הערוץ החשאי: "שיחות סודיות בין אנשי טראמפ לרוסים"

סוכנות רויטרס מדווחת כי ה-FBI בודק 18 שיחות טלפון ואימיילים שהתקיימו במהלך הקמפיין של טראמפ - במסגרת בדיקת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. באחת השיחות נידונה אפשרות לכינון קשר עוקף הסוכנות לביטחון לאומי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מייקל פלין ויועצים נוספים שעבדו עם דונלד טראמפ במהלך הקמפיין היו בקשר עם גורמים רשמיים במוסקבה ב-18 הזדמנויות לפחות – כך מדוות היום סוכנות הידיעות רויטרס. הידיעה מתפרסמת על רקע מינויו של תובע עצמאי לחקירת טראמפ-רוסיה על ידי משרד המשפטים האמריקני.

שיחות אלה נבחנות בידי הבולשת הפדרלית (FBI) ואנשי הקונגרס החוקרים את מעורבות מוסקבה בקמפיין הבחירות והקשרים בין אנשי טראמפ לרוסיה. מתוך 18 ההתקשרויות, שש מהן היו שיחות טלפון בין שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק לאנשי טראמפ, בהם פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי.

השיחות בין פלין וקיסליאק הוגברו לאחר הבחירות בשמונה בנובמבר כשהשניים דנו בכינון ערוץ תקשורת חשאי בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלא יהיה כפוף לבירוקרטיה של הסוכנות לביטחון לאומי, שלטענת שני הצדדים, נחשבה לעוינת לשיפור היחסים בין שתי המדינות.

בחודש ינואר החל הבית הלבן להכחיש כל קשר עם גורמים רוסיים שנוהל בזמן קמפיין 2016. הבית הלבן ויועצי הקמפיין אישרו מאז קיומן של ארבע פגישות בין קיסליאק לבין יועצי טראמפ במהלך אותה תקופה.

למרות כל זאת, הגורמים שמסרו לרויטרס את המידע על השיחות אמרו כי לא מצאו בהן כל ראיה להפרה של חוק או שיתוף פעולה לא חוקי בין הקמפיין לרוסיה. אך חשיפה זו עשויה להגביר את הלחץ על טראמפ ועל עוזריו לספק ל-FBI ולקונגרס את כל האמת על האינטראקציות בין הגורמים הרוסיים ואחרים במהלך הבחירות ואחריהן.

הבית הלבן טרם השיב לבקשות רויטרס לתגובה. עורך דינו של פלין סירב לענות. במוסקבה, משרד החוץ הרוסי סירב להגיב על הידיעה והפנה את סוכנות הידיעות לממשל טראמפ. במקביל, דובר שגרירות רוסיה בוושינגטון מסר: "אנחנו לא מגיבים על התקשרויות יומיות עם גורמים מקומיים".

18 ההתקשרויות אירעו בין אפריל לנובמבר 2016 בשעה שהאקרים היו מעורבים – במה שרשויות המודיעין בארצות הברית הגדירו – קמפיין של הקרמלין להטיל ספק באמינות ולהשפיע על תוצאות הבחירות לטובת טראמפ ונגד המועמדת הילרי קלינטון. התכתובות עסקו בשיפור היחסים הכלכליים בין רוסיה לארצות הברית ברקע הסנקציות האמריקניות על מוסקבה.

הלילה דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי צוות חילופי השלטון של טראמפ ידע עוד לפני השבעתו לנשיא כי פלין נתון לחקירה פדרלית בגלל קשריו עם ממשלת טורקיה – אך מינה אותו בכל זאת לתפקיד. היועץ לביטחון לאומי לשעבר הודח מתפקידו בחודש פברואר לאחר שלא דיווח לסגן הנשיא על שיחות שקיים עם שגריר רוסיה קיסליאק, אבל במקביל גם עבד כלוביסט עבור ממשלת טורקיה, מבלי שנרשם כסוכן זר ומבלי שניתן לו אישור לעסוק בכך בהיותו גנרל בדימוס.

למרות שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר יידע את הצוות של טראמפ כבר ב-4 בינואר, 16 ימים לפני ההשבעה כי הוא תחת חקירה, הוא מונה לאחד מתפקידי המפתח בממשל, ונחשף למידע מסווג ורגיש. ניגודי העניינים שבהם היה פלין מצוי הפריעו לתפקודו כבר מן ההתחלה. שישה ימים בלבד לאחר מינויו, ניגשה התובעת הכללית דאז, סאלי ייטס לבית הלבן והודיעה ליועצים משפטיים בממשל כי פלין עלול להיות נתון לסחיטה מצד ממשלת רוסיה. רק 18 ימים אחר כך הוא נאלץ להתפטר. הבית הלבן סירב להגיב לידיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture