טוויטר

פיגוע בבירת סומליה: 189 בני אדם נהרגו בפיצוץ משאית ממולכדת

המשאית הייתה עמוסת חומרי נפץ והתפוצצה בצומת מרכזי במוגדישו, באחת המתקפות הקטלניות ביותר במדינה מאז החל ארגון הג'יהאד א-שבאב לפעול להקמת מדינת הלכה אסלאמית לפני עשור. עם זאת, אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות לפיגוע אתמול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לפחות 189 בני אדם נהרגו אתמול במוגדישו, בירת סומליה, בפיצוץ משאית תופת באזור הומה אדם. המשטרה במדינה המזרח-אפריקנית מסרה כי עוד עשרות רבות נפצעו כתוצאה מהפיצוץ שאירע בצומת מרכזי בעיר, שבו שוכנים מבני ממשלה, בתי מלון ומסעדות. כמה מבנים קרסו ועוד עשרות כלי רכב ניזוקו. כמה שעות לאחר מכן, התפוצצה מכונית תופת במחוז מדינה בעיר, והרגה עוד שני בני אדם.

שר ההסברה של סומליה, עבד אל-רחמן עומאר, אמר כי זהו הפיצוץ החזק ביותר שהעיר היתה עדה לו אי פעם. על פי הערכות, המשאית היתה אמורה להתפוצץ סמוך למלון בעיר, אולם התוכנית סוכלה אחרי שכוחות הביטחון החלו לרדוף אחר הנהג ברחובות. הפיצוץ גרם לנזק רב בצומת שבאותה שעה היה פקוק במכוניות ועמוס בעוברי אורח.

"היה פקק והיו שם המון הולכי רגל ומכוניות שעמדו במקום. זה היה אסון", אמר עבד א-נור אבדאללה, מלצר במסעדה סמוכה למקום הפיצוץ. עד ראייה נוסף, איסמעיל יוסוף, אמר לסוכנות הידיעות AFP: "זה היה נורא. הפצצה התפוצצה באמצע הרחוב העמוס ויש שם המון הרוגים. ראיתי כמה גופות זרוקות שם ולא יכולתי לספור. זה היה נורא". יותר מ-200 בני אדם נפצעו בפיגוע, שאף ארגון טרם קיבל עליו אחריות. רוב ההרוגים מתו מפצעיהם בבית החולים, שעות ארוכות לאחר הפיצוץ.

כאמור, אף ארגון לא קיבל אחריות, אך א-שבאב, המסונף לאל-קאעדה, מוציא לפועל מתקפות ופיגועים רבים בבירה מוגדישו הנשלטת בידי הממשל המרכזי החלש, הנתמך בידי האיחוד האפריקני. הארגון, ששלט בעבר על חלקים נרחבים במדינה, מעוניין ליישם שלטון הלכה אסלאמי. הייתה זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר מאז החל הארגון בהתקוממות שלו לפני כעשור.

הממשלה מאשימה את ארגון הטרור א-שבאב, המסונף לאל-קאעדה, באחריות להתקפה, אותה כינתה "אסון לאומי". עם זאת א-שבאב עדיין לא קיבל אחריות או מסר תגובה. "לא אכפת להם מחיי הסומלים, האימהות, האבות והילדים", אמר ראש הממשלה חסן עלי חייר, "הם כיוונו נגד האזור המאוכלס ביותר במוגדישו והרגו רק אזרחים. זה יום עצוב. זה מוכיח כמה אכזריים וכמה חסרי רחמים הם. אנחנו חייבים להתאחד נגדם".

הנשיא מוחמד עבדאללה מוחמד הכריז על שלושה ימי אבל והצטרף לאלפים שנענו לתחינותיהם של בתי החולים לאזרחים להגיע ולתרום דם לפצועים. "אני קורא היום לכל העם הסומלי להגיע לבתי החולים ולתרום דם", אמר הנשיא. "בית החולים בהלם ממספר המתים והפצועים. זה נוראי ממש, שלא כמו בפעמים אחרות בעבר", אמר ד"ר מוחמד יוסף, מנהל בית החולים מדינה שבעיר.

מוהידין עלי, תושב מוגדישו, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "היה זה הפיצוץ הגדול ביותר שאי-פעם ראיתי". לדבריו, "זה החריב את כל האזור". כתב רשת BBC המקומית שהיה בזירה אמר כי בית המלון "ספארי" קרס כתוצאה מהפיצוץ, ואנשים נלכדו תחת ההריסות.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה נראה לכם? אם ביבי לא היה עסוק כל היום בפרשיות שחיתות וחקירות
היינו מגיעים לפיגועים כאלו בסומליה
אני מריח כאן הון ושלטון

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

מה זה
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

במקום לברוח עומדים ומצלמים

זה אפקט של אלאור עזריה…

זה כבר אוחז נכון ליום ראשון אחרי חצות ב—-276 הרוגים………

יהלהא ארי, אתה עושה לנו רק בזיונות, תפסיק כבר

לארי, חזקקקקקקקקקק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture