ה-FBI חוקר את מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב

הבולשת האמריקאית טענות לקשרים בין רוסיה לבין מטהו של טראמפ. ג'יימס קומי ראש ה-FBI אמר כי אין כל ראייה התומכת בטענתו של טראמפ כי אובמה צותת לו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הקונגרס חוקרת את ההאשמות כי רוסיה השפיעה על מערכת הבחירות בארה"ב בשנה שעברה, על ידי פריצה למכשיריהם של פעילים דמוקרטים והפצת אינפורמציה מביכה. רוסיה מכחישה את ההאשמות.

קונלי אישר כי חקירת ה-FBI בנושא מתנהלת עוד מיולי האחרון ניסיונות מצידה של רוסיה להתערב בבחירות, במסגרת החקירה נבדקים גם קשרים בין מוסקבה למטהו של טראמפ. קומי סרב למסור פרטים נוספים אודות התנהלות החקירה.

יו"ר הוועדה, דוויין נונס, אמר בתחילת הדיון, כי אין ספק שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בנובמבר שעבר. החבר הדמוקרטי הבכיר בוועדה, אדם שיף, מוסיף, כי ברור שההתערבות הייתה לטובתו של טראמפ. השניים דיברו בפתיחת השימוע בוועדה בנושא ההתערבות הרוסית, שבמרכזו – עדותם של קומיי וראש סוכנות המודיעין הלאומית, מייק רוג'רס.

נונס הפנה אצבע מאשימה לעבר ממשל אובמה, אשר לדבריו התעלם מאזהרות חוזרות ונשנות של חברי הוועדה מפני הפעילות הרוסית, וזאת משיקולים של יחסים עם מוסקבה. הוא גם התייחס לטענותיו של טראמפ ולפיהן ברק אובמה הורה לצותת למשרדו בטראמפ טאואר, ואמר שאמנם ברור שלא היה ציתות כזה, אך גם ייתכן שהופעלו מולו אמצעי מעקב אחרים.

שיף טען, כי הפעילות הרוסית החלה בשנת 2015 בפריצה למחשבי שתי המפלגות, ובשנת 2016 כוונה כולה להזיק ל"מועמדת שוולדימיר פוטין מתעב – הילרי קלינטון".

לדבריו, לא ניתן לדעת עד כמה התערבות זו השפיעה על מרוץ כה צמוד כפי שהתנהל בין השניים. עוד אמר שיף כי יש לבדוק האם אזרחים אמריקניים היו מעורבים בפעילות הרוסית, וכי אם גורמים מהקמפיין של טראמפ היו קשורים לכך – הרי שמדובר בעבירה חמורה. שיף גם עמד על לוחות הזמנים של הפעילות הרוסית, ורמז שהם מצביעים על קשר עם קמפיין טראמפ. הוא קרא להקים ועדה עצמאית ובלתי פוליטית לחקור את הפעילות הרוסית.

קומיי אמר כי הבולשת אינה נוהגת לאשר את קיומן של חקירות, אך מדובר בנסיבות יוצאי דופן בהן הוא יכול לאשר, כי קיימת חקירה על הנסיונות הרוסיים להשפיע על הבחירות וזו כוללת את השאלה האם היה תיאום בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה. "אני לא יכול לומר יותר על מה ומי שאנחנו בודקים", אמר, והוסיף, כי נמסר ויימסר דיווח סודי ומפורט יותר לבכירי הקונגרס ובהם ראשי ועדת המודיעין. שיף שאל: "זה נכון שלרוסים לא היה רק מניע שלילי נגד קלינטון אלא גם חיובי בעד טראמפ?". קומיי השיב בקצרה: "כן".

רוג'רס וקומיי אמרו חד-משמעית, כי אין להם ראיה כלשהי לכך שהיה זיוף של קולות במדינות המרכזיות שהכריעו את הבחירות. בכך הם שללו את אחת מהטענות החוזרות ונשנות שהעלה טראמפ מאז הבחירות.בהמשך השימוע התמקדו החברים הרפובליקניים בוועדה בהדלפות בנוגע למגעים בין אנשי טראמפ לבין רוסיה, ורוג'רס וקומיי אישרו שמדובר בעבירה חמורה – אם כי לא אמרו האם שהפרסומים בתקשורת בנושא נבעו מהדלפות כאלו.

שיף שאל את קומיי על טענותיו של טראמפ בנוגע לציתות. קומיי השיב: "אין לי כל מידע שתומך בציוצים הללו, ובדקנו בצורה רצינית ב-FBI וביתר מחלקות משרד המשפטים". עוד אמר, כי בתי המשפט הם המעניקים אישור לציתותים, והנשיא לא יכול לצוות על כך לבדו. הוא סירב לומר האם בית משפט כלשהו אישר לצותת לטראמפ, והדגיש שאין להבין מכך דבר, שכן אינו מדבר על נושאים כאלו בפומבי.

רוג'רס התבקש בידי שיף להגיב על טענות הבית הלבן, לפיהן הביון הבריטי התבקש לעקוב אחרי טראמפ. הוא אמר, כי אין לו כל ידיעה על בקשה זו, היא הייתה מהווה עבירה על החוק האמריקני וההאשמות ודאי גרמו ל"תסכול מצד שירותי הביון של בעלת ברית קרובה". לדבריו, הרמז של טראמפ לפיו גם הוא וגם הקנצלר אנגלה מרקל היו קורבן לציתותים בזמן ממשל אובמה, אינו מועיל ליחסים בין הביון האמריקני לביון הגרמני.

ממשל טראמפ נמסר בתגובה: "אין שום ראיה לכך שטראמפ היה מעורב בקנוניה עם רוסיה ואין שום ראיה לכך שטראמפ היה מעורב בשערורייה ברוסיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture