טראמפ הציג את שר החוץ: איש עסקים, מקורב לנשיא רוסיה

נשיא ארה"ב הודיע כי מנכ"ל תאגיד האנרגיה רקס טילרסון יהיה שר החוץ הבא. "העקשנות שלו וניסיונו הרב הופכים אותו לבחירה מצויינת לתפקיד", אמר טראמפ • המינוי צפוי להיתקל בקשיים בסנאט, כאשר גם סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנית מתנגדים למינוי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום באופן רשמי כי מנכ"ל תאגיד האנרגיה "אקסון מוביל", רקס טילרסון, יהיה שר החוץ הבא בממשלו. בכך הסתיים ההליך הארוך לבחירת הדיפלומט האמריקני הבכיר ביותר, שהתנהל בשבועות האחרונים ובמהלכו נפלו בזה אחר זה עוד שמות מרשימת המועמדים.

"נחישותו, ניסיונו העשיר, וההבנה העמוקה של סוגיות גיאו-פוליטיות, הופכות אותו לבחירה מצוינת לשר החוץ", נכתב בהצהרה רשמית שפירסם צוות המעבר של טראמפ. "הוא יעודד יציבות אזורית ויתמקד באינטרסים הרלוונטיים לביטחון הלאומי של ארצות הברית".

טילרסון, הוא מנכ"ל אחת החברות הגדולות ביותר בעולם, שאינו בעל ניסיון פוליטי, אמנם מחזיק בניסיון עשיר במשא ומתן עם גורמים בינלאומיים, אולם גם כאן טמון סימן השאלה הגדול ביותר סביבו. חברת הדלק שבראשה הוא עומד קיימה עסקים ענפים עם רוסיה, ותרמה כספים רבים למיזמים שונים במדינה. על כך קיבל טילרסון אות של כבוד מהנשיא ולדימיר פוטין. במקביל הוא הביע התנגדות נחרצת לסנקציות שהוטלו על מוסקבה בשל מעורבותה במלחמה באוקראינה, מאחר שאלו פגעו קשות בעסקיו.

קשריו העמוקים והארוכים של טילרסון עם פוטין ועם מוסקבה, ובכלל זה הרווחים העצומים שעשויים לצמוח לחברת אקסון־מובייל במידה והסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה יוסרו, עתידים לעמוד במרכז השימועים שייערכו לטילרסון בסנאט, כאשר המינוי של טילרסון צפוי להיתקל בקשיים בסנאט, אחרי שגם סנאטורים רפובליקנים הרימו גבה לנוכח הבחירה בו.

טילרסון עם פוטין

זאת, במיוחד לאחר הדיווחים על כך שה- CIA הגיע למסקנה שמוסקבה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית כדי לסייע למועמד הרפובליקני – דברים שאותם דחה טראמפ בבוז. ג'ון מקיין, לינדזי גרהאם ומרקו רוביו הביעו חשש מקשריו של טילרסון לפוטין, לצד הביקורת הצפויה מצד גורמים דמוקרטיים בכירים.

במרוץ הארוך למינוי הוזכרו כאמור כמה שמות נוספים. אחד מהם היה ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני. ואולם, ביום שבת האחרון הודיע טראמפ כי ג'וליאני לא יהיה חלק מממשלו העתידי. לפי הצהרתו, היה זה ג'וליאני שהסיר את מועדותו. זאת, ככל הנראה משום שהוא זכה לביקורות על כך שהוא נעדר ניסיון במדיניות חוץ וכן מושקע בעסקים חובקי עולם שעלולים ליצור לו ניגודי עניינים.

שני שמות נוספים שעלו כאפשרויות לתפקיד הם מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות 2012, מיט רומני שכתב הלילה: "היה לי הכבוד להיות מועמד לתפקיד שר החוץ של המדינה הנהדרת שלנו. השיחות שלי עם הנשיא הנבחר היו מהנות ומאירות עיניים. יש לי ציפיות גבוהות שהממשל החדש יוביל את האומה שלנו לחוזק, עושר ושלום".

בהופעה בחודש פברואר באוניברסיטת טקסס אמר טילרסון שהוא אינו מסכים עם כל מה שפוטין עושה, אך הוסיף כי הוא אינו מסכים עם כל מה שהרבה מנהיגים עושים. "הוא מבין שאני איש עסקים", אמר אז טילרסון. מנכ"ל תאגיד הנפט הענק הוסיף שבכל מגעיו עם פוטין ועם מנהיגים אחרים הוא מקפיד לציין שהוא כפוף לחוקי ארה"ב אך אינו מייצג אותה ואינו רואה את תפקידו כמגן עליה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק לי היה נדמה שהתמונה בחוץ היא של ביבי נתניהו?
כבר חשבתי ששר החוץ של ארה"ב יהיה נתניהו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture