FLASH90

מגעים לפיוס בין חמאס לרש"פ; "מוכנים לוויתורים בעזה למען הפיוס"

יו"ר הזרוע המדינית של הארגון הודיע בביקור במצרים כי הוא מוכן לפרק את הוועדה המנהלית שהקים ברצועה ולחדש את שיחות הפיוס עם אש"ף. יו"ר הרש"פ, אבו מאזן עדיין לא הגיב רשמית אך נציג מטעמו ייצא לקהיר לקידום הפיוס עם ארגון הטרור העזתי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נציג הרשות הפלסטינית ייצא בימים הקרובים לקהיר לקידום הפיוס עם חמאס. זאת, לאחר שארגון הטרור הודיע שהוא מסכים לפתוח במשא ומתן מול הרשות להקמת ממשלת אחדות. כמה פלגים פלסטיניים, ביניהם הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית, קראו לאבו מאזן להיענות לקריאת חמאס, אך זה עדיין לא הגיב לבקשה.

יו"ר הזרוע המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, הודיע במהלך ביקורו הרשמי בקהיר כי ארגונו מוכן לפרק את הוועדה המנהלית שהקים לצורך שליטה ברצועת עזה, ולהגיע להבנות חדשות עם ארגון פת"ח באשר לשליטה ברצועה. ברשת "אל ערביה" צותת בכיר במשלחת המו"מ של חמאס שאמר: "משלחת חמאס הודיעה כי הארגון מוכן לקבל את הצעת המשלחת המצרית, ולפרק את המועצה המנהלית בעזה על מנת להקים ממשלת אחדות עם אנשי פת"ח".

מדובר בשינוי כיוון משמעותי מאז הקמתה של "המועצה המנהלית" לשליטה בעזה לפני שבעה חודשים, שנועדה להחליף את הממשלה הפלשתינית וכל שבעת חבריה הם אנשי חמאס, מהלך שעורר זעם בקרב אנשי הרשות הפלשתינית שמספקת כספים וסיוע לרצועה. בעבר סירב חמאס להסכים מראש לפירוק המועצה לפני שיובהרו תנאי המשא ומתן עם אנשי הרשות הפלשתינית.

אתמול נפגש הנייה עם יו"ר שירותי המודיעין המצרים חליד פאווזי, ואמר כי: "אנו מוכנים לנהל שיחות עם אנשי פת"ח בקהיר באופן מיידי ולהחליט על המנגנונים שיוקמו למען אחדות פלשתינית". ביקורו של הנייה במצרים הוא הביקור הראשון שלו מחוץ לרצועת עזה במסגרת תפקידו כיו"ר הזרוע המדינית של הארגון מאז החליף את חלאד משעל בחודש מאי. הביקור מסמן את ההתחממות ביחסים, שהיו עכורים, בין מצרים וארגון חמאס ואת מחויבותה של מצרים לשיחות הפיוס בין הפלגים הפלשתינים.

בתוך כך, בלשכת אבו מאזן נערכים לביקורו בניו יורק בשבוע הבא, שם הוא צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. לתפיסת הלשכה, כל קשר עם חמאס עלול לטרפד את המגעים לפגישה. עם זאת, חבר הוועד המרכזי של פתח ומחזיק תיק המגעים מול החמאס, עזאם אלאחמד, ייצא גם הוא לקהיר לפגישות עם ראשי המודיעין המצרי, ואולי אף עם בכירי חמאס.

בהודעה שפרסם אלאחמד נמסר כי ההצהרות של חמאס בגין הנכונות לפירוק המועצה המנהלת ולקדם ממשלת אחדות לאומית חוזרות על עצמן: "הבסיס להתקדמות הוא פירוק המועצה המנהלת ומתן אפשרות לממשלה ברמאללה לפעול ברצועה בחופשיות וללכת לבחירות כלליות".

בכיר בחזית העממית שמקיים מגעים עם שני הצדדים אמר ל"הארץ": "בחמאס מרגישים שמערכת היחסים עם המצרים משתפרת מאוד, ולכן לא יידחו יוזמה מצרית לקידום הפיוס. כך גם ברשות הפלסטינית, שלא רוצה להיראות כסרבנית אבל גם לא רוצה ללכת למהלך מול החמאס שיוביל למשבר מול ארה"ב. לכן המגעים יימשכו בלי להגיע להכרעה בשלב הזה, ככל הנראה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture