פוליטיקאי הולנדי בחקירה: האם הקשר הישראלי שלו פגע בביטחון?

השירות החשאי בהולנד חקר את ראש מפלגת הימין במדינה, חירט וילדרס, בחשד לקיום קשרים עם ישראל שעלולים להוות "איום על הביטחון הלאומי של הולנד" • בעבר נאלץ פוליטיקאי ממפלגתו לפרוש בשל חשד להעברת מידע למודיעין הישראלי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מדוע מתעניינת מדינת ישראל, או לכל הפחות גופי המודיעין שלה בנעשה בהולנד? אם לשפוט על פי הדיווחים בתקשורת ההולנדית, נראה כי לא מדובר במקרה ראשון בו נחקרים פוליטיקאים פרו ישראלים בחשד להעברת מידע מודיעיני לישראל.

היום דווח בתקשורת המקומית כי השירות החשאי ההולנדי (AIVD) חקר את ראש מפלגת הימין בהולנד, חירט וילדרס, הנחשב לפרו ישראלי שביקר בארץ פעמים רבות, על קשריו עם ישראל. עילת החקירה הייתה "חשש להשפעה ישראלית ואיום על הביטחון הלאומי של הולנד".

על פי הדיווחים, החקירה התמקדה בביקורים שערך וילדרס בישראל ב-2009-2010. לפי נהלי השירות החשאי ההולנדי, בבדיקה לא בוצע שימוש באמצעים מיוחדים כגון מעקב אחר טלפון או תצפיות, ולכן וילדרס כלל לא עודכן בחקירה.

העיתון ההולנדי de Volkskrant שחשף את הפרשה, מדווח כי חקירת פוליטיקאי מכהן על ידי AIVD היא יוצאת דופן, שכן השירות החשאי מסרב לרוב לחקור פוליטיקאים, במיוחד באופוזיציה, כדי להימנע ממראית עין של השפעה על המערכת הפוליטית.

מצד שני, כך לפי מקורות העיתון, "שירות חשאי צריך להיות ערני להתערבות פסולה של ממשלות זרות בהולנד, או אם יש איום על הביטחון הלאומי". בעיתון מציינים כי וילדרס יושב מאז 2006 בוועדת המודיעין, המעבירה גם מידע על המזרח התיכון.

ב-2010 וילדרס היה גורם כוח רציני בפרלמנט ההולנדי, ובאותן שנים, היו לו קשרים הדוקים עם ישראלים בעלי השפעה, בהם האלוף (מיל') עמוס גלעד. לפי התחקיר, וילדרס ביקר "במטה של הצבא הישראלי בתל אביב בסוף 2008, הוא ביקר בקביעות את שגריר ישראל בהולנד".

וילדרס לא הגיב לתחקיר. האחראי על השירות החשאי ההולנדי, ג'רארד בומן, לא הסכים לענות לשאולות בנושא. "לא מעניין אותי מי אתה ומאיפה אתה", הגיב לבקשות התגובה.

הפוליטיקאי היהודי נאלץ לפרוש:

שבועיים לפני הבחירות הכלליות בהולנד שנערכו בשנת 2010,, השתרבב שוב שמו של המוסד הישראלי למערכת הפוליטית במדינה: מועמד מפלגת החירות, גידי מרקוסזוור, נאלץ לפרוש אחרי שרשויות אכיפת החוק עדכנו את מנהיג התנועה, חירט וילדרס, כי הוא מהווה סיכון, ככל הנראה בשל העברת מידע למודיעין הישראלי.

מרקוסזוור, איש עסקים יהודי בן 32, הוצב במקום החמישי ברשימה של מפלגת הימין הקיצוני לקראת הבחירות. אולם בהמשך הוא נאלץ להסיר את מועמדותו. תחילה דיווחו כלי התקשורת כי הדבר נובע מהסערה שעוררה קריאתו לאסור לחלוטין כל קולות ביקורת נגד ישראל. כמו כן פורסם כי לפני שנתיים הוא נעצר אחרי שנשא כלי נשק במסגרת גוף אבטחה יהודי.

אולם בהמשך דיווח העיתון NRC כי הסיבה האמיתית לפרישתו של מרקוסזוור הייתה עדכון שנשלח משר הפנים ומשירותי הביטחון לוילדרס, ולפיו איש העסקים מהווה "סיכון ליושרה של הולנד". בנוסף נטען בדיווח כי גורמי הביטחון הזהירו שמרקוסזוור סיפק מידע ל"מעצמה זרה" והיה בקשר עם שירות ביון זר, כאשר גורמים בהאג טענו כי מדובר בישראל ובמוסד.

בראיון ל-NRC, הודה מרקוסזוור כי המכתב הוא שאילץ אותו לפרוש מהרשימה המפלגתית. "כן, המכתב היה הסיבה לעזיבתי", אמר מרקוסזוור, אולם מיד הכחיש כי עבד עבור המוסד. "ההאשמות הן כל כך אבסורדיות שקשה להתגונן מפניהן. חשתי זרם בלתי פוסק של דיווחים שליליים לגביי, והנוכחות שלי הפריעה למפלגה".

וילדרס אישר כי קיבל את העדכון בדבר עברו של מרקוסזוור, אולם נמנע מלפרט את תוכנו. "קיבלתי מכתב סודי, שיישאר חשאי, ולכן אני לא אומר שום דבר", אמר מנהיג הימין לעיתונאים במהלך עצרת בחירות בהארלם, אם כי הוא לא הסתיר את אכזבתו מפרישתו של חברו היהודי מהמפלגה.

וילדרס זוכה מהתבטאות אנטי מוסלמית:

יצויין כי וילדרס נמצא כעת בחקירה בגלל התבטאות גזענית שלו כלפי מרוקאים. וילדרס שאל את תומכיו במהלך אירוע אם הם רוצים יותר מרוקנים או פחות בעירם, והקהל החל לקרוא: "פחות, פחות, פחות!". לפי כתב התביעה, וילדרס חייך והגיב: "נדאג לזה".

בעבר זיכה בית המשפט בהולנד את חירט וילדרס, מאשמת אמירת דברי שטנה וגזענות, וקבע שגם אם הצהרותיו בגנות האיסלאם פגעו במוסלמים רבים, הן נאמרו במסגרת השיח הפוליטי הלגיטימי.

נשיא בית המשפט מרסל ואן אוסטן אמר בהחלטתו שיש להתייחס לטענת וילדרס כי האיסלאם הוא אלים מטבעו ולקריאותיו לבלום את ההגירה המוסלמית למדינה ולהחרים את הקוראן, בהקשר רחב יותר של הדיון הציבורי בנוגע למדיניות ההגירה במדינה.

דעותיו הפוליטיות בעד ישראל:

וילדרס התגורר בישראל בצעירותו, למשך שנתיים, וביקר בישראל 40 פעמים במהלך 25 השנים האחרונות. הוא טען שביקר במקומות מעניינים רבים במזרח התיכון (תוניס, טורקיה, קפריסין, אירן), אך בשום מקום לא חש את תחושות האחווה המיוחדות שהוא חש כשהוא נוחת בנמל התעופה בן-גוריון. תוכנית החדשות "נטוורק" של רשת השידור השנייה ההולנדית Nederland 2 דיווחה שתומכי ישראל מארצות הברית סייעו למפלגתו של וילדרס פיננסית, ותמכו בדעותיו על האסלאם והטרור המוסלמי.

לוילדרס גם יש פתרון לסכסוך הישראלי – פלסטיני: "יש לקרוא לירדן "פלסטין" ולראות בה את מדינתם של הפלסטינים". וילדרס רואה את ישראל כחזית ראשונה מול האסלאם, בעבר אף אמר כי "הודות להורים הישראלים, השולחים את ילדיהם לצבא, והשוכבים ערים בלילות, ההורים באירופה ובארצות הברית יכולים לישון היטב, בלי להיות ערים לסכנות המתרגשות".

הוא רואה בישראל דמוקרטיה בודדת המוקפת בעמים אסלאמיים, אשר מהווה את קו ההגנה הראשון של המערב. אילולא ישראל, היה המאבק של הטרור האסלאמי מתקדם יותר לכיוון אירופה. לדבריו, הסיבה לסכסוך אינה מעשה כלשהו של ישראל נגד הפלסטינים, או פלישת ארצות הברית לעיראק, אלא היא דבר מובנה בתוך האסלאם. לכן, הפקרתה של ישראל וחיסולה, לא רק שלא יפתרו את הבעיה, אלא יהוו זריקת עידוד לאסלאם.

"המלחמה נגד ישראל היא לא מלחמה נגד ישראל בלבד, אלא מלחמה נגד המערב. זהו ג'יהאד. ישראל פשוט סופגת את המכות שנועדו לכולנו. אלמלא ישראל היה האימפריאליזם האסלאמי מוצא דרכים אחרות לתיעול האנרגיה ושאיפות הכיבוש שלו", אמר. "הפסד של ישראל במאבק יסמן את ההפסד של העולם המערבי כולו. גם אמריקה, למרות ריחוקה הגאוגרפי, תתקשה להתקיים במצב כזה – "מול אירופה איסלאמית תיוותר אמריקה לבדה כשומרת הגחלת של רומא, אתונה וירושלים".

"סופה של ישראל היה נותן דחיפה עצומה לכוחות האסלאם. הם היו רואים בכך, ובצדק, הוכחה לחולשת המערב, לקצו הבלתי נמנע. סופה של ישראל לא יהיה הקץ לצרותינו עם האסלאם, אלא רק ההתחלה. הוא יהיה תחילתו של המאבק האחרון לשליטה בעולם כולו. אם הם יוכלו לישראל, דבר לא יעמוד בפניהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture