אילוסטרציה. pixabay

לקראת מלחמה גרעינית? האיום החריג של טראמפ לצפון קוריאה

טראמפ מאיים על צפון קוריאה: "הוראתי הראשונה כנשיא הייתה לחדש ולעדכן את מלאי ראשי הגרעין של ארה"ב". מזכיר המדינה טילרסון: "טראמפ מעביר לצפון קוריאה מסר בשפה שקים ג'ונג און יבין. האמריקנים יכולים לישון טוב בלילה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך היום (רביעי) לאיים על קוריאה הצפונית, ואמר כי "הארסנל הגרעיני שלנו" חזק יותר מאי-פעם. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף טראמפ כי הוא "מקווה שלא נצטרך" להשתמש בו. זאת ברקע המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון סביב פיתוח תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית המבודדת.

דבריו של טראמפ הגיעו לאחר ששר החוץ שלו רקס טילרסון שלח מסרים מרגיעים יותר, שלפיהם פיונגיאנג אינה מבינה שפה דיפלומטית. אתמול אמר טראמפ כי קוריאה הצפונית תחווה "אש וזעם" שהעולם לא ראה מעודו אם תאיים על ארצות הברית.

"ההוראה הראשונה שלי בתור נשיא הייתה לחדש ולהפוך את הארסנל הגרעיני שלנו למודרני", כתב טראמפ בטוויטר. "עתה, הוא חזק יותר ועוצמתי יותר מאי-פעם, בתקווה שלעולם לא נידרש להשתמש בכוח הזה – אבל תמיד נהיה המדינה החזקה ביותר בעולם".

מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, אמר בצהריים כי ההצהרה של נשיא טראמפ אמש שאיומי צפון קוריאה על ארה"ב "ייענו באש ובזעם שהעולם לא ראה מעודו" נועדה "להעביר לצפון קוריאה מסר בשפה שקים ג'ונג און יבין". לדבריו שליט צפון קוריאה פשוט אינו מבין שפה דיפלומטית. הלילה איימה בתגובה צפון קוריאה לתקוף את האי גואם, טריטוריה אמריקנית באוקיינוס השקט.

מזכיר המדינה טילרסון אמר בצהריים כי הוא אינו מאמין שלארה"ב ולגואם נשקף איום מיידי כלשהו מצפון קוריאה. "האמריקנים צריכים לישון טוב בלילה", אמר. "הם לא צריכים לדאוג מההצהרות ששמענו בימים האחרונים". לדבריו שום דבר שאירע בימים האחרונים לא שינה באופן משמעותי את המצב.

בשיחה עם עיתונאים אמר טילרסון כי האסטרטגיה החדשה בעניין צפון קוריאה – לחץ עולמי בהובלת ממשל טראמפ, שבא לידי ביטוי בסנקציות בינלאומיות חדשות – מוכיחה את עצמה. לדבריו הלחץ המופעל על פיונגיאנג נותן את אותותיו – ולכן ההצהרות שצפון קוריאה משמיעה נעשות חריפות ומאיימות יותר. הוא הדגיש כי צפון קוריאה עדיין יכולה למצוא מוצא מהמשבר באמצעות ניהול משא ומתן – בתנאים המתאימים.

סין קראה היום לארה"ב ולצפון קוריאה להרגיע את הרוחות. בהודעה מיוחדת שפרסם משרד החוץ הסיני קראה בייג'ינג לכל הגורמים המעורבים בסכסוך להימנע מהצהרות וממעשים שעלולים להחמיר את המצב, ובמקום זאת לעשות מאמץ גדול עוד יותר לפתור את הבעיה באמצעות שיחות.

צפון קוריאה עומדת במוקד תשומת הלב הבינלאומית בחודשים האחרונים בעקבות סדרה של ניסויים בטילים בליסטיים שערכה, שניים מהם בחודש שעבר. לאחר הניסוי האחרון, לפני כשבוע וחצי, אמרו מומחים כי הטיל הצפון-קוריאני שנוסה מסוגל לפגוע אפילו בדנבר או בשיקגו. דיוויד רייט מארגון "מדענים מודאגים" כתב בבלוג שלו שהטיל יכול לעבור 10,400 קילומטרים.

דבריו התקיפים מגיעים בתגובה לדיווח ב"וושינגטון פוסט", שציטט דוח מודיעיני אמריקני סודי לפיו פיונגיאנג הצליחה לייצר ראשי קרב גרעיניים שניתן לטעון בתוך הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שבארסנל שלה. על-פי הדיווח, המדינה המובדדת פיתחה בהצלחה ראשי קרב מזעריים שניתן יהיה לחמש באמצעותם טילים בליסטיים בין-יבשתיים, שלאחרונה הוכחו כמסוגלים להגיע עד לשטח ארה"ב.

הדיווח הגיע פחות מיממה לאחר שצפון קוריאה איימה לנקוט ב"צעדים מעשיים" בתגובה לשורת הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם במהלך סוף השבוע האחרון, שהוטלו כתגובה לשיגור שני טילים בליסטיים בין יבשתיים בחודש החולף. "קהילת המודיעין מעריכה כי צפון קוריאה הצליחה לייצר נשק גרעיני שישוגר באמצעות טיל בליסטי, לרבות טילים בין-יבשתיים", ציטט העיתון מתוך הדוח הסודי. עוד צוין כי מסקנות הדוח אומתו בידי שני גורמים אמריקניים הבקיאים בפרטי המסמך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אויב מחסלים במעשים! לא בדיבורים!
מחסלים בתקיפה אוירית את קים ג'ונג אוּן ובכירי מקורביו ההולכים איתו לכל מקום!
תארו לעצמכם שהיו מחסלים את היטלר ובכירי ממשלו לפני השואה… אלא שהקב"ה רצה אחרת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture