פוטין מגן על טראמפ: "מוכן להעביר את תמלולי השיחה"

סערת ההדלפות: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יוצא להגנת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "הוא לא העביר שום סודות לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב". פוטין הוסיף כי הוא מוכן להעביר לקונגרס את פרטי השיחה אם זה יעזור להפיג את חששם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא העביר שום סודות לשר החוץ סרגיי לברוב במהלך פגישתם בשבוע שעבר – וכי הוא יכול להוכיח זאת. במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה פאולו ג'נטוליני, אמר פוטין כי מוסקבה מוכנה להעביר לקונגרס את תמלול השיחות אם זה יעזור להפיג את חששותיהם.

גורמים אמריקניים אמרו כי טראמפ חשף בפני לברוב ושגריר רוסיה בוושינגטון מידע רגיש ביותר על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהועבר לממשל מבעלת ברית במזרח התיכון. גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס ולרשת NBC כי המקור למידע הרגיש היא ישראל. ברשת ABC דווח הלילה כי המידע מעמיד בסכנה מרגל שמפעילה ישראל בשורות דאעש.

"דיברתי איתו (לברוב) היום", אמר פוטין בחיוך, כשהוא לועג לדיווחים. "אצטרך להעניש אותו על כך שהוא לא חלק את הסודות האלו. לא איתי, לא עם גורמים בשירותי המודיעין. זה רע מאוד". פוטין אמר כי ארצות הברית נמצאת בתקופה של "סכיזופרניה פוליטית" גוברת. לדבריו, לא מאפשרים לטראמפ לעשות את עבודתו כראוי.

"קשה לדמיין אילו עוד שטויות האנשים הללו יכולים להמציא", אמר. "מה שמפתיע אותי הוא שהם מנסים לערער על המצב הפנימי באמצעות שימוש ברטוריקה אנטי-רוסית. או שהם לא מבינים שהם פוגעים בארצם שלהם, מה שאומר שהם פשוט טיפשים, או שהם מבינים הכול, מה שאומר שהם מסוכנים ומושחתים".

כזכור, אמש דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל היא שסיפקה לארצות הברית את המידע המסווג שאותו חלק טראמפ עם הנציגים הרוסים. הלילה דיווחה רשת ABC כי חייו של מרגל ישראלי שחדר לשורות ארגון דאע"ש נמצאים בסכנה בעקבות המידע שמסר טראמפ לשר החוץ הרוסי ולשגריר רוסיה בוושינגטון סרגיי קיסליאק. החשש הוא בחשיפת המקור בתוך הארגון בשל המידע המסווג שהודלף ואמור היה להישאר ברמת סודיות מוחלטת.

על פי הדיווח, המרגל העביר מידע על תכנון של פעילי דאע"ש לבצע פיגוע טרור במטוס שיהיה בדרכו לארה"ב בעזרת פצצה שתוחבא בתוך מחשב נייד. בעקבות המידע המהימן, ארה"ב הודיעה כי היא שוקלת לאסור על העלאת מחשבים ניידים לכל הטיסות מאירופה לארצות הברית.

טראמפ הצהיר אתמול כי הייתה לו הזכות לחלוק את המידע ואמר כי "זו זכותי המלאה כנשיא". הוא הסביר כי המידע שמסר קשור ב"בפעילות טרור ולביטחון בטיסות ממניעים הומניטאריים". לדבריו, הוא עשה זאת משום שהוא רוצה ש"רוסיה תגביר את פעילותה במאבק מול דאע"ש והטרור".

היועץ לביטחון לאומי מקמאסטר אמר לאחר מכן כי המידע שנחשף היה הולם בהתחשב בשיחה שניהל טראמפ עם שר החוץ לברוב. לדבריו, "אני הייתי בחדר, מזכיר המדינה טילרסון היה בחדר וגם סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול הייתה בחדר – ואף אחד מאיתנו לא הרגיש שהשיחה הייתה לא הולמת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture