קלינטון מובילה, אך סקר שניבא תוצאות בעבר, סבור שטראמפ ינצח

הסקרים האחרונים יום לפני הבחירות בארצות הברית מעידים על ניצחונה, אם כי על פי חלקם, בפער קטן מאוד • בינתיים, מכון מחקר אמריקאי גילה כי מכון הסקרים שניבא בפעמים האחרונות את התוצאות, צופה ניצחון לטראמפ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עד הרגע האחרון, ממשיכים הסקרים בארצות הברית לתעתע. לאחר תקופה ארוכה בה הובילה המועמדת הדמוקרטית בבטחה, הצליח טראמפ להפוך את הקערה על פיה, אלא שמאז היא שוב חזרה להוביל.

בסקר הארצי האחרון של רשת אן-בי-סי שומרת הילרי קלינטון על יתרון של 6% לעומת יריבה הרפובליקאי דונלד טראמפ. לפי הסקר האחרון, מקבלת קלינטון 47% לעומת טראמפ שזוכה ל-41%. בסקר ארצי האחרון של בלומברג מובילה הילרי קלינטון בשלושה אחוזים על פני דונלד טראמפ עם 44% לעומת 41%.

בסקר ארצי נוסף ואחרון שערכו וושינגטון פוסט ורשת אי-בי-סי מובילה שרת החוץ לשעבר עם 47% מהקולות לעומת טראמפ שמקבל 43%. הסקר מצא כי בדומה לאובמה ב-2012, קלינטון ממשיכה להוביל בקרב מיעוטים אתניים במדינה. המועמדת הדמוקרטית מחזיקה ביתרון גם בקרב נשים, לא לבנים, היספנים וצעירים.

במקביל סקר של סי-אן-אן שנערך בניו המפשייר, שבימים האחרונים נתפסה כמי שעלולה "ליפול" לידיו של טראמפ, מצביע על יתרון גם כן של 3%, 44% – 41%, לטובת קלינטון. גם בסקר של הרשת שנערך בפנסילבניה היא מובילה ב-5% על פני יריבה הרפובליקאי. לעומת זאת באוהיו המתנדנדת טראמפ מוביל עם 3% ומקבל בסקר אחרון של מכון TargetSmart 43% מהקולות לעומת קלינטון שמקבלת 40%.

בווירג'יניה מובילה קלינטון בפער של 6% (48%-42%) בסקר אחרון שנערך במדינה. וירג'יניה היתה במשך שנים רבות מדינה אדומה. אבל ב-2008 המדינה התהפכה, מגמה שאף התחזקה ב-2012, למרות היחלשותו של אובמה. אולם בדומה לניו המפשייר, גם וירג'יניה, הצטיירה בתקופה האחרונה כמדינה מתנדנדת שעלולה להיצבע באדום בבחירות האלה ולעבור לידיו של טראמפ.

הסיכוי של טראמפ:

בתוך כך, מחקר שערך המגזין הכלכלי 'אינווסטרס ביזנס דיילי", מגלה שכמעט כל מכוני הסקרים האמריקאים שגו בתחזיותיהם בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, חוץ מהסקר של מכון IBD/TIPP המתפרסם במגזין, שחזה היום (שני) ניצחון לדונלד טראמפ בשתי נקודות.

המחקר בדק את הסקרים המובילים, ביניהם של ABC, פוקס ניוז, גאלופ, pew ונוספים בשלוש מערכות הבחירות האחרונות: ב-2004, 2008 ו-2012. משקלול התוצאות נתגלה כי הסקר של IBD/TIPP היה הכי מדויק לאורך השנים, עם סטייה ממוצעת של 0.9 אחוזים מתוצאות האמת, לעומת סטייה של 1.4 – 3.9 אחוזים לשאר הסקרים.

למעשה, סקר IBD/TIPP "פספס" רק ב-2012, כשחזה שאובמה ינצח בהפרש קטן מזה שניצח בתוצאות האמת. במערכת הבחירות של 2008 הוא חזה את התוצאות בדיוק מוחלט (0.00 אחוזים סטייה), וב-2004 הייתה סטייה של 0.4 אחוזים בין תוצאות הסקר לתוצאות האמת.

"סקר הוא שילוב של מדע ואמנות, ואנחנו מתמחים בשניהם", מתפארים בסוכנות הסקרים IBD/TIP, בסוכנות אומרים, כי בניגוד לסקרים אחרים, הסקרים שלהם מתבססים על שיחות חיות למצביעים רשומים ולאנשים המתכוונים להצביע, הן בטלפון סלולרי והן בטלפון קווי. התוצאות המתקבלות, שלהן טווח טעות של כ-3.4 אחוזים, מועברות לדברי מכון הסקרים תהליך נוסף, המשייך את העונים לאזורים שונים ולנטייה פוליטית, כדי לצמצם עוד יותר את מרווח הטעות.

אתר NRG דיווח כי סקר IBD/TIP חזה אתמול (ראשון) ניצחון לדונלד טראמפ בנקודה אחת, 44 מול 43 אחוזים להילרי קלינטון. בסקר IBD/TIP של היום (שני), שבוצע לאחר הודעת ה-FBI על כך שאין כוונה לפתוח בחקירה פלילית נגד קלינטון, מוביל טראמפ ב-2 נקודות: 43 אחוזים מול 41 אחוזים לקלינטון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשיא ארה"ב דונדלד טראמפ הנבחר לבית הרפובליקנים

היו נכונים ליום השלישי… אל תגשו אל אישה….

לזה שקורא לעצמו "טראמפ":
אתה אפילו לא יודע איך כותבים את השם הפרטי שלך עצמך? דונלד ולא דונדלד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture