סערה בכוס תה: הפגישה של דונלד טראמפ הבן תסבך את אביו?

דונלד טראמפ הבן, בנו הבכור של נשיא ארה"ב, נפגש לפני עם עורכת דין מרוסיה המקורבת לקרמלין לאחר שהובטח לו מידע שיפגע במועמדת הדמוקרטית לנשיאות. טראמפ ג'וניור שינה גירסאות בנוגע לפגישה ובקרמלין מכחישים הכרות עם עורכת הדין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ידע על הניסיון של הקרמלין לסייע לאביו בבחירות לנשיאות. כך דיווח הלילה (יום ג') העיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, רוב גולדסטון, עיתונאי בריטי לשעבר שתיווך בין טראמפ ג'וניור לבין עורכת הדין נטליה וסלניצקיה, כתב לו מייל שבו ציין כי בידיה מידע שיפגע בהילרי קלינטון שהתמודדה בבחירות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

בניו יורק טיימס נחשף כבר שלשום דבר הפגישה, אולם כעת מתברר מה היה המניע מאחוריה. מלבד טראמפ הבן, השתתפו בה גם חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר ומנהל הקמפיין, פול מנפורט. על פי הדיווח, הפגישה נערכה במגדל טראמפ בניו יורק ואורגנה על ידי טראמפ הבן, שבועיים לאחר שאביו זכה במועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקאית.

קיום הפגישה נוגע בשאלה המרכזית העומדת בלב חקירת ה-FBI: האם צוותו של טראמפ שיתף פעולה עם הרוסים. במובן זה, זוהי הפעם הראשונה שמתקבלת אינדיקציה לכך שלפחות גורם אחד בצוות היה מוכן לקבל עזרה מרוסיה. בנוסף, זוהי הפעם הראשונה שהתקבל אישור רשמי לקיומה של פגישה פרטית בין אזרח רוסיה ואנשי המעגל הפנימי של טראמפ בזמן קמפיין הבחירות, וזהו גם הדיווח הראשון על מעורבותו של טראמפ הבן בפגישה שכזאת. עדיין לא ידוע אם עורכת הדין נטליה וסלניצקיה העבירה לו את המידע על קלינטון כפי שהובטח, אך בניו יורק טיימס אישרו כי כך היה מצופה ממנה.

טראמפ הבן הודה בהתעניינותו במידע על קלינטון, אך אמר כי לא היה מודע לכך שעורכת הדין עלולה להיות קשורה לממשל הרוסי ולשמש כשליחה מטעמו. שלושה גורמים המעורים בנושא אישרו את דבר המכתב שנשלח מהמתווך לבנו של הנשיא, אך אמרו כי אין מדובר בניסיון היחיד של מוסקבה לסייע למועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, וכי הדבר אינו קשור לפריצה לאלפי חשבונות מייל השייכים למחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית.

בתוך כך דווח כי טראמפ הבן שכר עורך דין פלילי לטובת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. עורך הדין, אלן פוטרפס, אמר כי "מדובר בסערה בכוס תה", וכי מרשו פעל כשורה. הוא הוסיף כי טראמפ הבן מוכן לשתף פעולה עם חוקרי הפרשה. הסנגור פוטרפס אמר ל"ניו יורק טיימס" כי טראמפ הבן קיבל מייל שבו עלו טענות להתנהלות בעייתית של קלינטון עם הרוסים. "בנו של הנשיא הבין כי מדובר במידע שעשוי לסייע לו מאחר שהכיר את שולח המייל".

כאשר נשאל לראשונה על הפגישה, הסביר טראמפ הבן: "זו היתה פגישת היכרות קצרה. ביקשתי מג'ארד (קושנר, חתנו של הנשיא) ופול (מנפורט, מנהל הקמפיין) להגיע גם. דנו בעיקר בתוכנית אימוץ ילדים שהיתה אהודה בקרב משפחות אמריקאיות לפני שנים ונגדעה על ידי ממשלת רוסיה. אבל זה לא היה קשור לנושאי הקמפיין, ולא היתה פגישה נוספת". הוא הוסיף כי התבקש להגיע לפגישה על ידי מכר, ולא ידע מה שמה של עורכת הדין לפני כן".

יממה לאחר מכן, לאחר שגורמים אישרו לניו יורק טיימס כי טראמפ הבן נפגש עם נטליה וסלניצקיה, הוא הודה כי הוצע לו מידע על קלינטון. עם זאת, הוא הבהיר כי ההצהרות של עורכת הדין לא היו הגיוניות, והמידע שמסרה לא היה משמעותי. "התבקשתי על ידי מכר להגיע לפגישה עם אשה שנאמר לי שעשוי להיות לה מידע שיעזור לקמפיין. שמה לא הועבר לי לפני הפגישה", אמר טראמפ הבן, "ביקשתי מג'ארד ופול להגיע, אבל לא סיפרתי להם על תוכן הפגישה. נפגשנו ביוני 2016 לאחר חילופי ברכות, האשה הצהירה שיש לה מידע שאישים הקשורים לרוסיה מממנים את הוועידה הדמוקרטית ותומכים בקלינטון. ההצהרות שלה היו מעורפלות, דו-משמעיות ולא הגיוניות. היא לא נתנה או הציעה שום מידע או פרטים שיכולים לאמת את הטענות".

עוד המשיך טראמפ הבן: "אחר כך היא שינתה את הנושא והחלה לדבר על אימוץ ילדים רוסים. מיד היה לי ברור שזו היתה המטרה האמיתית של השיחה ושטענתה על מידע שיכול לסייע לנו היתה רק תירוץ לפגישה". לדברי טראמפ הבן, הוא קטע אותה ואמר לה כי אביו עדיין לא נבחר – הוא אזרח פרטי ולכן מוטב לשוחח בנושא אם וכאשר הוא ייבחר. הוא הוסיף כי הפגישה נמשכה בין 20-30 דקות וכאשר היא הסתיימה המכר התנצל בפניו שבזבז את זמנו. "זה הסוף של הסיפור ולא היתה עוד שום התקשרות משום סוג, אבא שלי לא ידע דבר על כך".

מאוחר יותר היום אמר טראמפ ג'וניור כי החשיפה של הניו יורק טיימס על פגישתו עם עורכת הדין המקורבת לקרמלין הינה "שעמום גדול". לדבריו אין שוני בין שתי הצהרותיו מיום שבת ומיום ראשון. "לא היתה חוסר עקביות בשתי ההצהרות שלי. בתגובה לשאלות נוספות סיפקתי יותר פרטים", הסביר. "מובן שאני הייתי האדם הראשון במטה שהשתתף בפגישות כדי לשמוע מידע על יריבים. זה לא התקדם לשום מקום אבל הייתי צריך לשמוע".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הבהיר בפני עיתונאים כי הממשל הרוסי לא מכיר את עורכת הדין הרוסיה שלטענת כלי התקשורת האמריקאיים נפגשה עם טראמפ ג'וניור, מנפורט וקושנר בשנה שעברה. גם עורכת הדין וסלניצקיה הכחישה כי המפלגה הדמוקרטית ושמה של קלינטון עלו בפגישתה עם טראמפ הבן. היא ציינה כי מעולם לא פעלה בשם הממשל הרוסי, ודובר של הנשיא פוטין אמר כי אין לו כל קשר לעו"ד, וכי לא היה מודע לפגישתה עם בן הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואי איך הוא עומד לחטוף צעקות מאבא שלו…
"אתה הבן הכי גרוע שהיה לי ב300 שנה האחרונות!!!"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture