העיתונאי החרדי מגיב לטראמפ: "הנשיא לא הבין את דבריי – אדרוש הבהרות"

עיתונאי חרדי-אמריקאי עורר אמש סערה כאשר שאל את טראמפ לגבי העננה האנטישמית המרחפת מעליו וזכה למתקפה קשה מצד הנשיא • "שמעתם אמש את נתניהו במסיבת העיתונאים? הוא אמר מפורשות, "אני מכיר את דונלד טראמפ במשך זמן רב, הוא הנשיא החיובי ביותר לישראל אי פעם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש לפי שעון ישראל, קיים הנשיא טראמפ מסיבת עיתונאים במהלכו התייחס למגוון נושאים העומדים על סדר היום בארה"ב, כאשר במהלכו נרשמה תקרית לא נעימה בין הנשיא לג'ק טורקס, עיתונאי חרדי שמונה רק לאחרונה על ידי המגזין הנפוץ והפופולרי בארה"ב, "עמי", לסקר את הבית הלבן.

התקרית התרחשה לאחר שהנשיא רטן על שאמצעי התקשורת אינם מסקרים את פעולותיו באופן הוגן ואובייקטיבי, לדבריו, "הממשל בראשותי 'מקדם דברים' ופועל כמו מכונה משומנת – אך כשאני צופה בדיווחי התקשורת ופותח עיתונים, אני רואה "סיפורים על כאוס".

טראמפ הביע אכזבה ואמר כי האמת היא "ההיפך הגמור" והטיח בעיתונאים כי "התקשורת יצאה משליטה – אעביר את המסר שלי ישירות לעם".

דברי הנשיא באו לאחר שורת שאלות מצד עיתונאים על הקשרים עם רוסיה, נושא הנחשב לרגיש מבחינת טראמפ במיוחד בימים אלו, כאשר טראמפ ראה לנכון לסווג שאלות אלו כ'קנטרניות'.

הוא פנה לעיתונאים וביקש להשיב על "שאלות מעט יותר ידידותיות", כלשונו. "אני רוצה למצוא כתב ידידותי", אמר והצביע לעבר הכתב החסידי שנעמד על רגליו, "תראו כמה ידידותי הוא".

הכתב ג'ייק טורקס, פתח בדברי הערכה לנשיא על פועליו במיגור האנטישמיות בארה"ב, ובהמשך ביקש לדעת מה מתכוון הנשיא לעשות בכדי להילחם בתופעה שלפי דיווחים שונים, דווקא מתפשטת לה יותר ויותר ברחבי המדינה ובייחוד מאז בחירתו לנשיאות.

אלא שהנשיא שכנראה לא הבין את השאלה והיה משוכנע שזה מבקש לעלוב בו ולהאשים אותו באנטישמיות הגואה, לא נתן לו לסיים את השאלה, התפרץ אל תוך דבריו ובחמת זעם החל לתקוף את טורקס, "הוא אמר שישאל שאלה פשוטה, והוא לא עשה זאת – שקט, שב, הבנתי את השאלה, אני האדם הכי פחות אנטישמי שאתם מכירים בחייכם והאדם הכי פחות גזעני". הטיח הנשיא.

כאשר ניסה הכתב להשלים את השאלה, זעם טראמפ עוד יותר וקרא לעברו, "שקט, שקט, שקט – הוא שיקר כשאמר שישאל שאלה פשוטה. ברוכים הבאים לעולם התקשורת".

"שמעתם אמש את ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים, שמעתם את ביבי? הוא אמר מפורשות, 'אני מכיר את דונלד טראמפ במשך זמן רב', ואז אמר 'תשכחו מזה'". ואז פנה שוב טראמפ לכתב, "הנה, קח את זה במקום לשאול שאלה מאוד מעליבה".

בשיחה עם ynet משחזר טורקס את השתלשלות הדברים, "הופתעתי מאוד, מצער שהוא לא הבין את מה שניסיתי לשאול, זה לא משהו שאני לוקח אישית. ראיתי את הנשיא תוקף עיתונאים ומשבח אותם יום למחרת. אני מודאג יותר ממה שהממשל מתכוון לעשות בנוגע לאנטישמיות".

לדבריו, "איש איננו חושד בטראמפ שהוא אנטישמי. ראינו את מערכת היחסים הטובה שלו עם נתניהו, ברור שישנה עליה באנטישמיות, ציינתי כי בחודש האחרון נרשמו 48 מקרים בהם סנאטורים יהודים קיבלו איומים, ומה שרציתי לדעת הוא מה הממשל מתחייב לעשות בנושא".

לדבריו, הוא הופתע מאוד מתגובת הנשיא מאחר ולאורך התקופה נתקל לא אחת בנשיא וזכה ממנו ליחס חיובי ומלבב. לדבריו, "אתמול כשליווה את ראש הממשלה לרכבו הייתה לי הזדמנות לשאול את הנשיא אם יש לו מה לדווח על מהלך הפגישה והוא אמר שהפגישה הייתה נהדרת וגם נופף לעברי. מעולם לא היה לי חיכוך עמו. שאלתי שאלות בקמפיין ואפילו ראיינתי אותו. זה מעולם לא קרה בעבר. אני מעט מבולבל ואדרוש הבהרות".

עוד מסביר טורקס ל"ויינט", "העניין הוא, שלאורך הקמפיין, תומכיו היהודים כלל לא היו מודאגים. היו שאמרו כי הוא מעוניין לגרוף כמה שיותר קולות. היו שחשבו שברגע שייכנס לתפקיד הוא ישים לזה קץ. העובדה שעכשיו הוא בתפקיד, עכשיו זה משחק אחר. כעת אותם אנשים שבמהלך הקמפיין לא היו כל כך מודאגים, מתחילים להיות מודאגים כי הם אינם מזהים צעדים שננקטים בענין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מספיק הבושה שעשה עוד מבקש הבהרות

תפקידו של הכתב להתנצל גם אם טוען שלא הובן כראוי, כי לשאול 'למה בתקופה האחרונה גברו ההתקפות האניטישמיות' כשמקרה בתקופה האחרונה עלה טראמפ לשלטון וכולם מסביב טוענים שהגזענות עלתה בגללו, זה קצת היתממות…

יהודים פשוט שוכחים שהם בגלות, למה להפנות שאלה כזאת להנשיא?

הכתב צריך להתנצל חד וחלק ודווקא בשל היותו יהודי וחרדי!!!

למה אין סירטון?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture