ארה"ב משנה גישה: הדחת אסד לא בראש סדר העדיפויות שלנו

שגרירת ארה"ב באו"ם אומרת כי "העדיפות שלנו היא כבר לא לשבת ולהתמקד בהדחת אסד", ושר החוץ האמריקאי מבהיר כי הסורים יכריעו על גורלו של אסד. באופוזיציה הסורית מאוכזבים משינוי הגישה, המגיעה על רקע הודעת האו"ם על מספר הפליטים הגדול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה כי מדיניות ארה"ב כלפי סוריה השתנתה, וכי הדחת הנשיא אסד היא לא בראש סדר העדיפויות. "סדר העדיפויות שלנו הוא לא לשבת ולהתמקד באסד", אמרה לעיתונאים, "אלא לראות עם מי ניתן לעבוד כדי לעשות שינוי עבור סוריה".

"אנחנו חייבים לבחור את הקרבות שלנו", אמרה היילי במפגש מצומצם עם עיתונאים. "כשבוחנים את המצב מבינים שאנחנו חייבים לשנות את סדר העדיפויות. העדיפות שלנו היא כבר לא לשבת ולהתמקד בהדחת אסד", אמרה היילי.

"העדיפות שלנו היא להסתכל ולראות איך אנחנו עושים את הדברים, ועם מי אנחנו צריכים לעבוד כגדי לעשות שינוי אמיתי למען העם הסורי. אנחנו לא בהכרח מתמקדים באסד בדרך שבה היה המשטר הקודם", הבהירה את ההבדלים בין ממשל טראמפ לממשל אובמה.

במהלך כהונתו של ברק אובמה ארה"ב התייחסה להדחת אסד כיעד פוליטי מרכזי. ממשל טראמפ עסוק בעיקר בהצהרות על הכרעת דאעש בסוריה ובעיראק. העמדה האמריקנית החדשה קרובה יותר לעמדה הרוסית, שלפיה אסד יישאר בשלטון – אלא אם יחליט לפרוש או יפסיד בבחירות.

גם מזכיר המדינה טילרסון, שמבקר בטורקיה, אמר כי "בטווח הארוך על המעמד של הנשיא אסד יחליט העם הסורי". הוא התעקש שאין הבדל בין ארה"ב לטורקיה במלחמה נגד דאעש, יום אחרי שטורקיה הודיע כי סיימה בהצלחה את המבצע הצבאי "מגן הפרת" בצפון סוריה.

באופוזיציה הסורית, כמובן, מאוכזבים מהעמדה של הממשל החדש בארה"ב. מהאופוזיציה נמסר כי הם מצטערים לשמוע את המסרים הסותרים מארה"ב בנוגע לסוריה. האופוזיציה קראה לארה"ב לקחת מנהיגות, במקום להתמקד במלחמה נגד דאעש. פתאח אל-אטסאי, בכיר באופוזיציה הסורית, אמר כי ארה"ב צריכה להפעיל לחץ על רוסיה ולהתייחס למורדים הסורים כשותפים אמינים נגד הטרור, שהאחראים לו הם לא רק דאעש אלא גם איראן וחיזבאללה.

במקביל, נציבות האו"ם לפליטים הודיעה אתמול כי מספר הפליטים שנמלטו מסוריה לטורקיה, לבנון, ירדן, עיראק ומצרים עקב מלחמת האזרחים עומד על 5,018,168 בני אדם. לאחר שמספר הפליטים התייצב, השנה חלה עלייה נוספת בעקבות הניצחון הצבאי של כוחות אסד והכוחות הרוסיים בחאלב.

מיליוני סורים נוספים הם פליטים בתוך ארצם, בהם עשרות אלפים שנמלטו החודש, רובם נשים וילדים, בניסיון להיחלץ ממתקפה של המורדים מצפון־מערב לעיר חמה. מספר רב של סורים נמלטו גם לאירופה. 884,461 בקשות למקלט מדיני הוגשו על ידי סורים בין אפריל 2011 לאוקטובר 2016. קרוב לשני שלישים מהבקשות הוגשו בגרמניה ובשבדיה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture