ארה"ב מזהירה: "אם נצטרך – נתקוף את צפון קוריאה"

מלחמה גרעינית בפתח? שגרירת ארה"ב באו"ם שיגרה איום חריף לעבר צפון קוריאה, זאת לאחר שהאחרונה ביצעה ניסוי בטיל שמסוגל להגיע לאלסקה. "אנו מוכנים להשתמש ביכולות שלנו כדי להגן על עצמנו". שר ההגנה הבטיח ליפן הגנה

המתיחות בין ארצות הברית לצפון קוריאה מגיעה לשיאים חדשים: משרד ההגנה האמריקאי ושגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, משגרים איום חריף כלפי פיונגיאנג, ומאיימים לפעול בכוח נגד המדינה המסוגרת, זאת לאחר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בין יבשתי, שמסוגל להגיע לחופי אלסקה.

"מדובר בהסלמה צבאית חדה", אמרה הלילה היילי בדיון במועצת הביטחון. "הניסוי סוגר במהירות את האפשרות של פתרון דיפלומטי, וארה"ב מוכנה להשתמש במגוון הרחב של היכולות שלנו כדי להגן על עצמנו ועל בעלי בריתנו", הבהירה בישיבת חירום שהתכנסה הלילה.

"יש לנו יכולות צבאיות נרחבות ונשתמש בהן אם אנו נצטרך", הוסיפה היילי, אך ציינה כי "אנחנו מעדיפים לא ללכת לכיוון הזה". היילי ציינה כי ארצות הברית שוקלת להטיל סנקציות ולנתק את הסחר עם מדינות שימשיכו לסחור עם צפון קוריאה. "נבחן כל מדינה שבוחרת לעשות עסקים עם המשטר הפושע הזה".

גם משרד ההגנה האמריקאי שיגר איום חריף נגד פיונגיאנג. שר ההגנה ג'יימס מאטיס שוחח אמש עם מקבילו היפני, והבהיר כי ארצות הברית מחויבת להגן על יפן ולספק הרתעה נגד צפון קוריאה, זאת לאחר ביצוע הניסוי, שהתרחש במים הטריטוריאליים של המדינה האסיאתית.

התגובות החריפות מגיעות על רקע שיגור מוצלח של טיל בליסטי על ידי צפון קוריאה ביום שלישי האחרון. הטיל, שהגיע לגובה של 2,802 ק"מ ופגע בשטח הימי של יפן אחרי טיסה של 930 ק"מ. גורם מומחה מסר כי אם הטיל היה מיורט בכיוון אחר, הוא היה מסוגל לפגוע במדינת אלסקה של ארצות הברית.

גורמים בפנטגון סיפרו אתמול כי הטיל ששוגר על ידי צפון קוריאה הוא "סוג חדש של טיל בין יבשתי שלא ראינו מעולם". דובר מטעם הצי האמריקאי אישר כי מדובר כנראה בפיתוח חדש של פיונגאנג לדגם של טילים קודמים מסוג הואסונג, שהם בעלי יכולת ניידות ושיגור מעל גבי משאית.

מגיע עד ארה"ב: צפו בשיגור הטיל הצפון קוריאני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו