איראן תוקפת את טראמפ: "תגובתו לפיגועים מעוררת סלידה"

בהודעת הבית הלבן בעקבות מתקפת דאעש אתמול באיראן צוין כי "מדינות שמממנות טרור מסתכנות בנפילת קורבן לאותו הרשע שהן מקדמות". שר החוץ האיראני הגיב: "אנחנו מתמודדים עם טרור שבוצע בגיבוי הלקוחות של ארצות הברית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איראן זועמת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות תגובתו לפיגועים בטהרן. שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף אמר כי אמירתו של טראמפ, לפיה איראן הביאה את הטרור על עצמה, "מעוררת סלידה".

הנשיא טראמפ אמר אתמול כי הוא מתפלל לשלום הפצועים של שתי המתקפות שעליהן קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך הוסיף כי "מדינות שמממנות טרור מסתכנות בנפילת קורבן לאותו הרשע שהן מקדמות".

"הצהרה מעוררת סלידה של הבית הלבן בעת שאיראנים מתמודדים עם הטרור שמבוצע בגיבוי הלקוחות של ארצות הברית", כתב זריף בטוויטר, כשהוא מתכוון להאשמות של טהרן, לפיהן ערב הסעודית עמודת מאחורי הפיגועים.

מחבלים מתאבדים וחמושים תקפו אתמול את הפרלמנט האיראני ואת מתחם הקבר של אייתוללה חמינאי בטהראן, והרגו לפחות 13 בני אדם במתקפה משולבת חסרת תקדים נגד איראן. משמרות המהפכה האשימו את יריבתה האזורית ערב הסעודית באחריות למעשה הטרור, אף שטענה כי היא אינה מעורבת בכך.

ארגון "המדינה האסלאמית", שקיבל על המתקפה אחריות, איים במתקפות נוספות נגד הרוב השיעי באיראן, שנתפס בעיני הלוחמים הסונים ככופר. משמרות המהפכה באיראן הבטיחו אמש לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטלית".

במתקפה המשולבת, שהחלה בשעות הבוקר, הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון. רק כעבור כחמש שעות, הסתיימה המתקפה במג'לס, שאליו הגיעו כוחות ביטחון רבים. מסוקים חגו בשמי האזור וצלפים נפרסו במבנים סמוכים, עד שהרשויות הודיעו כי התקרית תמה וכי ארבעת המחבלים חוסלו.

במהלך ביקורו בערב הסעודית, אמר טראמפ כי איראן היא המדינה הכי גרועה בקידום קיצוניות דתית. "אף דיון בנוגע לחיסול האיום הזה לא יהיה שלם בלי להזכיר את הממשלה שנותנת למחבלים את שלושת הדברים שהם צריכים: מקלט, גיבוי כספי ומעמד חברתי הדרוש לגיוס. זה משטר אחראי לכל כך הרבה אי יציבות באזור. אני מדבר כמובן על איראן", אמר טראמפ בנאומו בריאד מול מנהיגי ערב.

"מלבנון לעיראק לתימן, איראן מממנת, מחמשת ומאמנת מחבלים, מיליציות וקבוצות קיצוניות אחרות, שמפזרות הרס וכאוס באזור. עד שהמשטר האיראני יהיה מוכן להיות שותף לשלום, כל המדינות בעלות המצפון חייבות לעבוד ביחד על מנת לבודד אותה, לדחות את מימון הטרור על ידה ולהתפלל ליום שבו לעם האיראני תיהיה ממשלה צודקת וצדיקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture