הצלה חובקת עולם: 'איחוד הצלה' מכשיר מתנדבים בדרום אמריקה

לבקשת הקהילות היהודיות בדרום אמריקה, 'איחוד הצלה' הכשיר מתנדבים בפנמה וסייע בהקמת ארגון דומה בברזיל בקרוב ייפתח קורס ראשון למתנדבים מהקהילה היהודית בוונצואלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סניף חדש של 'איחוד הצלה' החל לפעול לאחרונה בפנמה סיטי, בירת מדינת פנמה, על ידי הקהילה היהודית המקומית. בסניף החדש של 'איחוד הצלה' בפנמה סיטי בראשות רמון גטאנו ויצחק צרפתי, מתנדבים כ-50 מתנדבים מבני הקהילה היהודית המקומית, כאשר מודל הפעילות זהה לפעילות 'איחוד הצלה' בישראל ופועל בתיאום מלא עם מוקד החירום המקומי 911.

קרא עוד:

[postim]

לפני כשלושה חודשים פנו ראשי הקהילה היהודית בפנמה סיטי אל נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, וביקש את סיועו בהקמת מערך רפואה דחופה במודל של 'איחוד הצלה'. ביר, שנושא הצלת חיים עומד בראש מעייניו, נענה על אתר ואחרי תיאום עם גופי ההצלה המקומיים, נערך קורס עזרה ראשונה מקצועי לכ-50 מתנדבים מהקהילה היהודית. את הקורסים העבירו הפארמדיק יובל ירמיהו שכיהן כמנהל אגף הרפואה של 'איחוד הצלה' וראש צוות בית שמש ב'איחוד הצלה' משה טיטלבוים, שהציגו בפני המתנדבים החדשים את מודל הפעילות של מתנדבי הצלה.

בתום הקורס קיבלו המתנדבים אפודי זיהוי של 'איחוד הצלה' וציוד עזרה ראשונה מלא. הכשרתם כחובשים באה לכדי ביטוי כבר בימים הראשונים להתנדבותם בשטח באירוע רב נפגעים במגדל משרדים מקומי, שם נפגעו עובדים רבים מחומרים מסוכנים שחדרו למערכת המיזוג. כלי התקשורת המקומיים דיווחו בהרחבה על האירוע, תוך אזכור פעילות מתנדבי 'איחוד הצלה' שהוגדרו על ידם "היהודים המלאכים בכתום שעזרו לכולם".

במקביל החלה לאחרונה פעילות ארגון 'הצלה ברזיל', המופעל על ידי הקהילה היהודית בעיר סאן פאולו על ידי מר סטיבן קהאן. במסגרת הקמת הארגון הסתייעו יהודי ברזיל בארגון 'איחוד הצלה' מישראל שסייע להם ברכישת הציוד הרפואי ובהתאמת טכנולוגית ה'לייפקומפקס' לאיתור והזנקת מתנדבים. בהדרכה סייעו גם מתנדבים של 'הצלה' מקווינס שבניו יורק. בברזיל פועלים כיום שני אמבולנסים, שני אופנועים וכ-70 מתנדבים מהקהילה היהודית. גם הם פועלים בשיתוף מוקדי החירום המקומיים.

המחלקה הבינלאומית ב'איחוד הצלה' עומדת בקשר ישיר עם ראשי הקהילות היהודיות בארצות רבות ברחבי העולם, כאשר בוונצואלה, מדינה נוספת בדרום אמריקה, החלה בימים אלו ההרשמה לקורסי עזרה ראשונה לסניף הראשון של 'איחוד הצלה' שייפתח בבירה קראקס, במהלכו יוכשרו מתנדבים מהקהילה היהודית המקומית לפעילות מצילת חיים. את ההדרכות יעבירו מדריכים מהארץ ומדריכי עזרה ראשונה מקומיים.

"הקורסים הללו הם תוצאה ישירה של הירתמותם של אותן קהילות למען הצלת חיים", מסביר נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, ששב לאחרונה מטקס פתיחת הקורס בפנמה. "הם הבינו שתרומה היא לא רק בממון והם ביקשו להביא להצלת חיים גם בקהילות היהודיות ולמקרים שהם מוזעקים אליהם גם בסביבה הכללית.

"אפילו אם רק אדם אחד ינצל בזכות הפעילות של המתנדבים בחו"ל היה זה שווה את כל המאמץ, אז בוודאי כאשר הפעילות הזו תציל בסופו של דבר מאות אנשים. בפעילות בחו"ל יש גם אלמנט רב של קידוש ה' בכך שעמי העולם יראו את ייחודיות הפעילות של 'איחוד הצלה'".

עוד מוסיף ביר כי "יש לפעילות שלנו ביקוש במדינות נוספות בעולם, ואנו בוחנים בקשות נוספות מדרום אמריקה, אירופה ואפילו מדינה באסיה שפנתה אלינו בבקשה שנסייע לה בייעול מערך המתנדבים הרפואיים שלה".

פעילות 'איחוד הצלה' במדינות פנמה וברזיל

1-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 2-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 3-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 4-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 5-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 6-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 7-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 8-צילום - דוברות 'איחוד הצלה' 9-צילום - דוברות 'איחוד הצלה'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture