טראמפ מגנה: אנטישמיות היא דבר נורא. זה חייב להיפסק

ברקע חילול בית הקברות היהודי בעיר מיזורי, ועל רקע הביקורת נגדו בתקשורת האמריקאית כי הוא אינו מגנה את האנטישמיות טוען נשיא ארה"ב כי הוא "מגנה אנטישמיות בכל הזדמנות" • מוקדם יותר תקפה אותו קלינטון באומרה: "פתאום לא שומעים ממנו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי "אנטישמיות היא דבר נורא, שחייב להיפסק". בריאיון לכתב רשת MSNBC קרייג מלווין, ביקש טראמפ להבהיר כי הוא מגנה אנטישמיות "באופן ברור, ואני עושה זאת בכל הזדמנות שיש לי".

דבריו של טראמפ מגיעים ברקע דיווחים על השחת מצבות בבית קברות יהודי במדינת מיזורי, ועל מתקפות או איומים נגד יהודים בהיקף נרחב מאז כניסתו לבית הלבן. בימים האחרונים הוטחה בו ביקורת, שלפיה הוא אינו מגנה בחריפות מספקת את האירועים האנטישמיים בארה"ב.

"אני אומר לכם שהאנטישמיות היא דבר נורא והיא הולכת להיפסק, היא חייבת להיפסק", אמר טראמפ בראיון. רק הבוקר דווח כי יותר מ-100 קברים יהודיים חוללו בבית הקברות 'חסד של אמת' בעיר סנט לואיס שבמיזורי. לטענת התקשורת במדינה, הקברים חוללו כבר בסוף השבוע אולם המעשה התגלה רק אמש, יום שני.

יריבתו של טראמפ בבחירות לנשיאות, שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, התייחסה לנושא בהודעה שפרסמה היום. "איומים על מרכזים קהילתיים יהודיים, השחתת בתי קברות והתקפות ברשת הם מדאיגים כל כך וחייבים להיעצר", הבהירה קלינטון. "כולם חייבים לצאת נגד זה, החל בנשיא ארצות הברית", הוסיפה, בהתייחסות לכך שבמשך שעות רבות לא נשמעה תגובה מטראמפ להשחתת המצבות.

הבית הלבן גינה בלילה האחרון את גילויי האנטישמיות במדינה. סגנית דובר הבית הלבן, לינדסי וולטרס, מסרה כי "לשנאה ולאלימות המונעת על ידי שנאה אין מקום במדינה שהוקמה על בסיס ההבטחה לחופש הפרט. הנשיא הבהיר פעמים רבות שפעולות אלה אינן מקובלות". גם איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא שהתגיירה ונישאה לג'ארד קושנר היהודי, דיברה הלילה על גל האנטישמיות: "אמריקה היא אומה הבנויה על עקרון הסובלנות הדתית. עלינו להגן על בתי התפילה שלנו ועל מרכזי הדת".

במסיבת עיתונאים שקיים הנשיא טראמפ בשבוע שעבר הוא השתיק כתב חרדי ששאל אותו על גל האנטישמיות. "אני רוצה למצוא כתב ידידותי", פנה טראמפ לכתב החרדי ג'ייק טורקס. טורקס פתח ואמר שהוא אינו מאשים את טראמפ באנטישמיות, ואף ציין כי נכדיו של טראמפ יהודים, וביקש לשמוע מה דעתו על גל האנטישמיות. "הוא אמר שישאל שאלה פשוטה, והוא לא עשה זאת", השיב טראמפ. "שב, הבנתי את השאלה. אני האדם הכי פחות אנטישמי שאתם מכירים בחייכם והאדם הכי פחות גזעני".

הכתב ניסה להשלים את השאלה, וטראמפ גער בו: "שקט, שקט, שקט. הוא שיקר כשאמר שישאל שאלה פשוטה. ברוכים הבאים לעולם התקשורת. אני שונא את ההאשמה הזו והיא דוחה אותי. אני אפילו מתעב את השאלה כי אנשים מכירים אותי. שמעתם את ראש הממשלה נתניהו. שמעתם את ביבי? הוא אמר 'אני מכיר את דונלד טראמפ במשך זמן רב', ואז אמר 'תשכחו מזה'. אז קח את זה במקום לשאול שאלה מאוד מעליבה".

במסיבת העיתונאים המשותפת עם נתניהו שנערכה בשבוע שעבר בבית הלבן נשאל טראמפ על העלייה באירועים האנטישמיים ועל הטענות שהקמפיין שלו עודד שנאת זרים. טראמפ השיב שהאומה האמריקנית "מפולגת מאוד" והוסיף שהוא מקווה שיוכל לעשות משהו בנוגע לכך: "אעשה כל שביכולתי לעצור את הגזענות המבעבעת".

שגרירת ארה"ב קרעה את מסכת הצביעות של האו"ם – התקשורת שתקה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture