עוד לא סופי? טראמפ יחליט על העברת השגרירות רק אחרי ביקורו

הצהרות סותרות: פקיד בממשל טראמפ טוען כי הנשיא האמריקני יקבל החלטה בנושא העברת השגרירות רק לאחר ביקורו בישראל ובמזרח התיכון. הצהרת הפקיד סותרת את דבריו של בכיר בבית הלבן, שטען רק אתמול כי השגרירות לא תועבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם החליט בנושא העברת השגרירות בישראל, והוא לא יכריע בסוגיה עד אחרי ביקורו – כך מסר היום (חמישי) גורם אמריקני רשמי. זאת בניגוד לדיווחים אתמול בכלי תקשורת אמריקניים, שלפיהם טראמפ החליט שלא להעביר את השגרירות לירושלים, ולמעשה הפר את אחת מהבטחת הבחירות המרכזיות שלו בשלב זה.

"בניגוד לדיווחים, הנשיא טראמפ עוד לא קיבל החלטה על העברת השגרירות לירושלים", אמר הבכיר. "טראמפ לא מתכנן לקבל החלטה בנושא עד לאחר ביקורו בישראל". יצוין כי מדובר בימים ספורים לפני תאריך היעד, בו יידרש טראמפ להחליט האם להאריך את הצו שדוחה את העברת השגרירות.

בכיר בבית הלבן אמר אתמול לרשת "בלומברג" האמריקנית כי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ החליט שלא להעביר באופן מיידי את שגרירות ארה"ב לירושלים. "אנחנו לא חושבים שזה יהיה חכם להעביר את השגרירות כעת", אמר הבכיר. "איננו מעוניינים לעורר פרובוקציה".

הבכיר, שסירב לחשוף את שמו בשל רגישות הסיפור, טען כי האמריקנים חושבים שהשיחות שהם מנהלים עם ישראל ועם הפלסטינים "מבטיחים". על פי אותו בכיר, בממשל האמריקני מרוצים בעיקר מהפלסטינים, שהסכימו להתחיל את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים.

"אנחנו לא חושבים שזה יהיה חכם להעביר באופן מיידי את השגרירות האמריקנית לירושלים", הסביר הבכיר. "היינו מאוד ברורים בעמדה שלנו ובמה שאנחנו רוצים להשיג. אבל אנחנו לא רוצים לעורר פרובוקציה כששני הצדדים 'משחקים יפה'".

במהלך קמפיין הבחירות שלו הבטיח טראמפ מספר פעמים להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. "זוהי הבירה הנצחית של העם היהודי", אמר אז טראמפ. שלשום דווח כי בכירים אמריקנים חזרו והבטיחו כי שגרירות ארה"ב אכן תעבור לירושלים. לדבריהם, המהלך עשוי לקחת זמן, ועל ישראל להפסיק ללחוץ בנושא.

כך או כך, בתוך פחות משבועיים יידרש טראמפ להחליט בנושא, מכיוון שדחיית החוק שמחייב את העברת השגרירות לירושלים פגה ב-1 ביוני. קודמו של טראמפ בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה, היה האחרון עד כה שחתם על הצו לדחיית העברת השגרירות – ובארה"ב כבר דווח כי טראמפ עשוי להאריך את הדחייה בחצי שנה לפחות, על מנת לקיים דיונים נוספים.

מוקדם יותר השבוע רמז מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון כי המהלך עשוי שלא לצאת לפועל. "הנשיא מאוד זהיר, הוא מבין כיצד ההחלטה תשפיע על תהליך השלום", אמר טילרסון, והדגיש כי הוא מודע לכך שההחלטה של טראמפ תגרור תגובות רבות במזרח התיכון. עם זאת, הוסיף כי "הנשיא קשוב מאוד בנושא הזה גם לישראלים וגם לפלסטינים, ובוחן האם ישראל רואה בזה כמסייע להליך השלום או להרס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture