טראמפ: ראש המודיעין גינה את הדו"ח השקרי והדמיוני

לטענת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, "ראש המודיעין התקשר אליי לגנות את הדו"ח השקרי" אודות ניסיון הסחיטה לכאורה מצידה של רוסיה • ראש המודיעין אישר כי שוחח עם טראמפ בנושא, אך לא ציין בעצמו כי הדו"ח מומצא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, כתב היום כי ראש קהילת המודיעין האמריקנית, ג'יימס קלאפר, התקשר אליו "כדי לגנות את הדו"ח השקרי והדמיוני", שעוסק בתיעוד שלו שמוחזק לכאורה על ידי רוסיה. טראמפ הוסיף כי הדו"ח "מומצא" וכולל "עובדות מזויפות".

ראש המודיעין האמריקני ג'יימס קלאפר אמר כבר בלילה כי שוחח עם טראמפ על הדלפת הדו"ח והביע באוזניו תדהמה עמוקה מההדלפה, וכי שניהם הסכימו ש"מדובר בדבר הרסני ומזיק לביטחוננו הלאומי". עוד אמר קלאפר כי הוא לא סבור שמישהו בקהילת המודיעין האמריקנית אחראי להדלפת הדו"ח, אך לא ציין בעצמו כי מדובר בדו"ח מומצא.

השניים התייחסו לדיווח של רשת CNN מאתמול בלילה כי לטראמפ ולנשיא היוצא ברק אובמה הוצגו בשבוע שעבר מסמכים מסווגים ובהם מידע שלפיו סוכנים רוסים טוענים כי יש ברשותם מידע אישי וכלכלי על טראמפ. ה-FBI חוקר את האמינות ואת הדיוק של הטענות האלה, שמסתמכות בעיקר על מידע ממקורות רוסיים, אך טרם אישר את נכונות הפרטים שכתובים בתזכירים.

הלילה נחשף כי מחבר הדו"ח הוא כריסטופר סטיל, קצין לשעבר בסוכנות הביון הבריטית (MI6). את זהותו חשפו גורמים המעורים בפרטי הפרשה, על פי דיווחים של ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני ושל כלי תקשורת בריטיים שונים. את תגובתו של סטיל בן ה-52, כיום אחד ממנהלי חברת המודיעין העסקי הלונדונית "Orbis", לא הצליחו כלי התקשורת להשיג. ה"דיילי טלגרף" הבריטי דיווח כי סטיל עזב את ביתו שבמחוז סארי בדרום-מזרח אנגליה ו"ירד למחתרת" בשל חשש לחייו, לאחר שהבין ששמו עומד להתפרסם.

טראמפ התייחס אתמול במסיבת העיתונאים הראשונה שערך מאז שנבחר לנשיא ואמר כי מדובר ב"שטות שפורסמה, אולי על ידי סוכנויות המודיעין, ולא הייתה צריכה להיכתב". הוא הוסיף כי זו "בושה שסוכנויות המודיעין אפשרו למידע שקרי כזה להתפרסם", וחזר על ההשוואה שצייץ בטוויטר בצהריים, שלפיה אלה מעשים שגרמנית הנאצית הייתה עושה.

גם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב על הטענות לפיהן רוסיה מחזיקה בתיקיית מסמכים מחשידים על נשיא ארצות הברית הנכנס, דונלד טראמפ, ואף סוחטת אותו באמצעותה, והכחיש את הדיווח. פסקוב פנה לעיתונאים בשיחת ועידה והבהיר כי רוסיה גם אינה מחזיקה במידע על המועמדת הדמוקרטית לשעבר לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. את הפרסומים האחרונים הוא כינה שטויות גמורות. "מדובר בתרמית שנרקמה כדי להרע את יחסי ארצות הברית-רוסיה", אמר.

כזכור, על פי דווח ברשת CNN, מסמכים מסווגים שהוצגו בשבוע שעבר לנשיא אובמה ולנשיא הנבחר דונלד טראמפ כללו טענות כי לרוסים יש מידע על טראמפ. צוות המעבר של טראמפ סרבו להגיב בנושא, אך טראמפ עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"חדשות שקריות- ציד מכשפות פוליטי".

עוד דווח כי מהמסמכים עולות עדויות על הקשר של הנשיא הנבחר לממשלת רוסיה במהלך קמפיין הבחירות. הנשיא אובמה הגיב לדיווחים: "מדובר בעניינים של ביטחון לאומי ואני לא מגיב עליהם", אמר והוסיף כי יש להמשיך ולבדוק את מעורבות הרוסים במערכת הבחירות ושהוא מקווה שגם הנשיא הנבחר טראמפ ימשיך בחקירה.

על פי הדיווחים, ימים ספורים לפני כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, קיבל הנשיא הנבחר סקירת מודיעין מדאיגה שהעלתה עדויות מובהקות על מעורבות של ממשלת רוסיה לטובתו במערכת הבחירות. כעת נחשף כי לדוח היה חלק נוסף, בו הוצגו לטראמפ טענות על מידע רגיש אודותיו שלכאורה נמצא אצל הרוסים ועלול להוביל לסחיטתו.

הטענות הוצגו בדוח המודיעיני המסכם את התחקיר על מתקפת הסייבר הרוסית על בחירות 2016. המידע מגיע ממקור שסוכנויות הביון כינו אותו כ"אמין" וה-FBI ממשיך לחקור את רמת הדיוק והמהימנות של הטענות. הסיבה בגללה ראשי סוכנויות הביון החליטו, בצעד חריג, לכלול את המסמכים על טראמפ בדוח המודיעיני הייתה כדי להביא לידיעתו כי מידע רגיש אודותיו מסתובב בסוכנויות הביון.

סיבה נוספת היא על מנת להדגים כיצד הרוסים אספו מידע על שתי המפלגות הגדולות בארה"ב, אך שחררו רק מידע שעשוי לפגוע במועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון. בקהיליית המודיעין האמריקנית סבורים כי זו הוכחה לכך שהרוסים קידמו במודע את טראמפ לנשיאות. הדוח גם כלל עדויות לקשר מתמשך והעברת מידע בין אנשים של טראמפ למתווכים של הממשלה הרוסית, במהלך קמפיין הבחירות.

גורם בכיר אמר על הפרשה: "האדמיניסטרציה בוושינגטון וסוכנויות הביון צריכות להרכיב את החלקים ולחקור לעומק את הנושא. חשוב שהמידע יהיה קיים במערכת, יוערך וינותח כראוי כדי שנוכל לפעול בהתאם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture