דיווח: טראמפ ניסח הודעה שקרית באשר לפגישת בנו עם עו"ד מרוסיה

טראמפ הורה לפרסם הצהרה שקרית בשם בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, בנוגע לפגישתו של הבן עם עורכת הדין הרוסיה שהציעה לו מידע מפליל על הילרי קלינטון לפני הבחירות. בהצהרה נטען כי נושא הפגישה הייתה באשר לאימוץ ילדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיתון "וושינגטון פוסט" מדווח הבוקר (שלישי) כי טראמפ הורה לפרסם הצהרה שקרית בשם בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, בנוגע לפגישתו של הבן עם עורכת הדין הרוסיה שהציעה לו מידע מפליל על הילרי קלינטון לפני הבחירות.

טראמפ ג'וניור וג'ארד קושנר נפגשו עם גורמים הקשורים לממשל הרוסי לפני הבחירות, ואלה הציעו לסייע לטראמפ להיבחר לנשיאות. על פי הדיווח בעיתון, טראמפ שמע על פרסום הפגישה וביקש באופן אישי לנסח הצהרה בשם בנו, לפיה הפגישה עם הרוסים עסקה בנושא אימוץ ילדים מרוסיה ולא בנושאי הקמפיין. עוד דווח בעיתון כי יועציו של טראמפ "ידעו שיהיו להצהרה השלכות פוליטיות ומשפטיות".

במהלך ועידת ה-G20 שנערכה בגרמניה בחודש שעבר, יועציו של טראמפ דנו ביניהם איך להגיב לחשיפת הפגישה של בנו של הנשיא. האסטרטגיה שהסכימו עליה היועצים הייתה "לשלוט בסיפור" ולהוציא הודעה בנוגע לפגישה עם כל הפרטים – אך תוך שעות, בהוראת הנשיא, התכנית השתנתה.

ב-8 ביולי, במהלך הטיסה חזרה לארצות הברית, טראמפ הכתיב בעצמו את ההצהרה השקרית שהגיעה לניו יורק טיימס, בה הודגש כי נושא הפגישה עם עורכת הדין הרוסיה לא הייתה קשורה לקמפיין הפוליטי. במהלך שלושת הימים הבאים, לאחר לחץ ציבורי כבד ופניות רבות מצד התקשורת, טראמפ ג'וניור נאלץ בסופו של דבר להודות כי הוא נענה בחיוב לפגישה אחרי שקיבל מייל בו הובטח לו מידע שייפגע בקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

יועציו של הנשיא האמריקני מודאגים כי המעורבות האישית של טראמפ חושפת אותו להאשמות בטיוח. "זה היה מיותר", אמר אחד מיועציו של טראמפ. "עכשיו מישהו יכול לטעון שהוא זה שניסה להטעות. מישהו יכול לטעון שהנשיא אומר שהוא לא רוצה שתדעו את האמת".

לפני כשבועיים התייחס דונלד טראמפ ג'וניור לראשונה לפגישתו עם עורכת הדין הרוסייה בזמן מערכת הבחירות בארה"ב: בריאיון ל"פוקס ניוז" אמר כי אביו לא היה מודע למתרחש וציין: "זה היה כל כך כלום עד שלא היה מה לספר".

בריאיון בלעדי שהעניק לרשת החדשות האמריקנית האוהדת, דונלד ג'וניור לא הכחיש שידע שמאחורי הניסיון לארגן את הפגישה עומד הקרמלין ואמר שנענה לבקשה להיפגש כדי להשיג מידע שיכול להזיק ליריבתו הדמוקרטית של אביו בבחירות לנשיאות ארה"ב. "בדיעבד כנראה שהייתי עושה את הדברים קצת אחרת", הודה אך הסתייג ואמר כי לא ידע כי ייפגש עם עורכת הדין נטליה וסלניטקיה.

טראמפ הבן הסביר מדוע בחר להיענות לבקשת הרוסים להיפגש בעיצומו של קמפיין הבחירות של אביו. "בשבילי זה היה פשוט מחקר אופוזיציוני שיכול היה להביא הוכחות מוצקות לכל מה ששמעתי במשך שנים ולא רק במהלך הקמפיין", אמר. "למישהו היה מידע על יריבה. בזמן בחירות המידע זורם מהר, מהר מאוד. כבר שמעתי על ההאשמות (על קלינטון) אבל חשבתי שאולי הפעם יש כאן משהו, צריך לשמוע את זה, רציתי לשמוע ולהבין מה קורה. קראתי על סקדנלים שנמשכו הרבה זמן ולא ידעתי אם זה אמין או לא".

"שוב, זה היה לפני הטירוף עם רוסיה ולפני כל העיסוק בתקשורת", הדגיש. לדבריו, הפגישה הסתיימה מבלי שנמסר מידע כלשהו על קלינטון למרות ההבטחות שנמסרו לו. על הדיווח שניסה לסחוט מעורכת הדין הרוסייה מידע במהלך הפגישה אמר: "לחצתי להשיג מידע כי זה מה שנאמר לי לפני הפגישה. לא יצרתי איתה קשר יותר".

לדבריו, מעשיו לא סיכנו את ביטחונה של ארה"ב כשנענה לפגישה: "לא אעשה דבר שיעמיד את המדינה הזאת בסיכון. מה שעשיתי במהלך הקמפיין וכל המאמץ הזה שעשינו נעשה בשביל המדינה הזאת. אם זה היה משהו שקשור לביטחון הלאומי הייתי מדווח על זה מיד, אבל זה לא הסיפור. מישהו שלח לי מייל, אני לא אחראי לזה והגבתי לזה באחריות. זה די נפוץ".

זמן קצר לפני הדיווח בוושינגטון פוסט, נודע כי מנהל התקשורת של הבית הלבן, אנתוני סקרמוצ'י, הודח מתפקידו לבקשת ראש הסגל החדש, ג'ון קלי, שהושבע רק שעות קודם לכן לתפקידף. סקרמוצ'י הודח כעשרה ימים בלבד לאחר מינויו, וימים לפני כניסתו הרשמית לתפקיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture