תמונת לוויין מוכיחה: צפון קוריאה מוכנה לניסוי גרעיני

על רקע הגעת נושאת המטוסים האמריקנית לאזור, מתכוננת פיונגיאנג לחג לאומי שיתקיים בשבת ובו צפוי שיגור טילים או ניסוי גרעיני, שיתקיים כמפגן כוח מול ארה"ב • בינתיים עיתונאים שהוזמנו ל"אירוע גדול וחשוב" בפיונגיאנג, חשבו כי יצפו בניסוי, אך גילו שמדובר בחנוכת רחוב חדש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

קוריאה הצפונית מתכוננת ככל הנראה לניסוי טילים נוסף כמפגן כוח מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאינו שולל פעולה צבאית על מנת לעצור את התחמשותה הגרעינית והבליסטית. ארגון הפיקוח "38-צפון", שבסיסו בארצות הברית, מסר היום (חמישי) תצלומי לוויין מאזורה הצפוני של קוריאה הצפונית המעידים על כך שהיא "מוכנה ומזומנה" לניסוי טילים, שיהיה השישי במספר מאז 2006.

פרשן של הארגון אמר ל-CNN כי "הפעילות במהלך ששת השבועות האחרונים מצביעה על היערכות סופית לניסוי". לפי הארגון בתצלומים מאתמול נרשמה פעילות חדשה באזור המנהלי הראשי, והיה תגבור של אנשי צוות במרכז הפיקוד. "בחצר האזור המנהלי הראשי יש בערך 11 משטחים מכוסים בברזנט של ציוד או אספקה, בנוסף לעוד אנשי צוות", נכתב באתר הארגון. באחת התמונות נראו רכבים בכניסה לשער הצפוני.

"צילומי האתר הגרעיני בפונגי-רי מ-12 באפריל מעידים על פעילות מתמשכת באגף הצפוני, פעילות חדשה באזור המנהלות וכן התרכזות של אנשי צוות סביב מרכז הפיקוד", נמסר מהגוף המפקח. "בחצרות האזור המנהלתי הראשית, ישנן 11 יחידות ציוד או אספקה". אם אכן תבצע צפון קוריאה ניסוי גרעיני הוא יהיה השישי שלה, ובתקופה של מתיחות גדולה בין המדינה המבודדת לארה"ב.

ביום שבת תציין צפון קוריאה את יום הולדתו ה-105 של אבי האומה, קים איל סונג, אירוע שמכונה "יום השמש" – החג הלאומי הגדול ביותר במדינה והזדמנות עבורה להפגין את עוצמתה. ב-2012 היא ניסתה לשגר טיל שנושא לווין וכשלה. חלק מההערכות במערב היא שהפעם היא תציין את האירוע עם ניסוי גרעיני, ותאותת לדונלד טראמפ שהיא לא חוששת מארה"ב ומסנקציות נוספות שיוטלו עליה.

לקראת חגיגות "יום השמש" בשבת הגיעו כ-200 עיתונאים זרים לפיונגיאנג. כשהגורמים הרשמיים אמרו להם כי "אירוע חשוב וגדול" יתרחש היום. ההערכה הייתה שכוונתם היא לשיגור טיל או לניסוי גרעיני, אך לפי רויטרס בסוף התברר שמדובר בפתיחת רחוב חדש במרכז פיונגיאנג בנוכחות קים ג'ונג און.

גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית ממשיכים להעריך בימים אלה כי הסיכויים לניסוי גרעיני בשכנה מצפון גבוהים מאוד. מומחים מאמינים כי קים מתכנן לבצע את הניסוי או השיגור במהלך החגיגות, שיתקיימו ביום שבת. כמו כן, הסבירות שפעולה מסוג זה תתבצע עלתה עקב רצונו של קים להגיב לשליחת נושאת המטוסים האמריקנית "קארל וינסון". נושאת המטוסים נמצאת בימים אלו באזור סינגפור ומלווה בספינות טילים ברקע המתיחות הגבוהה באזור.

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט על שליחת נושאת המטוסים והספינות הנלוות לה לחצי האי הקוריאני עוד בשבוע שעבר. "אנחנו שולחים צי שלם, מאוד חזק", אמר טראמפ אתמול, והוסיף: "יש לנו צוללות חזקות מאוד, הרבה יותר חזקות מנושאת המטוסים". עם זאת, שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר כי מדובר במשימה שגרתית.

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה משפיעה גם על השכנה דרום קוריאה, בעלת בריתה של ארה"ב ועל סין – בעלת הברית היחידה של צפון קוריאה. בסין קראו לפתור בדרך שקטה את המתיחות, ובעיתון ממלכתי נכתב היום כי האפשרות הטובה ביותר עבור קים ג'ונג און היא לזנוח את תוכנית הגרעין.

שר החוץ הדרום קוריאני, יון ביונג-סה, אמר שהוא מאמין שוושינגטון תתייעץ עם סיאול אם תשקול לתקוף את צפון קוריאה. "במסגרת הברית של דרום קוריאה וארה"ב כל צעד חשוב בצפון ננקט במסגרת התייעצות עם ממשלת דרום קוריאה וכך זה יימשך בעתיד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture