צפו: מזל"טים איראניים משמידים כלי רכב של דאעש בסוריה

בצל החשש הישראלי מהתבססות צבא איראן בסוריה, מתפרסם היום תיעוד בו נראים מזל"טים של האיראניים תוקפים כלי רכב של דאעש ליד הגבול בין סוריה לעיראק, יחד עם כוחות קרקעיים הפועלים בשטח • שר הביטחון: "ישראל לא תשלים עם זה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מזל"טים של משמרות המהפכה האיראניים תועדו תוקפים כלי רכב של דאעש בגבול סוריה-עיראק. התיעוד פורסם על-ידי יחידת ההסברה הצבאית של חיזבאללה ועל-ידי רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור הלבנוני. תיעוד זה מתפרסם על רקע מאמצי ישראל, המתמקדים בינתיים במישור הדיפלומטי, למנוע התבססות צבא איראן בסוריה.

בסרטון מתועד כיצד כשלה התקפה של דאעש ("המדינה האיסלאמית") על אחת העמדות של הצבא הסורי וחטיבת הפאטימיון, המיליציה של הלוחמים האפגנים הנתמכת על-ידי משמרות המהפכה, בקרבת הגבול בין סוריה לעיראק. חיזבאללה הציג גם סרטונים שצולמו על-ידי דאעש לפני המתקפה, אך הדבר הבולט והמעניין הוא כאמור תקיפת המזל"טים של משמרות המהפכה נגד כלי הרכב של דאעש.

בהמשך גם הוצג תיעוד מהקרקע של הרוגי דאעש לצד כלי הרכב שהושמדו ההרוסים. בתיאור של הסרטון נכתב: "קטעים שמראים את הכישלון של דאעש בהתקפה שביצע נגד בסיס של הצבא הסורי וחטיבת הפאטימיון בקרבת הגבול בין סוריה לעיראק ואת האבידות הכבדות שנגרמו לו כתוצאה מהעיניים העומדות על המשמר של יחידת המזל"טים של משמרות המהפכה. הווידאו כולל מזל"טים של משמרות המהפכה בעת שתקפו את כלי הרכב של הטרוריסטים של דאעש".

גם ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח על הסרטון ונטען כי המזל"טים ירו טילים מונחים לעבר המחבלים של דאעש בתחילת ההתקפה שלהם וכתוצאה מכך חלקם נהרגו או נפצעו. הצבא הסורי והמיליציה השיעית האפגנית, כך נטען, הצליחו לקחת כשלל כמה כלי רכב וגופות של ההרוגים בשורות דאעש.

השבוע פרסם חיזבאללה גם תקיפות מכלי טיס לא מאוישים שלו נגד יעדי דאעש שפעלו לראשונה במבצע של ארגון הטרור השיעי יחד עם הצבא הסורי נגד דאעש ("המדינה האיסלאמית") בגבול בין סוריה ללבנון. על פי חיזבאללה, המל"טים תקפו עמדות וביצורים של אנשי ארגון הטרור הסוני ונרשמו פגיעות ישירות.

בתיעוד שפרסמה רשת "אל-מיאדין" נראו המל"טים מטילים חימוש לעבר היעדים של דאעש. יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שמל"ט תוקף של חיזבאללה תועד בסוריה. הארגון פרסם בעבר תיעוד דומה של מל"ט שלו שתקף באזור חלב. לפני כן אף פורסם תיעוד של מל"ט הארגון תוקף בגבול סוריה – לבנון. בשנים האחרונות דובר לא אחת על הניסיון של חיזבאללה לשדרג ולפתח את יכולותיו בתחום המל"טים. על-פי ההערכות, לחיזבאללה יש מאות מל"טים. צפו:

//www.jdn.co.il/news/world_news/875224

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס השבוע לסיוע שהוא מקבל מאיראן ומשלוחותיה, דוגמת חיזבאללה: "לוחמי חיזבאללה שמרו על אדמתה של סוריה כמו כל לוחם סורי המגן על מולדתו; איראן תמכה בנו מהיום הראשון, העניקה לנו ציוד ואמצעי לחימה ללא גבולות וסיפקה גם יועצים צבאיים ותמיכה מדינית; רוסיה הגנה על סוריה במועצת הביטחון ובתמיכה של הצבא הסורי. היא שלחה את כוחותיה והקריבה חללים. התמיכה של החברים שלנו סייעה לעמידה האיתנה של המדינה הסורית. בפרקי ההיסטוריה ייכתב על הסיוע שהגישו לה רוסיה ופוטין, איראן וחמינאי וחיזבאללה ונסראללה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול במהלך ביקור בעיר החרדית אלעד: "העובדה שאיראן מנסה להפוך את כל שטחה של סוריה למוצב קדמי כנגד מדינת ישראל, עם בסיסים צבאיים, עם אלפי שכירי חרב שיעים שמובאים מכל רחבי המזרח התיכון אל תוך סוריה, עם בסיס של חיל האוויר של משמרות המהפכה, עם בסיס של חיל הים של משמרות המהפכה, הניסיון לייצר נשק מדויק בלבנון – זו מציאות שאנחנו לא מתכוונים להשלים איתה.

"כששואלים אותי 'אז למה רה"מ נסע לפוטין לסוצ'י?', אז קודם כל הוא עשה את הדבר הכי נכון. קודם כל חייבים למצות את כל האפיקים הדיפלומטיים, וכל מה שאנחנו מנסים כרגע לעשות, זה למצות את האפיקים האלה על מנת לפתור את הבעיה. אני מקווה שאנחנו נוכל לפתור את זה באותו מישור הדיפלומטי, בזכות הקהילה הבינ"ל, תוך פעילות נמרצת בכל הכיוונים, ולא נצטרך לחשוב אחרת. בסופו של דבר, המציאות הזאת היא בלתי מתקבלת על הדעת, בלתי נסבלת, ומדינת ישראל לא תשלים עם סוריה כמוצב קדמי המכוון כולו כנגד מדינת ישראל, ולא נשלים עם ייצור נשק מדויק בלבנון".

//www.jdn.co.il/video/876350

בתום פגישה השבוע עם נשיא רוסיה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עקב השתנות המציאות במהירות בשבועות האחרונים נשלחה משלחת משלימה של ראש המוסד וראש השב"כ, והדברים התקבלו בקשב רב. אנחנו רוצים למנוע מלחמה ולכן טוב להתריע". ראש הממשלה פירט כי "מה שחדש הוא הניסיון האיראני להתבסס עם צבא בסוריה, להשתלט על סוריה, לעשות לבנוניזציה של סוריה".

"המצב נובע מתוצאה מבורכת – תבוסת דאעש – אבל הבעיה היא כניסת איראן למקומות שדאעש יוצא מהם", הסביר ראש הממשלה לאחר הפגישה בסוצ'י, מעון הקיץ של הנשיא הרוסי. "יש כוונה להעביר בסיסים ומיליציות סוריות כדי שאלו ישמשו נגד ישראל. זו כוונה שאינה מוסתרת, כמו גם הכוונה להשמיד את ישראל בבוא היום. המצב הזה חמור בעינינו ובעיני מדינות רבות אחרות באזור. לא נישאר אדישים ואמרנו את הדברים הללו בצורה הברורה ביותר לנשיא פוטין".

לדבריו, "אנחנו פועלים מול העברות אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה בלבנון. המדיניות שנקבעה לפני שנים רבות לא השתנתה. התגובה שלנו לזליגה לא השתנתה. יש הערכה בינלאומית שכשאנחנו מתכוונים למשהו, אנחנו גם נממש אותו. ישראל מאוד ברורה בדברים שלה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/876964

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture