סכסוך פומבי: סעודיה ורוסיה בחילוקי דעות על חיזבאללה

שרי החוץ של רוסיה וסעודיה נפגשו במוסקבה. בעוד שלדברי עאדל אל-ג'ובייר, "לאסד אין מקום בסוריה, לחיזבאללה אין מקום בעולם", הבהיר סרגיי לברוב כי מבחינת רוסיה, "חיזבאללה אינו ארגון טרור ונוכחותו דומה לנוכחות הרוסית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר היום (ד') במסיבת עיתונאים עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה כי "לבשאר אסד אין מקום בעתידה של סוריה, ולחיזבאללה בשום מקום בעולם". הוא אמר שיש לשים קץ להתערבות של איראן בנעשה במזרח התיכון.

מנגד, לברוב הבהיר כי מבחינת רוסיה, "חיזבאללה הלבנוני אינו ארגון טרור ונוכחותו בסוריה דומה לנוכחות חיל האוויר הרוסי והכוחות האיראניים שהגיעו בהזמנת הממשלה הסורית הלגיטימית". עם זאת אמר לעמיתו הסעודי כי "אפשר להתגבר על המחלוקות".

השר הסעודי האשים את המשטר הסורי בהפרות חוזרות ונשנות של הפסקת האש במדינה והבהיר כי "על המשטר הסורי לשלם את מחיר המתקפה הכימית, ועליו להוכיח שאין בידיו נשק כימי". דבריו נאמרו על רקע הודעת שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק-איירו שקבע כי בדיקת דגימות מזירת הטבח העלתה כי "ללא ספק" נעשה שימוש בגז העצבים סארין בעיירה חאן שייחון.

השר הסעודי הוסיף כי חיזבאללה מבצע פעולות בכל המזרח התיכון בהנחיית האינטרסים של אירן. "אנו פועלים לשים קץ להתערבות של איראן וחיזבאללה באזור", אמר. אל-ג׳ובייר ציין בדבריו במסיבת העיתונאים כי סעודיה ורוסיה מסכימות "לכבד את ריבונותן של מדינות". כמו כן, הוא שיבח את עמדתה של רוסיה בעניין הפלסטיני.

למרות חילוקי הדעות הפומביים, הביע השר הסעודי אופטימיות בנוגע לשיחות השלום בקזחסטן, וציין כי אינו רואה מקום להרחיב את הפורום שאותו מנהלות רוסיה, טורקיה ואיראן. בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם ארגון חיזבאללה דיווחה כי שרי ההגנה של רוסיה, איראן וסוריה יערכו פגישה משולשת היום במוסקבה.

צרפת: יש הוכחות שאסד השתמש בנשק כימי

מוקדם יותר היום הודיעה צרפת כי דגימות שהגיעו למודיעין הצרפתי מוכיחות כי הכוחות שנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד השתמשו, "ללא ספק", בנשק כימי במתקפה בצפון סוריה בתחילת החודש. שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק-איירו אמר כי מהבדיקה עולה שמשטר אסד ובני בריתו השתמשו בגז העצבים סארין. הוא אמר שהקביעה הנחרצת מסתמכת על השוואה בין הדגימות האחרונות, לדגימות ממתקפה בשנת 2013.

"אנחנו יודעים, ממקור מסוים, שתהליך הפקת הדגימות שנלקחו טיפוסית לשיטה שמפותחת במעבדות הסוריות", אמר שר החוץ הצרפתי. "השיטה היא סימן היכר של המשטר, והיא מה שמאפשרת לנו לבסס את האחריות למתקפה. אנחנו יודעים בגלל שאנחנו שמרנו דגימות מהמתקפות הקודמות כדי שנוכל להשוות".

במסמך מסווג בן שישה עמודים של הצבא והמודיעין הצרפתי נכתב לפי דגימות דם של הקורבנות, וממצאים מאזור המתקפה, בשאר אסד ושותפיו נתנו הוראה להשתמש בנשק כימי. הממצאים הצרפתיים מפורסמים לאחר שסוריה, ובעלת בריתה רוסיה, הכחישו שאסד השתמש בנשק כימי ודרשו חקירה מקיפה בנושא.

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כשבוע אחרי הטבח אמר נשיא סוריה כי הוא מסר את כל הנשק הכימי שהיה ברשותו, והטענה המערבית שצבאו ביצע תקיפה כימית היא "100% זיוף". אסד אמר כי "הרושם שלנו הוא שהמערב, בעיקר ארה"ב, משתף פעולה עם הטרוריסטים ולכן יצר את כל הסיפור כתירוץ". הוא הבהיר שמשטרו יאפשר לחקור את התקיפה בעיירה חאן שייחון "בתנאי שהחקירה לא תהיה מוטה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture