אדמירל קוזנצוב: הסרטון הרוסי והאמת הנעדרת ממנה

חיל הים הרוסי מפרסם סרטון המתעד את הפעילות הראשונה של נושאת המטוסים שלו • צפו בסרטון המרהיב, אך אל תשכחו לקרוא את הכתבה במהלכה תבינו מדוע מומחים לצבא וביטחון טוענים כי נושאת המטוסים הרוסית היא לא יותר מגרוטאה צפה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

במהלך המלחמה בסוריה רשם הצבא הרוסי אירוע היסטורי כשהפעיל לראשונה את נושאת המטוסים שלו, "אדמירל קוזנצוב", במשימה מבצעית. בסרטון חדש, המצורף לראש הכתבה, שמסכם את הפעילות הזו ניתן לראות את הקוזנצוב משלל זוויות, את ההמראות והנחיתות בלב ים והכל כמובן בליווי הסברים, נתונים מרשימים ומוזיקת רקע דרמטית.

אלא שהרוסים פשוט החליטו להתעלם מהעובדה שמדובר במשימה די זניחה ואף כושלת, והעדיפו לא להתייחס לפדיחות ולתקלות שהתרחשו במשימה הזו – כולל התרסקות של מטוסים לים. נושאת המטוסים היחידה של הצי הרוסי הגיעה לסוריה לפני כשלושה חודשים ומיד החלה להלום ב"מחסני תחמושת, נקודות מפגש של פעילי טרור ובסיסי אימונים, כמו גם במפעלי ייצור נשק להשמדה המונית", כפי שפרסם משרד ההגנה הרוסי.

את חופי סוריה עזבה הקוזנצוב לפני מספר ימים, ובסרטון סיכום המשימה היא נראית מתמרנת היטב בים הכחול. בהמשך ניתן לראות את מטוסי הסוחוי 33 ממריאים למשימות בסוריה. אגב, לרוב כשהם חמושים בטילי אוויר-אוויר למרות שלמורדים אין בכלל חיל אוויר. וזה רק חלק מהפדיחות, כפי שמתוארים בפז"ם.

הסרטון מלא במידע, כמו העובדה שזו "משימה קרבית ראשונה בהיסטוריה של נושאת מטוסים בצי הרוסי", וגם ש"טייסי הקרב יצאו ממנה ל-420 גיחות תקיפה, מהן 117 בלילה". בין המראה של מטוסי סוחוי 33 ומיג 29 לצילומים של צוות הספינה במהלך הפעילות, נאמר גם שהגיחות בוצעו ב"תנאים קשים ומורכבים", ושהטייסים פגעו ב-1,252 מטרות טרור.

בסרטון ניתן לראות שבזמן ההמראות והנחיתות, מרחפים באוויר מסוקים שנועדו לחלץ טייסים שהנחיתה שלהם השתבשה והם נטשו לים. זה אגב, קרה פעמיים במהלך המשימה, נתון שהרוסים העדיפו פשוט לדלג עליו בסרטון. כך במסגרת אחת המשימות, מטוס סוחוי 33 הגיע לנחיתה, ובפעם הראשונה לא הצליח להתחבר לכבל העצירה. הוא המריא מיד, ניסה שנית והפעם גם הצליח. אלא שאז נקרע הכבל, והטייס נטש וחולץ מהים בשלום על ידי מסוק של הצי הרוסי.

כמה ימים לפני התאונה הזו, זה קרה לטייס מיג 29 שחזר מתקיפה בסוריה. הוא הצליח לנחות, ושוב נקרע כבל העצירה. צוות הספינה ניסה לתקן את הכבל, אבל זה נמשך זמן רב מידי, ובינתיים נגמר הדלק במכלים של מטוס הקרב. מנועי המטוס כבו, הטייס נטש, וגם במקרה הזה, נמשה בשלום על ידי צוות מסוק.

מומחים לצבא וביטחון ציינו שנושאת המטוסים הרוסית היא לא יותר מגרוטאה צפה. עוד טענו שהתחזוקה שלה לקויה, מה שעלה בשני מטוסי קרב יקרים וכמעט בחיים של הטייסים. בנוסף, נטען שאנשי הצוות שלה לא מיומנים בשל מחסור במשאבים. בנוסף, צילומי לוויין של הספינה שמנועיה העלו עשן רב, כפי שניתן לראות בתמונות, חשפו שרוב מטוסי הקרב המריאו לגיחות מבסיסים בסוריה ולא מהספינה עצמה. נראה שהמשימה שלא לא הייתה יותר מהפגנת שרירים, ובקרמלין העדיפו שלא לציין את כל הדברים האלה בסרטון.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture