אגודת ישראל בארה"ב: צו ההגירה חיוני להגנת האזרחים

בעוד ארגוני שמאל יהודים תוקפים את החלטת טראמפ למנוע כניסת מוסלמים ממדינות שונות לארה"ב, מנהיגי היהדות החרדית מביעים תמיכה בהחלטה • ההשוואה לאיסור כניסת היהודים בתקופת השואה אינה נכונה, שכן הצו דווקא מונע פגיעה בחפים מפשע ולא להיפך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ארגונים יהודים ליברליים בארצות הברית גינו את הצו הנשיאותי של הנשיא דונלד טראמפ, שאוסר על כניסת מהגרים מ-7 מדינות מוסלמיות שונות לארצות הברית לתקופה קצובה עד לבדיקה מחודשת של חוקי ההגירה ממדינות אלו. לטענתם, הדבר מזכיר את האיסור על כניסת יהודים לארה"ב בתקופת השואה.

מנגד, ראשי אגודת ישראל בארה"ב פרסמו מכתב תמיכה בנשיא טראמפ. תחילה הם מציינים כי לא ניתן להתעלם מהתרומה של המהגרים לארה"ב ומציינים: "איננו יכולים להתעלם מאותם מהגרים שמנסים לברוח מהמדינות שבהם הם נרדפים, כמו חלק גדול מהעם היהודי. אולם, מטרת הצו עליו חתם הנשיא, חיונית להגנה על האזרחים מפעולות הטרור, ועל כך אין עוררין. אין ספק שהחוקים והקריטריונים הקשוחים הם אלה שמנעו מהטרוריסטים ומשולחיהם לחדור לארצנו ולבצע פעולות טרור.

הם מתייחסים לטענה שמדובר באפלייית מוסלמים וכותבים: "ברור לנו שהצו הנשיאותי אינו מיועד נגד דתות, אלא רק נגד מדינות בהן קבוצות טרור רדיקליות. חשוב לתת את הדעת שהצו לא יפגע בפליטים חפים מפשע המבקשים להימלט מרודפיהם. אנחנו מבקשים מהממשל להמשיך לבחון את המצב הגיאופוליטי, ולנהוג ביתר תשומת לב כשהם יקבעו את הנהלים הקבועים של חוק ההגירה, כך שיהיה איזון בין צרכי הביטחון לזכויות האדם והדת".

בתוך כך, עו"ד אלי קירשנבאום כותב באתר מידה כי השוואות לשואה ולנאצים הפכו כבר למטבע שחוק באקלים הפוליטי הנוכחי, אך במקרה הזה מדובר בהשוואה שגויה במיוחד. לא רק שהצו של טראמפ איננו מגביל את כניסתם של פליטים אמתיים לארה"ב, אלא שהוא מיישם היטב את לקחי השואה עצמה: הצורך להציל מיעוטים נרדפים באמת ולהגן על הדמוקרטיה הליברלית מפני אויבים חסרי עקבות.

לדבריו, להיסטריה סביב הצו, כאמור גם מצד הממסד היהודי האמריקני הליברלי, אין כל אחיזה במציאות. במהלך שנות מלחמת העולם השניה, נשיא ארה"ב פרנקלין דלאנו רוזוולט מנע כניסת פליטים יהודים מחשש שירגלו לטובת גרמניה, גם כאשר רצח העם היהודי כבר היה ידוע לכול. הוא הגדיל לעשות וכלא במחנות ריכוז אזרחים אמריקנים ממוצא יפני, כולל משפחות חיילי ארה"ב, מחשש שירגלו לטובת יפן.

מי שעורכים את ההשוואה הנואלת בין רוזוולט לטראמפ, אינם מבחינים בין רוזוולט ששלח יהודים אל מותם בגרמניה, ובין טראמפ שדווקא מנסה להציל מיעוטים מרדיפה על רקע דתי במדינות האכזריות ביותר בעולם. ליהודים ב־1942 לא היו חמישים מדינות שאליהן יכלו לברוח מהתופת בגרמניה, מלבד יישוב יהודי קטן בארץ ישראל, שהמנדט הבריטי מנע כניסה של פליטים יהודים גם אליו. לעומת זאת, למוסלמים שרוצים לברוח מאותן שבע מדינות יש עוד 43 מדינות מוסלמיות שיכולות לקלוט אותם.

חשוב גם לציין גם כי רשימת שבעת המדינות גובשה על ידי ממשל אובמה, וכבר ב־2015 נקבעו הגבלות מסוימות על כניסת אזרחי המדינות הללו לארה"ב בחוק כדי למנוע הגירת טרוריסטים. כלומר, טראמפ לא המציא יש מאין את רשימת המדינות, אלא חידד נהלים שכבר היו קיימים תחת ממשל אובמה. אלא שהחוק של אובאמה זכה כמובן לשתיקה רועמת מצד הפסאודו־ליברלים, ואילו כאשר טראמפ מכניס הוראה זמנית אחת קטנה המהלך מתקבל בהפגזה תקשורתית ובזעקות פשיזם.

השמאל רוצה שתשכחו שיש בעולם המוסלמי זרמים קיצוניים, ורוצה שתראו בטראמפ רשע משוקץ שלא לומד כלום מהיסטוריה. אבל שלא יבלבלו אתכם: גם אם תיתכן ביקורת לגיטימית על ניסוח הצו ועל חלק מפרטיו, בשורה התחתונה דווקא הנשיא דונלד ג'יי טראמפ, הנכד של המהגר הגרמני, מיישם היטב את אחד הלקחים החשובים של השואה – כאשר עשרות אלפי אנשים רוצים לברוח ממשטר אלים, צריך קודם כול להציל את בני המיעוטים.

טראמפ והיהודים בשואה: "למחוק את השואה מההיסטוריה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture