פצצת מימן מסוכנת מפצצת אטום • טראמפ: פייסנות לא תעזור

הנשיא הגיב על הניסוי הגרעיני הדרמטי שעשתה פיונגיאנג בפצצת מימן: "המילים והמעשים שלה ממשיכים לסכן אותנו. צפון קוריאה היא מדינה סוררת שהפכה לאיום גדול" • ראש המרכז לחקר החלל: "פצצת מימן מסוגלת להחריב עיר עצומה. לא מדובר בהצגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על הניסוי הגרעיני המדאיג מאוד שעשתה הבוקר צפון קוריאה בפצצת מימן. "צפון קוריאה עשתה ניסוי גרעיני גדול. המילים והמעשים שלה ממשיכים להיות עוינים ומסוכנים מאוד כלפי ארה"ב", כתב טראמפ בטוויטר. "צפון קוריאה היא מדינה סוררת שהפכה לאיום גדול ולמבוכה לסין, המנסה לעזור – אך ללא הצלחה רבה".

טראמפ השמיע ביקורת מרומזת על הקו הפייסני שנשיא דרום קוריאה ניסה להציג עד כה מול המשטר של פיונגיאנג: "דרום קוריאה מגלה, כפי שאמרתי לה, שהדיבורים שלה על פיוס עם צפון קוריאה לא יעבדו, הם מבינים רק דבר אחד!", כתב הנשיא ברמזו על איומיו הקודמים להפעלת כוח צבאי נגד צפון קוריאה.

הרמיזה לכך שצפון קוריאה מבינה רק כוח היא אחת ההתבטאויות החריפות ביותר של טראמפ בנושא עד כה. בשבוע שעבר הוא אמר כי "נגמרה תקופת הדיבורים" בנוגע לאיום הצפון קוריאני, ובחודש שעבר הוא הזהיר כי אם פיונגיאנג תמשיך לאיים על ארה"ב ולסכן אותה היא תיענה ב"זעם ואש שהעולם לא ראה מעודו".

קודם לכן היום קרא נשיא דרום קוריאה, מון ג'אה-אין, לנקוט "את התגובה החריפה ביותר" נגד צפון קוריאה. מלשכתו נמסר כי סיאול דנה כעת עם ארה"ב בפריסת "נכסים צבאיים אסטרטגיים" בחצי האי הקוריאני וכי נשיא דרום קוריאה יקדם צעדים נוספים לבידוד צפון קוריאה, בכלל זה סנקציות חדשות במועצת הביטחון של האו"ם. זו התבטאות חריפה מאוד במונחים של מון. עד כה, כפי שאמר טראמפ, הקפיד נשיא דרום קוריאה להדגיש שפני ארצו לשלום ושלא תהיה מלחמה נוספת בחצי האי.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ה"ר מקמסטר אמר היום לעמיתו היפני בעקבות הניסוי של צפון קוריאה כי וושינגטון מחויבת לחלוטין להגן על יפן, בכלל זה בעזרת יכולת ההרתעה הגרעינית שלה. מקמסטר שוחח עם עמיתו שוטארואו טניוצ'י בטלפון. הסכם הברית בין יפן לארה"ב כולל התחייבות של וושינגטון להגן על יפן. ארה"ב הציבה את יפן תחת המטרייה הגרעינית שלה, ופירוש הדבר שארה"ב יכולה להגיב בנשק אטומי על כל התקפה נגד יפן.

"פצצת מימן מסוגלת להחריב עיר עצומה"

בתוך כך, טל ענבר, ראש המוסד לחקר החלל במכון פישר ומומחה לצפון קוריאה, אומר היום בשיחה עם חדשות 2, כי "אם פצצה גרעינית יכולה להחריב עיר קטנה או בינונית, פצצת מימן אמיתית תוכל להחריב עיר עצומה". "זו הפעם הראשונה אי פעם שמישהו מציג פצצת מימן מבפנים ומאפשר לראות כיצד היא בנויה", מבהיר ענבר במהלך השיחה. "הפעם אני לא חשוב שמדובר בהצגה לצורכי תעמולה – אלא בדבר האמיתי. ביחס לצפון קוריאה זה הישג בלתי רגיל וצריך לזכור שהם לא מראים את כל מה שיש להם".

בשיחה הסביר ענבר את ההבדל בין פצצת גרעין רגילה לפצצת מימן: "בפצצת גרעין לוקחים חומר גרעיני שיכול להיות אורניום מועשר או פלוטוניום, ומפרקים את החומר. בתוך כך משתחררת כמות גדולה של אנרגיה. פצצת מימן היא תהליך הפוך – לוקחים חומר ובתנאים מיוחדים של טמפרטורה גבוהה הופכים אותו לחומר אחר: ממימן להליום".

"בפצצת גרעין רגילה יש גבול עליון לעוצמה ובפצצת מימן אין גבול כזה", ציין ענבר כדי להמחיש את כוחה ההרסני של הפצצה. "בודקים את העוצמות של פצצת גרעין לפי קילוטון: אם בהירושימה הפצצה הייתה בערך 20 קילוטון והגבול העליון שלה יכול להגיע ל-150, הרי שפצצת המימן הגדולה ביותר הייתה לא פחות מ-50 מגהטון. בפיצוץ שלה משתחררת כמות עצומה של חום לסביבה במהירות ובלחץ גבוה במיוחד".

הניסוי הצפון קוריאני נערך הבוקר בשעה 06:29 שעון ישראל (12:29 שעון צפון קוריאה): רעידת אדמה בעוצמה 6.3 הורגשה במחוז קילג'ו, זה שבו ערכה צפון קוריאה ניסויים גרעיניים בעבר, והיא הייתה ממש על פני הקרקע ולא בעומק האדמה כפי שקורה בדרך כלל ברעידות אדמה. שמונה דקות אחר כך זיהו סין ודרום קוריאה רעידת אדמה נוספת באזור, ועוצמתה הייתה 4.6. ביפן, בדרום קוריאה ובסין התגבשה מיד ההערכה שצפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני – השישי בתולדותיה.

שלוש שעות אחר כך נמסרה ההודעה הרשמית בטלוויזיה הצפון קוריאנית: המנחה קראה הודעה שבה הכריזה שצפון קוריאה עשתה ניסוי בפצצת מימן שאפשר להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי, וטענה שהניסוי הסתיים ב"הצלחה מוחלטת". את הניסוי הראשון שלה בפצצת מימן ערכה צפון קוריאה בינואר אשתקד, אך אז הבהירה ארה"ב כי הניסוי נכשל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו כבר מעצמה לא מדינה, יש לארה"ב ולמדינות באזור הרתעה קשה מלהתחיל עם המעצמה הגרעינית הזו, מסתבר שיש ביכולתיה יכולות שאין לאף מדינה ביקום, קשה להאמין שארה"ב תתחיל במלחמה נגד כזו מעצמה, רק אם יש לה תוכנית מסודרת של זבנק גרעיני על כל האיזורים שבהם מאוחסנים הטילים כולל צמרת המדינה עם המכנסיים הרחבות שלהם

צריך להתכונן
זה לא סתם מתפרסם עכשיו לפני ראש השנה
צריך להתפלל באמונה
ותשובה וצדקה ותפילה מעבירין את רוע הגזירה, זה לא סתם אמירה
להתעורר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture