שנוי במחלוקת ותומך ישראל מובהק: מי אתה חירט וילדרס?

אירופה עוצרת את נשימתה: אזרחי הולנד הולכים היום לקלפיות וביבשת חוששים מפני הישג גדול של מועמד הימין הקיצוני • מה הסיכויים שלו להבחר? ואיך התוצאות ישפיעו על ההגירה? • וגם: צפו בדבריו החמים של וילדרס על ישראל: "זה הבית שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היום יערכו בהולנד הכללית ותוצאותיהן עשויו/עלולות להשפיע על אירופה כולה. מי שממקד את מרב תשומת הלב הוא מועמד הימין הקיצוני, חירט וילדרס, שהוביל עד לפני ימים אחדים בסקרים. מאז תחילת השבוע התהפכה המגמה, אך למרות זאת יש בעצם ההתחזקות המשמעותית של מפלגתו משום הצבעה על המגמות הגלויות והסמויות באירופה.

מחנה השמאל רואה בכך "הקצנה וגל של לאומנות" ואילו בימין מדגישים שמדובר בסך הכל בניסיונות התגוננות של האזרחים לנוכח גלי ההגירה של המוסלמים בשנים האחרונות.

אז מה צפוי היום? עד השבוע שעבר הובילו וילדרס ומפלגתו בסקרים חודשים ארוכים, אולם המגמה התהפכה והסקרים מעניקים כעת 26 צירים לרוטה מול 23 לוילדרס. בכל מקרה, מפלגת הימין הקיצונית צפויה לפחות להכפיל את כוחה. מפלגתו של רוטה עדיין צפויה לספוג ירידה ניכרת בכוחה ולאבד חלק משמעותי מ־41 הצירים שלה בפרלמנט.

כאמור, וילדרס עצמו מבסס את הקמפיין שלו על הניסיונות להתמודד עם ההגירה המוסלמית להולנד וההשפעה שלה על המרחב הציבורי. בכל הקשור לישראל מדובר בתומך ישראל מובהק, שרואה בה "המכשול האחרון בפני האיסלאם הקיצוני". צפו בקטעים מתוך נאום שלו בנושא

"וילדרס הוא אוהב ישראל מובהק. בלא תנאי. הקשר שלו לארץ אינו רק רציונלי, פוליטי ואידיאולוגי, אלא רגשי ונפשי. הוא אוהב את הארץ באמת ובתמים. למעלה מ־40 פעם ביקר כאן. הוא חי בארץ כשנתיים, בסוף שנות העשרה שלו, והתנדב במושב תומר שבבקעת הירדן. כשאירחתי אותו ב־2008 בירושלים בכנס "לנוכח הג'יהאד”, אמר וילדרס על ירושלים: “כולנו נושאים את ירושלים בדמנו… אנחנו חיים ונושמים ירושלים. אנחנו מדברים ירושלים. פשוט מפני שערכיו הקדומים של עם ישראל הפכו לערכי המערב – אנו כולנו ישראל, וישראל נמצאת בכולנו”. אתם מכירים רבים שמדברים כך? גם מקרב מנהיגי ישראל?", כותב הבוקר ח"כ לשעבר הפרופסור אריה אלדד בטור שהוא מפרסם ב'מעריב'.

לדבריו, "וילדרס הוא פוליטיקאי אמיץ. מדיניותו נגד ההגירה המוסלמית לאירופה הקימה לו אויבים. מנהיגים מוסלמים רבים הוציאו נגדו פתוות, פסקי הלכה המצווים לרצוח אותו. ידידו, במאי הקולנוע והפובליציסט תאו ואן גוך, נרצח לאור היום באמסטרדם בידי מהגר מוסלמי. על גופתו נכתב שמו של חירט וילדרס, לאמור: הוא הבא בתור. האיומים על חייו גברו כשיצא לאור סרטו “פִתנה”, סרט תיעודי שבו וילדרס מציג את עמדת האסלאם ביחס ליהודים ולנוצרים, כוונות ההתפשטות וההשתלטות של האסלאם באירופה ודרכי הפעולה שלו.

מי שחשב שהסרט אינו אלא תעמולה אסלאמופובית בוטה – ראה שנים לאחר מכן את סרטוני דאעש והבין עד כמה היה וילדרס מאופק בתיאורי האסלאם הקיצוני. מאז השתנו חייו של וילדרס מקצה לקצה. הוא מלווה בכל עת בשומרי ראש, אינו ישן שני לילות רצופים באותה כתובת. חיי המשפחה שלו נפגעו קשה. כשישב על המרפסת שלי, בליל ירח מעל ואדי קלט במדבר יהודה, אמר שזה אחד המקומות השלווים ביותר בעולם עבורו. בישראל, מוכת הטרור, הוא מרגיש בטוח הרבה יותר מאשר באירופה".

"הוא תמך בסיפוח יהודה ושומרון לישראל הרבה לפני שזה הפך אופנתי במסדרונות הליכוד ובחוצות הבית היהודי. והוא לא שינה את עמדותיו אלו, גם כאשר להיות פרו־ישראלי מובהק – לא קידם את מעמדו הפוליטי בהולנד. “ישראל היא המבצר הקדומני של הציוויליזציה המערבית נוכח פני האסלאם. אם ישראל תיפול, אירופה תיפול”. אמר וילדרס כשהסביר את תמיכתו בישראל. בהצלחה, חירט. אין לישראל ידיד טוב ממך", מסיים אלדד את טורו.

//www.jdn.co.il/news/world_news/812565

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חסיד אומות העולם
השם יעזור לו בשביל עם ישראל

הוא יהודי ?

אל תשכחו "אשור לא יושיענו" (הושע יד ד), נשים את מבטחנו אך ורק בהשי"ת.
אבל בהחלט ניתן לראות כאן אחד מדרכי ההשגחה להטיב עם עמו אהובו בני ישראל.

רוב ההולנדים שמאלנים אפילו היהודים אני מקווה שהוא יבחר

רוב ההולנדים שמאלנים אפילו היהודים אני מקווה שהוא יבחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture