צפון קוריאה שוב שיגרה טיל בליסטי; טראמפ לעג על קים

מטעם צבא הדרום נמסר כי פיונגיאנג ביצעה שיגור נוסף של טיל מדגם שאינו ידוע, טוקיו אישרה כי הטיל נחת בשטחה הימי. טראמפ לעג לקים ג'ונג און: "לבחור הזה אין משהו טוב יותר לעשות?" • הנשיא אמר לנשיא סין כי ארה"ב תפעל לבדה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) לים טיל בלתי מזוהה – כך נמסר מצבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית. לדברי סיאול, מדובר בטיל בליסטי שנורה מחלקה המערבי של המדינה. בעקבות התקרית קרא נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין למועצת הביטחון של האו"ם להתכנס כדי לדון במשבר עם פיונגיאנג. יפן מסרה כי ייתכן שהטיל נחת בשטחה הימי שבים יפן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך כבד בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

בצל השיגור הנוסף, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה מפי גורמים בכירים בממשל האמריקני, כי הנשיא דונלד טראמפ אמר למקבילו הסיני שי ג'ינפינג כי ארה"ב מוכנה לפעול לבדה נגד צפון קוריאה אם תידרש לכך. ביום שישי האחרון אמר טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא דרום קוריאה כי הסבלנות האמריקנית כלפי המשטר בפיונגיאנג פקעה. "תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית דורשת תגובה נחרצת", אמר טראמפ בוושינגטון.

כעת נראה שאותה סבלנות שפקעה מקבלת משמעות רצינית. לפי הפרסום ב"ניו יורק טיימס", ביום ראשון קיים טראמפ שיחת טלפון עם הנשיא הסיני ובאותה שיחה הוא העביר לו מסר כי זה הזמן לפעול נגד צפון קוריאה. הגורמים האמריקנים אמרו לעיתון כי הם מקווים שהמסר התקיף שהעביר טראמפ לנשיא הסיני יוביל את האחרון לשקול את עמדתו בשנית בנושא הצפון קוריאני ויפעיל לחץ נגד הרודן מפיונגיאנג. עם זאת, אחד הגורמים הבהיר כי טראמפ לא "חי באשליות" שסין תשנה את עמדתה.

נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין אמר הלילה כי מדינתו בודקת אם מדובר בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי. בפתח ישיבת המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה אמר הנשיא: "אני מאוכזב שבוצע שיגור כזה ימים בודדים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ קרא לצפון קוריאה לרסן את צעדיה. אני מגנה את הפעולה, שמפרה את החלטות מועצת הביטחון ואזהרות הקהילה הבינלאומית".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "צפון קוריאה מתעלמת מאזהרות חוזרות ונשנות מצד הקהילה הבינלאומית". הוא הוסיף כי יבקש מנשיאי סין ורוסיה למלא תפקידים קונסטרוקטיביים יותר במאמצים לעצור את תוכנית החימוש של הצפון-קוריאנית."מנהיגי העולם יתכנסו בפסגת ה-G20, אני קורא לסולידריות של הקהילה הבינלאומית בסוגיית צפון קוריאה", אמר אבה.

אתמול אמר שגריר סין לאו"ם, ליו ג'יאי, כי מדינתו מקדמת הסדר שלפיו צבאות דרום קוריאה וארה"ב יפסיקו לקיים תרגילים בחצי האי, וצפון קוריאה תשהה את תוכנית הטילים הבליסטיים והטילים הגרעיניים שלה. השגריר הזהיר כי אם המתיחות באזור תמשיך להתגבר, המצב "עלול לצאת משליטה" ולהביא להשלכות הרסניות. ליו מקווה להשיג את תמיכת מועצת הביטחון של האו"ם בחבילת הצעדים, שנועדה להקל את המתיחות.

השיגור הוא חלק משורת מבחנים שהמדינה עורכת בחודשים האחרונים במטרה לייצר טילים בעלי ראש קרב גרעיני המסוגלים להגיע לארה"ב. עם זאת, מצבא ארה"ב נמסר כי לפי הערכה ראשונית לא מדובר בטיל בין-יבשתי בשיגור הנוכחי, אלא בטיל בליסטי לטווח בינוני. בחודש שעבר ערכה צפון קוריאה ניסוי בטיל שיוט, שלטענתה מסוגל לפגוע בספינות של צבא דרום קוריאה ושל צבא ארה"ב. גם בעבר צפון קוריאה שיגרה טילים סמוך ליום העצמאות האמריקאי שחל היום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture