צבא סוריה לישראל: "יהיו השלכות מסוכנות לפעולות התוקפניות"

בהודעה חריפה של פיקוד צבא סוריה, נאמר כי "האויב הישראלי שב ותקף את אחד מהמוצבים הצבאיים שלנו בניסיון נואש לתמוך בארגוני הטרור ולהרים את המורל הירוד שלהם". שר ההגנה הסורי הגיע לביקור בגבול: "המערכה שלנו נמשכת עד שנחזיר את היציבות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצבא הסורי איים היום (ראשון) על "האויב הישראלי" שלא לתקוף שוב עמדות שלו, והזהיר מפני "ההשלכות החמורות" של מעשה כזה "בכל הקשר שהוא". זאת, לאחר שכוחות צה"ל תקפו שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי ברמת הגולן הסורית, בתגובה לזליגות הירי מוקדם יותר לשטח ישראל.

"האויב הישראלי חידש היום את מתקפתו נגד אחת מעמדותינו הצבאיות, בניסיון נואש לתמוך בארגוני טרור באזור קוניטרה", עוד נמסר, בטענה כי המתקפה הישראלית הגיעה מיד לאחר שכוחות הצבא סיכלו מתקפה של ארגון "ג'בהת פתח א-שאם", לשעבר "ג'בהת א-נוסרה", באזור העיר אל-בעת. בהודעת הצבא הסורי, עוד הובהר כי דמשק רואה בצה"ל אחראי לכל ההשלכות האפשריות של "פעולות תוקפניות" שכאלה.

בהודעה שפרסם הערב נאמר כי "אחרי שכוחות הצבא הסורי הצליחו לסכל את המתקפה הנרחבת של ג'בהת א-נוסרה הטרוריסטית באזור מדינת אל-בעת' בפרברי קוניטרה וכתוצאה מהאבידות הכבדות שהוסבו לארגון, שב האויב הישראלי היום לתקוף את אחד מהמוצבים הצבאיים שלנו בניסיון נואש לתמוך ארגוני הטרור ולהרים את המורל הירוד שלהם".

עוד נאמר בהודעה כי "הפיקוד הכללי של צבא סוריה מזהיר מהסכנות של הפעולות התוקפניות האלה ומטיל על האויב הישראלי את האחריות להשלכות המסוכנות של הישנות הפעולות האלה בכל תירוץ שיהיה. הפיקוד הכללי מדגיש כי הוא נחוש להביס את ארגוני הטרור, הזרוע של האויב הישראלי באזור".

כזכור, הערב תקף צה"ל שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, זאת בעקבות זליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה לתוך שטח ישראל. אתמול תקף צה"ל בעקבות נפילות 10 פצצות מרגמה ופגזים בשטח ישראל. חיל האוויר השמיד טנקים של צבא אסד.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות המתקפה כי "צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו". כמה נפילות זוהו בצפון רמת הגולן, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אתמול תקף חיל האוויר הישראלי מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות. על פי דובר צה"ל, הותקפו שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן", הבהיר ליברמן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

בתוך כך, כלי התקשורת של המשטר הסורי דיווחו כי שר ההגנה פהד ג'אסם אל-פרייג' הגיע היום בהוראתו של הנשיא אסד לביקור ביחידות הצבא בחזית הדרומית לרגל עיד אל-פיטר. "הכוחות המזוינים האמיצים שלנו, בשיתוף פעולה עם בני הברית וחברינו, נחושים מתמיד להמשיך את המלחמה שלנו נגד ארגוני הטרור ולנפץ את האשליות של התומכים בהם", אמר אל-פרייג' והבהיר: "המערכה שלנו נמשכת עד שנחזיר את היציבות והביטחון לכל גרגר מאדמת המולדת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture