מסר בהול לקראת חג הפסח: "לצאת מיד מסיני ומטורקיה"

לקראת חג הפסח הבעל"ט מרענן המטה ללוחמה בטרור את ההנחיות שלו לישראלים היוצאים לחו"ל. במרכז ההנחיות: אזהרות מסע חמורות לטורקיה, חצי האי סיני וירדן • בישראל מתכוננים גם לאפשרות של סגירת מעבר טאבה בתיאום עם מצרים במידת הצורך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המטה ללוחמה בטרור פרסם הבוקר (שני) אזהרת מסע מפני פיגועי טרור וחטיפת ישראלים בחו"ל. במרכז האזהרות עומדות טורקיה, מצרים וירדן, שם פועלים כוחות של דאע"ש שעלולים להוציא לפועל פיגועים רצחניים.

בנוסף, מזהיר המטה מפני המצב ביעדים נוספים בעולם. "תקופת חג הפסח, עלולה להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו. ישנה מוטיבציה גבוהה של גורמי ג'יהאד להוציא לפועל פיגועים גם במדינות המערב, בדגש על רוסיה, צרפת, בלגיה, וגרמניה, וכן בהודו", נאמר בהודעה.

המטה מדגיש כי "על האזרחים הישראלים להגביר את העירנות ותשומת הלב לשהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם ומוקדי תיירות. לגבי מדינות ארה"ב, רוסיה, צרפת, בלגיה, גרמניה והודו, נדגיש כי הן אינן נכללות ברשימת המדינות לגביהן יש אזהרות מסע, אולם נדרשת עירנות הציבור בשהייה במדינות אלו וקשב להנחיות גורמי הביטחון המקומיים".

ראש המטה ללוחמה בטרור, איתן בן דוד, אמר: "ככל שהמדינה האיסלאמית תהיה במצוקה רבה יותר, כך היא תנסה לממש פיגועים ברחבי העולם ובכל גזרה אפשרית – נגד הנוצרים, הצלבנים והיהודים. ישראל לא במוקד האיומים, אך נדרשת תשומת לב מצד הישראלים. אין אזהרה ממוקדת, אך במקומות הומי אדם אנחנו בפירוש קוראים לישראלים להיזהר, לגלות עירנות ולהתרחק מריכוזים גדולים".

בן דוד הוסיף כי המטה חושש מאוד כי בחגי האביב יגיעו שוב ישראלים לסיני כמו בחגי תשרי האחרונים – אז נכנסו לסיני בין 17 ל-20 אלף ישראלים, מחציתם ערבים-ישראלים. בשל כך, המטה ללוחמה בטרור ממליץ לישראלים להימנע בתוקף מכל ביקור בסיני ולשוהים שם לצאת לאלתר. אזהרת המסע לסיני הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) – רמת איום קונקרטי גבוה מאוד.

"על רקע פעילותו המתעצמת של 'מחוז סיני' של המדינה האיסלאמית (דאעש) בחודשים האחרונים, וכן נוכח עליית המדרגה בפעילותו, כולל כנגד ישראל, עולה איום חמור ועדכני למימוש פיגועי טרור כנגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המיידי", ציין בן דוד.

"אין לנו רצון או כוונה לצעוק 'זאב זאב', אבל אנחנו באמת מאמינים במה שאנחנו אומרים. האיום בסיני הוא חמור, והדבר יכול להיגמר כאירוע חמור מאוד שיסבך את כולנו בתוצאות עגומות", הבהיר בן דוד. "מבחינתנו האיום לישראלים בסיני הוא מאוד משמעותי. גם העובדה שמחוז סיני של המדינה האיסלאמית מייחס לישראל תקיפות גרם למוטיבציה גוברת לפיגועים נגד תיירים ישראלים. לארגוני הטרור בסיני אין קווים אדומים וכניסה של ישראלים לסיני בחגים גובלת בחוסר אחריות".

בן דוד אמר כי אם יהיה אירוע מיוחד במהלך החגים, קיימת אפשרות שמדינת ישראל תסגור את מעבר טאבה לכמה שעות או ימים, תוך תיאום עם השלטונות המצריים: "זה קרה בעבר לכמה שעות. זה לא דבר מובן מאליו וזה יהיה הדבר האחרון שנעשה. אנחנו בהחלט בוחנים את זה והאפשרות הזאת נלקחת בחשבון. כרגע אין כוונה כזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture