זוועה בסוריה: לפחות 100 הרוגים במתקפה כימית של אסד

מטוסים של צבא סוריה הפגיזו מעוז של המורדים בנשק כימי, מהסוג שהתחייבה להשמיד במסגרת ההסכם עם ממשל אובמה. מספר ההרוגים עלה למאה, ועוד למעלה מארבע מאות פצועים • לפחות עשרה מההרוגים הם ילדים, ובסוריה מקווים כי ממשל טראמפ יתערב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמי רפואה באידליב מדווחים על הרוגים רבים בהפצצות אוויריות של משטר אסד בפרברי אידליב שבצפון מערב סוריה. לפי הגורמים 100 נהרגו ועוד 400 נפצעו. לפי הדיווחים בסוריה, בהפצצות הבוקר בעיירה ח'אן שייחון נעשה שימוש בגזים רעילים. גורמים רפואיים דיווחו כי הנפגעים הראו סימנים שמחזקים את החשד שמדובר בתקיפה כימית, בין השאר עילפון, מחנק וקצף שיוצא מהפה.

הקואליציה הלאומית של זרמי המהפכה והאופוזיציה הסורית קראה למועצת הביטחון לכנס ישיבת חירום בעקבות המתקפה הכימית באזור אידליב, לפתוח בחקירה מידית ולהעמיד לדין את האחראים, המבצעים והמסייעים. בהודעה הם האשימו כי מטוסיו של המשטר הסורי הם אלה שהפציצו את האזור. עוד נטען כי תופעות הלוואי של הנפגעים דומות לתופעות הלוואי כתוצאה משימוש בגז סארין.

"התמונות הראשונות שהגיעו משם מראות שמדובר בפשע מזוויע שדומה באופיו לפשע שאירע בא-רוטה המזרחית בקיץ 2013 ושהקהילה הבינלאומית פסחה עליו ללא עונש", נאמר בהודעה. יצוין כי לכל אורך מלחמת האזרחים מכחיש המשטר הסורי את ההאשמות על תקיפות כימיות באזורים בשליטת המורדים. "ההאשמות חסרות בסיס", אמר גורם בצבא סוריה בשבוע שעבר.

דמשק התחייבה להוציא את מצבורי הגז שבשטחה אחרי המתקפה בפרברי דמשק ב-2013, אז נהרגו כאלף איש. ממשלו של ברק אובמה התכונן לתקוף יעדים של המשטר אחרי שנחצה "קו אדום" שהגדיר בתחילת המלחמה, אולם בשל התנגדות בקונגרס ולחץ רוסי, הושג הסכם פשרה בתיווך האו"ם. מאז דיווחה האופוזיציה על תקיפות רבות שבהן היו מעורבים חומרים כימיים, כמו כלור, על אף הכחשות המשטר.

על אף שהאו"ם הגדיר את משימת פינוי הנשק הכימי מסוריה כהצלחה, מומחים וגורמי מודיעין אמרו בשנים האחרונות כי סביר להניח שדמשק שמרה לעצמה מצבורים במתקנים חשאיים. האם כעת ישנה ממשל טראמפ את הגישה ויתקוף את צבא אסד כתגובה לטבח באזרחי סוריה?

בשבוע שעבר הבהירו בממשלו של דונלד טראמפ כי על העם הסורי יהיה לקבוע את גורלו של אסד, כשנסוגה באופן רשמי מהדרישה להדחתו של הרודן שאחראי למותם של מאות אלפי אזרחים. עם זאת, אתמול הבהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי היא סבורה שאזרחי סוריה לא מעוניינים באסד כמנהיגם.

גורמי רפואה הסבירו כי לנפגעים במתקפה היום היו אישונים מכווצים, אחד התסמינים מחשיפה לסארין. "בית החולים שלנו מלא בנפגעים ממתקפת הסארין היום", כתב שג'ול אסלאם, רופא מקומי, בחשבון הטוויטר שלו. "אני מוכן לספק הוכחות לכל מי שרוצה. אתם עדיין מטילים ספק בכך שנעשה שימוש בסארין? האם למישהו יהיה אכפת? מי יעצור זאת?".

ארה"ב משנה גישה: הדחת אסד לא בראש סדר העדיפויות שלנו

בינואר האחרון ייחסו לראשונה חוקרים בינלאומיים אחריות ישירה לאסד בדבר שימוש בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים במדינה. חוקרי האו"ם והארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי הרכיבו רשימת אנשים האחראיים למתקפות פצצות כלור במדינה, שאירעו בשנים 2014-2015, ובהם אסד, אחיו הצעיר מאהר ובכירים נוספים בצבא הסורי.

בוועדת חקירה שהוקמה באו"ם אושר כי צבא סוריה השתמש בנשק כימי לפחות שלוש פעמים מאז שנת 2014. לפי דוח הוועדה, שהוגש ב-2016, קיים "מידע מספק" המצביע על כך שמסוקים של צבא אסד הטילו פצצה הנושאת חומר רעיל במחוז אידליב במרץ 2015. בדוח קודם שפרסמה הוועדה נמצא כי הצבא הסורי השתמש בנשק כימי לפחות פעמיים, אז צוינו מתקפות פצצות הכלור בכפרים טלמנס וסרמין.

בשנת 2013 נחתם הסכם בין ארצות הברית וסוריה בדבר חיסול ארסנל הנשק הכימי של האחרונה. לפי ההסכם, אמורה הייתה סוריה להשמיד את ארסנל הנשק הכימי שלה עד אמצע 2014 ולהיות נתונה תחת פיקוח של האו"ם. עד כה מתוך תשע מתקפות כימיות שנערכו בסוריה, הצליחה ועדת החקירה של האו"ם לייחס שלוש למשטר הסורי ואחת לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שהשתמש בגז חרדל.

הרודן הסורי טובח בבני עמו: עשרות הרוגים במתקפה כימית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וטראמפ לא בהכרח רוצה להוריד את אסד ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture