מיי תומכת בירי על מנת להרוג; קורבין טוען כי היא זלזלה בביטחון

בחירות בצל הטרור: מנהיג הלייבור קורבין האשים את תרזה מיי בזלזול במשטרה: "מנסה להגן על הציבור בזול". ראש הממשלה המכהנת הבטיחה לחזק את המלחמה בטרור - בבריטניה ומחוצה לה, והביעה תמיכה בירי על מנת להרוג חשודים בטרור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הביעה היום (שני) תמיכה במדיניות "ירי כדי להרוג" של המשטרה לעבר חשודים בטרור. לדבריה, גישה זו של המשטרה הוכיחה את עצמה בעצירת המחבלים שביצעו את הפיגוע בגשר לונדון ובבורו מרקט, בו נהרגו שבעה בני אדם ו-48 נפצעו. באירוע ירו שמונה שוטרים 50 כדורים לעבר שלושת המחבלים והרגו אותם דקות ספורות מתחילת האירוע, אך גם פצעו בשוגג עובר אורח בראשו.

אחרי מתקפת הטרור, שבה נרצחו שבעה בני אדם, הודיעו המפלגות הגדולות בבריטניה על השעיית הקמפיין לקראת הבחירות בחמישי. ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור שמפגר אחרי מיי בסקרים, חידש את הקמפיין אתמול ויצא למתקפה נגד ראש הממשלה, שהייתה שרת פנים בין 2010 ל-2016 – תקופה שבה קוצץ מספר השוטרים ב-20 אלף.

"מיי מנסה להגן על הציבור בזול", תקף קורבין, וחזר על הבטחת הבחירות שלו לגייס למשטרה עוד 10,000 שוטרים. "המשטרה חייבת לקבל את המשאבים שהיא צריכה", אמר קורבין. "ביטחון הציבור חייב להיות אצלנו בעדיפות גבוהה ואני אקח כל פעולה שנחוצה להגן על הביטחון שלנו", אמר קורבין. "פדרציית המשטרה הזהירה את מיי, אבל היא האשימה אותם בצעקות 'זאב זאב'", וטען לזלזול של מיי בנושא הביטחון.

מיי וקורבין אמרו אתמול שאין סיבה לדחות את הבחירות, וההצבעה תתקיים כרגיל כדי להראות שהדמוקרטיה חזקה מהכול. "אנחנו חייבים להתנגד לאיסלאמופוביה ולמחלוקות וב-8 ביוני להתאחד בנחישות שלנו להראות שהדמוקרטיה חזקה", אמר קורבין. על הלקחים את הפיגוע בלונדון אמר: "אנחנו צריכים לעשות שיחות קשות עם סעודיה ומדינות אחרות במפרץ שמימנו ותדלקו את האידיאולוגיה האיסלאמית".

בנאומה אתמול אמרה מיי כי בריטניה צריכה לנקוט יד קשה יותר נגד הקיצוניות האיסלאמית. מיי אמרה כי אין קשר בתכנון ובביצוע הפיגועים האחרונים, אך כולם הם תולדה של "אידיאולוגיה שטנית של קיצוניות איסלאמית". ראש הממשלה אמרה כי באידיאולוגיה הזו חייבים להיאבק בבריטניה ומחוצה לה. "אסור לנו להעמיד פנים שהדברים יכולים להימשך כמו שהם היום", אמרה מנהיגת השמרנים וקראה לחזק את אסטרטגית הלוחמה בטרור – בין השאר להאריך את תקופת המאסר לחלק מהמורשעים.

"עשינו התקדמות משמעותית בשנים האחרונות אבל צריך להיות כנים – יש הרבה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו", אמרה מיי. "זה ידרוש שיחות קשות – ובדרך כלל גם מביכות – אך כל המדינה צריכה להתאחד נגד הקיצוניות ולחיות את חיינו לא כקהילות נפרדות אלא כממלכה מאוחדת", אמרה ראש הממשלה. הנאום התקיף שלה נחשב גם לאמירה של השמרנים כלפי קורבין הסוציאליסט וגישתו ה"רכה" לטרור של מי שבעבר נפגש עם אנשי חיזבאללה וחמאס.

פיגוע לפני בחירות: האם הטרוריסטים מעדיפים את קורבין?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture