הבית הלבן: זיהינו היערכות סורית למתקפה כימית נוספת

לטענת האמריקנים, צבא סוריה נוקט בשורה של צעדים שמזכירים את ההכנות לקראת המתקפה הכימית שבוצעה בחודש אפריל האחרון בה נהרגו עשרות סורים. "אסד וצבאו ישלמו מחיר כבד אם ישתמשו בנשק זה", מזהירה ארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבית הלבן אמר הלילה (שלישי) כי נשיא סוריה בשאר אסד נערך לבצע מתקפה כימית נוספת. בהודעה שפורסמה נכתב כי הבית הלבן הזהיר מפני "המחיר הכבד שישלם" אם יוציא לפועל מתקפה כזו.

בהצהרה שפרסם דובר הבית הלבן, ציין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי מניתוח של חומרים מודיעניים שהגיעו מסוריה עולה כי ההכנות של צבא אסד דומות לאלו שנעשו לפני המתקפה הכימית באפריל האחרון בה נהרגו עשרות סורים, בהם גם ילדים רבים. "כפי שכבר אמרנו בעבר, ארה"ב פועלת בסוריה כדי לחסל את דאע"ש", נכתב בהצהרה. "עם זאת, במידה שאסד יבצע רצח המוני נוסף באמצעות נשק כימי, הוא וצבאו צפויים לשלם מחיר כבד".

"אנחנו נותנים להצהרה לדבר בעד עצמה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן מארק ריימונדי. גם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הבהירה כי ארצה לוקחת ברצינות את האיום הכימי ולא תשב בחיבוק ידיים אם אכן ייעשה שימוש נוסף בנשק כימי על אדמת סוריה. "אסד יהיה אשם בכל מתקפה נוספת על העם הסורי, אבל גם רוסיה ואירן יהיו אשמות בתמיכה שהן מעניקות לאסד להרוג את בני עמו", אמרה היילי.

לפי המודיעין שנאסף בארצות הברית, קציני המודיעין זיהו בתקופה האחרונה כמה אתרים שבהם אחסן משטר אסד נשק כימי שיוצר ככל הנראה לאחרונה. הנשק הוחבא באתרים שנמצאו כדי להתחמק מפקחי האו"ם במדינה, הבהיר גורם המעורה בפרטי הדוח המודיעיני.

לפי גורם רשמי, אזהרת הבית הלבן לאסד מבוססת על מידע חדש שזיהה "פעילות לא רגילה" באתרים החשודים באחסון נשק כימי. פעילויות אלה, כך עולה מהמידע המודיעיני, עשויות להעיד על הכנות למתקפה כימית. למרות שהמידע לא נחשב בלעדי לארצות הברית, ממשל טראמפ החליט לפרסם את ההצהרה במהירות לציבור על מנת להזהיר את דמשק לגבי השלכותיה של תקיפה כימית נוספת.

כזכור, בחודש אפריל האחרון ביצע צבא סוריה מתקפה כימית על בני עמו באידליב, במהלכה נהרגו עשרות בני אדם, בהם גם ילדים. לפי אותם דיווחים, מספר בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו כשמטוסים של צבא סוריה השליכו חביות של גז כלורין על מעוזים של המורדים ליד העיר חאמה.

בתגובה, הורה טראמפ להגיב בתקיפה. עשרות טילי שיוט מדגם "טומהוק" פגעו בבסיס האווירי, השני בהיקף פעילותו בסוריה, וכתוצאה מכך גם נהרגו לפחות שישה חיילים סורים. מדובר בפעולה האמריקנית שנחשבת לתקיפה והקשוחה ביותר במהלך כל שש שנות מלחמת האזרחים בסוריה. דמשק עצמה הכחישה שהוציאה לפועל את המתקפה, ואסד עצמו אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"100% של זיוף" וכי היא נועדה להצדיק את התקיפה האמריקנית בשטחי סוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture