טראמפ תוקף את קלינטון: יבזבזו זמן וכסף והתוצאה תישאר זהה

הנשיא הנבחר הלם במתמודדת שהפסידה את הבחירות לאחר שהמטה שלה הצטרף לדרישה לספירה חוזרת בחלק מהמדינות • טראמפ הזכיר את דבריה כאשר אמר במהלך עימות ביניהם כי הוא אינו מתחייב לקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד בהם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

איך הגלגל מסתובב: במהלך מערכת הבחירות, באחד העימותים התקשורתיים בין הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, סירב האחרון להתחייב כי בכל מקרה יקבל את תוצאות הבחירות. קלינטון הזדעזעה מדבריו, וכעת התמונה התהפכה.

טראמפ ניצח את הבחירות. קלינטון, שתקפה את טראמפ, מערערת על תוצאות הבחירות בעוד שטראמפ, מצטט את דבריה ומשוכנע כי גם בתום הספירה החוזרת התוצאה תישאר זהה והוא יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית.

"הילרי הכירה בהפסדה כשהתקשרה אליי לפני שנשאתי את נאום הניצחון שלי", פתח טראמפ. "שום דבר לא ישנה את תשובתה של הילרי בעימות: 'זה מזעזע. זו לא הדרך שבה דמוקרטיה מתנהלת זה 240 שנים. היו לנו בחירות חופשיות והוגנות. קיבלנו את תוצאותיהן כשלא אהבנו אותן וזה מה שמצופה מכל אחד שמתמודד בבחירות הכלליות. אני, באופן אישי, מזועזעת שמישהו שהוא המועמד של אחת משתי המפלגות מציג כזו עמדה'".

טראמפ הוסיף כי "אחר כך היא אמרה 'הוא אמר משהו שהוא באמת מבעית. הוא סירב לומר שהוא יכבד את תוצאות הבחירות. זה איום ישיר לדמוקרטיה שלנו'". הוא המשיך בציטוט דבריה ואמר: "היא גם אמרה 'עלינו לקבל את התוצאות ולהסתכל קדימה. דונלד טראמפ הוא הנשיא שלנו. אנחנו חייבים לתת לו את ההזדמנות להנהיג'". לבסוף הוא חתם: "כל כך הרבה זמן וכסף יבוזבז – ואותה התוצאה! עצוב".

התוצאות הממוחשבות זויפו?

בפוסט שפרסם הלילה היועץ המשפטי של המטה, מארק אליאס, בעמוד הפייסבוק של קלינטון, הוא פירט חמישה צעדים בהם הוא ואנשיו נוקטים על מנת לבדוק את הטענות לזיופים במערכות ההצבעה הממוחשבות ב-3 מדינות מפתח – מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה.

אליאס מבהיר כי הפער לטובתו של טראמפ בשלוש המדינות הללו גם יחד עומד על 107 אלף קולות לכאורה, מה שמצביע על פער קטן מאוד בין שני המועמדים. בפנסילבניה ובוויסקונסין טראמפ ניצח את קלינטון בפער קטן של עשרות אלפי קולות ובמישיגן טרם הוכרז על מנצח – אם כי נראה שטראמפ מוביל במדינה זו וצפוי להיות מוכרז כמנצח בה.

היועץ מציין אמנם כי טרם נמצאו הוכחות מובהקות וראיות לכך שאכן היו זיופים במערכת ההצבעה – כפי שעלה בתהליך הבדיקה שבו החלה מועמדת מפלגת הירוקים לנשיאות, ג'יל סטיין, שאף גייסה 7 מיליון דולרים לצורך כך, אך מדגיש כי מטה קלינטון שהצטרף למאמץ בדיקת הקולות בודק כל קול באופן מדוקדק ונעזר במומחים מהשורה הראשונה: "כבר מהיום שלאחר הבחירות, אנחנו נעזרים בעורכי דין, מנתחי מידע ואנליסטים משלנו ומומחים חיצוניים, שעוברים על התוצאות על מנת לוודא שאין כל חשד לפעילות האקרים".

עוד הבהיר אליאס בדבריו כי הבדיקה למעשה מקבלת משנה תוקף ונערכת על רקע מתקפות של האקרים מרוסיה במטה הדמוקרטי שכללו פריצה לחשבונות דואר אלקטרוני של גורמים רשמיים במטה קלינטון במהלך הקמפיין. "רק אתמול פרסם הוושינגטון פוסט שהממשלה הרוסית אף עמדה מאחורי רוב החדשות המזויפות שהופצו ברשתות החברתיות בשבועות המכריעים של המירוץ".

"בשבועיים האחרונים קיימנו פגישות ושיחות עם מומחים ושמענו מהם את החששות שהעלו אודות האפשרות שהתוצאות זויפו. רוב הדיונים הללו התקיימו בחשאי, אך חלקם גם דלפו לתקשורת", הוסיף אליאס והדגיש כי הוא ואנשיו בוחנים וחוקרים כל תיאוריה שהתקבלה אודות החשד להטיית התוצאות – ובמיוחד את ההצבעות במערכות הממוחשבות מול אלה שהתקבלו באופן ידני.

וכאן הנקודה החשובה מבחינתה של קלינטון: הליך הספירה החוזרת יצא לדרכו, למעשה, לאחר ששורה של מומחים העלו שאלות על כך שהמועמדת הדמוקרטית זכתה לפחות קולות במחוזות בשלוש המדינות הללו, שבהן ההצבעה נעשתה באמצעות מחשבים לעומת מחוזות שבהן התקיימה הצבעה ידנית – מה שמעלה את החשד לפיו האקרים הטו לכאורה את התוצאות.

הבדיקה של מועמדת הירוקים

מועמדת הירוקים, ג'יל סטיין, טוענת כי פתחה בהליך הבדיקה על מנת לוודא שתוצאות הבחירות הן הוגנות – והמוקד בשלוש המדינות המדוברות הוא עקב כך שלטענתה, מערכות ההצבעה האלקטרוניות שלהן נחשבות ל"רגישות במיוחד".

מטה קלינטון מקווה כמובן כי הליך הספירה החוזרת יוביל באופן סנסציוני לשינוי התוצאות – זאת עקב כך ששלוש המדינות שבהן נבדקות הטענות על זיופים הן מדינות עתירות אלקטורים: פנסילבניה מחלקת 20 אלקטורים, מישיגן 16 וויסקונסין 10 – בסך הכל 46 אלקטורים.

אם האלקטורים הללו יילכו כולם לקלינטון, יש בהם כדי להפוך את התוצאה – זאת לאחר שבשקלול עד כה, זכה טראמפ ב-290 אלקטורים וקלינטון ב-232. עוד מציין אליאס כי בשבועיים שחלפו מאז הבחירות, מספר הקולות לטובתה של קלינטון בספירה הכללית הולך וגדל – וכי כיום הפער בינה לבין טראמפ כבר עומד על כ-2 מיליון קולות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שיספרו שוב – שקלינטון תקבל מכה נוספת.
איזה תענוג!

שתנסה עוד פעם ועוד פעם חוץ מכשלון לא יצא מזה כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture