קלינטון לתומכיה: "מאוכזבת מהתוצאה; צריך לתת לטראמפ הזדמנות"

כמעט 12 שעות לאחר שהתבררו התוצאות הסופיות, התייצבה המועמדת הדמוקרטית המובסת בפני תומכיה ונשאה את נאום התבוסה שלה • אובמה: "למרות חילוקי הדעות נפעל להעברה חלקה ומוצלחת של השלטון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

"אתמול אמרתי לעם האמריקני שבלי קשר לתוצאות הבחירות ובלי קשר לשאלה אם המועמד שלך ינצח או יפסיד, השמש תזרח שוב בבוקר, וזה התגשם- השמש זרחה": כך הגיב לפני זמן קצר נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, לתוצאות הבחירות.

בהצהרה לעיתונאים הוא הוסיף: "אני יודע שלכולם היה לילה ארוך, גם לי. בירכתי את הנשיא הנבחר טראמפ על ניצחונו והזמנתי אותו לבוא לבית הלבן מחר כדי לדבר על העברת הנשיאות".

זה לא סוד שלי ולנשיא הנבחר יש חילוקי דעות די משמעותיים, אבל זכרו שגם לפני שמונה שנים לנשיא ג'ורג' בוש הבן ולי היו כמה חילוקי דעות די משמעותיים, אבל צוותו של בוש דאג להעברת נשיאות חלקה, כך שהנחיתי את צוותי לנהוג באותו האופן כמו צוותו של בוש, ולפעול ככל יכולתנו למען העברה חלקה ומוצלחת של השלטון לנשיא הנבחר. העברה שקטה של השלטון היא אחד מערכי היסוד של הדמוקרטיה".

חצי שעה קודם לכן, לראשונה מאז נודעו תוצאות הבחירות הדרמטיות בארצות הברית, התייצבה הערב המועמדת המפסידה, הילרי קלינטון, בפני תומכיה כדי לשאת את נאום ההפסד.

כשתשואות עידוד ומחיאות כפיים מהקהל קוטעות אותה שוב ושוב פתחה קלינטון את נאומה ואמרה: "אתמול התקשרתי לדונלד טראמפ, ברכתי אתותו על הניצחון והצעתי לו לעבוד יחד עבור המדינה שלנו, איחלתי לו שיהיה נשיא מצליח לכל האמריקנים. זו לא התוצאה שייחלנו לה. אני מרגישה גאווה והכרת תודה על הקמפיין הנהדר שבנינו ביחד…אני יודעת שאתם מרגישים מאוכזבים, גם אני ועוד עשרות מיליוני אמריקנים מרגישים כך".

היא הוסיפה: "הקמפיין שלנו לא היה לאדם אחד אלא למדינה שאנחנו אוהבים. הוא דיבר על לבנות אמריקה שהיא מלאת תקווה ומכילה. אנחנו חייבים לקבל את התוצאות ולהסתכל לעתיד". באשר לטראמפ אמרה קלינטון: טראמפ יהיה הנשיא שלנו ואנחנו חייבים לבוא אליו עם ראש פתוח, לתת לו הזדמנות להנהיג".

המעריץ • צפו: זה מה שטראמפ אמר על נתניהו ב-2013

בהמשך היא ביקשה להסתכל על רבע הכוס המלאה והדגישה: "זה נותן לי תקווה גדולה לדעת שטים קיין ייצג את ורג'יניה בסנאט". באשר לזוג אובמה שנשכבו על הגדר למענה אמרה קלינטון: "המדינה שלנו חייבת לכם חוב גדול. אנחנו מודים לכם על המנהיגות שלכם. אתם עברתם את כל המדינה עבורי…אהיה אסירת תודה לכם על המסירות שלכם".

בשלב זה היא דיברה ישירות לקהל ואמרה: "אתם נתתם את הלב שלכם בקמפיין הזה, אתם אנשי הקמפיין הטובים ביותר שמישהו היה יכול לחלום עליו…תודה גם למיליוני המתנדבים ולכל מי שפעל עבורי. לצעירים: חלק מכם נמצאים בהתחלה, גם לכם יהיו הצלחות והפלות כמו לי, ההפסד הזה כואב. אבל בבקשה, אל תפסיקו להאמין במה שצודק. אנחנו צריכים את זה".

את נאומה היא סיכמה בכך ש"אני מברכת כל יום על כך שאני אמריקנית. אם נעמוד יחד ונעבוד יחד עם כבוד להבדלים בינינו, הימים הטובים שלנו עדיין לפנינו".

נציין כי קודם לכן נאם סגנה המיועד, טים קיין, שאמר: "אני גאה בהילרי מכיוון שהיא יוצרת היסטוריה וכל מה שהיא עשתה כעורכת דין היא עשתה ויצרה היסטוריה. היא הייתה עושה היסטוריה כנשיאה אם הייתה מתמנה לתפקיד. מאוד רציתי להיות בחדר הסגלגל איתה, היא בנתה צוות נהדר. אני רוצה לספר לכם משהו שלמדתי על הילרי: הצוות שהרכיבה סביבה לאורך השנים אלה אנשים שמאוד מחויבים ונאמנים לה והיא מאוד מחויבת ונאמנה להם. זה מגיע אפילו לאנשים החדשים שהצטרפו. אני גאה בהילרי מכיוון שהיא אוהבת את המדינה הזאת".

פספסתם? הלילה הדרמטי של ארה"ב – שלב אחרי שלב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture