שוב דיווחים על מות מנהיג דאעש; הפעם זה סופי?

המצפה הסורי לזכויות האדם אישר את הדיווח שפורסם קודם לכן בעיראק, ולפיו דאעש הודיע על מותו של מנהיגו • בחודש שעבר אמרה רוסיה כי ייתכן שאל-בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית באזור א-רקה. הפנטגון: "אין לנו מידע המאמת זאת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון "המצפה הסורי לזכויות האדם" אישר בצהריים (יום ג') את המידע ולפיו אבו-בכר אל-בגדדי, מנהיג מצא את מותו. זאת, בעקבות ידיעות קודם לכן של מקור עיראקי במחוז נינווה, שהודיע כי ארגון הטרור דאעש פרסם הודעה ולפיה מנהיג הארגון אבו-בכר אל-בגדדי נהרג.

לדברי המקור, ששוחח עם האתר העיראקי "אלסומריה", בקרוב תצא מטעם דאעש הודעה על שמו של "הח'ליף החדש". ההודעה בדבר מותו של מנהיג דאעש, ציין המקור העיראקי, התפרסמה באזור תל אל-עפר, ממערב למוסול. צוין בה שהוא נהרג, אך לא צורפו פרטים נוספים. "ההודעה פורסמה בעקבות דיווחים שונים על מותו של בגדדי לפני כמה ימים", ציין המקור.

ראמי עבד-אלרחמן, מנהל "המצפה הסורי", אמר לסוכנות הידיעות "אי-אף-פי" כי "מפקדים בכירים בדאעש שנמצאים במחוז דיר א-זור אישרו את מותו של אבו-בכר אל-בגדדי, אמיר דאעש. למדנו על כך היום, אבל איננו יודעים כיצד מת או מתי". מנגד, בפנטגון ציינו בתגובה לפרסום הידיעות כי "אין מידע חדש על הדיווחים העדכניים בדבר מותו של מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדדי".

בחודש שעבר מסר משרד החוץ של רוסיה כי ייתכן שאל-בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית שפגעה בהתכנסות של בכירי הארגון בפאתי העיר א-רקה שבסוריה, אולם ארצות הברית אמרה כי היא אינה יכולה לאמת זאת וגורמים מערביים ועיראקיים הביעו ספקות לגבי הדיווחים, שנפוצו פעמים רבות במהלך השנים האחרונות.

ואולם, הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה דרך רשת פעילים בשטח, נחשב לאמין בדיווחיו. "קיבלנו מידע מכמה מפקדים, בהם בכיר במיוחד, במזרח מחוז דיר א-זור", אמר ראש הארגון רמי עבד א-רחמן. לדברי א-רחמן, מקורות הארגון הסורי לזכויות אדם במחוז דיר א-זור, שרובו נשלט בידי דאעש, דווחו בידי מקורות בארגון הסוני הקיצוני שאל-בגדאדי נהרג, אך הם לא ציינו מתי זה קרה. גורמיים עיראקיים וכורדיים לא אישרו זאת.

אין זו הפעם הראשונה שבה מפורסמים דיווחים על מותו של בגדדי, מייסד ארגון דאעש הנחשב גם למנהיגו. בעבר נשמעו טענות כי הוא נהרג בנסיבות שונות, אך ההודעה הדרמטית ביותר עד כה הייתה של משרד ההגנה הרוסי, שבחודש שעבר ציינה כי "ייתכן שהרג" את מנהיג דאעש במהלך הפגזות שונות באזור הגבול.

בעקבות הדיווחים על מותו מסרו מקורות סוריים בכירים בריאיון לעיתון "אלשרק אל-אווסט" כי בגדדי לא מחזיק עוד בתפקיד מנהיג הארגון הטרור, ולדבריהם בצמרת דאעש הוחלט להרכיב מועצה המונה 12 בכירים, שמהווים כעת את הנהגתו. הבכירים בארגון המדינה האסלאמית מכונים "המועצה העליונה", והם יהיו אלו שיקבלו את ההחלטות לטובת ארגון דאעש.

אחמד אלרמדאן, עיתונאי מקומי באזור דיר א-זור, אמר לעיתון כי "אבו-בכר אל-בגדדי הוא לא דמות משמעותית מבחינת דאעש, ולא מייצג אותה. במקומו ההנהגה הפועלת בעיראק ובסוריה מורכבת מ-12 בכירים שקובעים את סדר היום של הארגון". הפעם האחרונה שבה נראה אל-בגדאדי הייתה ביוני 2014, אז הכריז ממסגד א-נורי במוסול על הקמת חליפות אסלאמית, וקולו לא נשמע מאז נובמבר, אז פרסם קלטת שבה עודד את לוחמיו במוסול. בחודש שעבר פוצצו אנשי דאעש את המסגד ההיסטורי, ואתמול הכריז ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי על ניצחון ועל נפילת "מדינת הטרור של דאעש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל שקר הוא חי הם פשוט לא רוצים שינסו לפגוע בה לכן הם פירסמו הודעה שקרית

הכל שקר הוא חי הם פשוט לא רוצים שינסו לפגוע בה לכן הם פירסמו הודעה שקרית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture