יהיו הפתעות גדולות שישנו את המירוץ". ג׳וליאני הבטיח, וג׳וליאני קיים.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, מתברר שהבסיס לתביעתם של הסוכנים בניו יורק לפתוח בחקירה נגד קרן קלינטון היה הספר "המזומנים של קלינטון" שכתב העיתונאי-חוקר הימני פיטר שווייצר, המועסק גם עלי ידי אתר החדשות ברייטברט. האתר, המואשם מדי פעם באנטישמיות, נחשב לנציג המובהק של הימין הקיצוני הידוע עתה כ"אלט-רייט", לתומך הגדול ביותר של טראמפ בתקשורת השמרנית ולמפיץ הראשי של בדותות וידיעות הזויות נגד כל דבר שמריח משמאל.

המעגל נסגר כשלוקחים בחשבון שהמיליארדר רוברט מרסר, שתמך בעבר בטד קרוז ואימץ את טראמפ אחרי הוועידה הרפובליקאית בקיץ, הוא זה שמימן את הסרטת ספרו של שוויצר נגד הקלינטונים והוא גם המממן העיקרי של אתר ברייטברט.

מרסר, מיליארדר מתבודד שהחל את דרכו כמתכנת מחשבים עד שהפך לאחד ממנהלי קרנות הגידור הגדולים בוול סטריט, נחשב היום לתורם המרכזי של הרפובליקאים. הוא תרם מיליוני דולרים לקמפיין של קרוז, כל עוד היה לו סיכוי, ומאז הוא ממשיך להזרים כספים לטראמפ.

יתרה מכך, מנהלת העמותה שפעלה מטעמו של מרסר לקידומו של קרוז, קלי-אן קונווי, הפכה למנהלת הקמפיין, המוצלחת יש לומר, של טראמפ. סטיב בנון, מנכ"ל אתר ברייטברט, גם הוא בבעלותו של מרסר, הצטרף אף הוא לטראמפ. השניים נחשבים למי שהחדירו במועמד הרפובליקאי מעט משמעת ובכך סללו את דרכו לסגירת הפערים בסקרים מול קלינטון.

כך זה עובד: ברייטברט סיפק את העובדות כביכול ואלה צוטטו על ידי שונאי קלינטון באף-בי-איי כעילה לפתוח בחקירה. אחרי שהנהלת האף-בי-איי ומשרד המשפטים האמריקאי הגיעו למסקנה שהספר של שוויצר והנתונים של ברייטברט אינם מצדיקים פתיחת חקירה, הסוכנים העבירו לידיעת גורמים מקורבים אליהם פרטים מסולפים על חקירה כביכול וכתב אישום לכאורה. אלה מודלפים משם לרשת פוקס, טראמפ מאמץ אותם לחיקו והציבור האמריקאי משתכנע שאין עשן בלי אש.

אמש התלבשו כל שדרי רשת msnbc על הסיפור ותיארו אותו כמשהו שמתקרב לניסיון פוטש של האף-בי-איי. על פי התסריט הזה, קומי איננו הגורם הפועל לרעתה של קלינטון אלא מי שמנסה לתמרן בין הפוליטיקה לבין מה שמצטייר כמרד פוליטי בתוך הבולשת. כך שאם בסוף טראמפ גם ייבחר לנשיא, הוא יגיע לזה לא רק בזכות הבוחרים אלא גם בזכות החוקרים שגייסו את מנגנון אכיפת החוק בצורה חסרת תקדים, או אולי עם תקדים, מימיו של מנהל הסוכנות הידוע לשמצה, ג'יי אדגר הובר. ואם כך היה, וכך גם יתגלה, ארצות הברית לעולם כבר לא תהיה מה שהיתה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות במיץ עגבניות

השם ירחם… כנראה טראמפ לא שם לב בלהט הבחיראס שהוא עובר על בין אדם לחבירו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture